قیمت جهانی فولاد و عوامل تاثیر گذار بر آن

قیمت جهانی فولاد و عوامل تاثیر گذار بر آن

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پیستر به عنوان یک شركت تولید و عرضه کننده فولاد، بایستی دائما در جریان روند كارهای شركت باشد.این به معنی توجه به عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی آهن و فولاد  است، در غیر این صورت احتمالا موجب اختلال یا نوسان در بازار فولاد خواهد شد.

گری رابرتز تحلیل گر قیمت جهانی فولاد

همانند دیگر کالاها، تغیر قیمت آهن نیز همواره به گونه ای است که بر کسب و کارما و کسانی که در صنایع مرتبط هستند، تاثیر حیاتی دارد.
بنابراین، درست همانطور که یک کشاورز محصولات خود را مورد بررسی قرار می دهد، ما نیز شرایطی را که قیمت جهانی آهن و فولاد را تحت تاثیر قرار می دهند، بررسی می کنیم.

برخی از عوامل کلیدی تاثیر گذار بر قیمت جهانی آهن

عرضه و تقاضا

همانند هر کالایی، عرضه و تقاضای آهن و فولاد عامل مهمی است که قیمت جهانی فولاد را تعیین می کند. هر چه تقاضای فولاد بالاتر، عرضه فولاد پایین تر، نهایتا قیمت فولاد بالاتر می شود. یا برعکس: تقاضا پایین تر، عرضه بالاتر و نهایتا قیمت پایین تر خواهد بود.

قیمت جهانی آهن و فولاد نه تنها با عرضه و تقاضای فعلی بلکه با پیش بینی عرضه و تقاضای فولاد  نیز تعیین می شود. اطلاعات در دسترس بیشتر و قابل پیش بینی بودن باعث می شود قیمت ها کمتر نوسان داشته باشند. همچنین باید تلاش کنیم که از موجودی مواد اولیه فولاد در زنجیره تامین در هر لینک از کارخانه های فولادی، تا کاربر نهایی آگاهی داشته باشیم. موجودی می تواند در کوتاه مدت تقسیم شود و تعادل عرضه و تقاضا را خنثی کند.

روند های صنعتی

قیمت فولاد همچنین تحت تأثیر تقاضای صنایع مرتبط با فولاد قرار می گیرد. به عنوان مثال، اگر صنعت خودرو قوی باشد، تقاضای فولاد ممکن است بالاتر باشد؛ همانطور که ساخت و ساز، بسته بندی و دیگر صنایع نیز، به شدت به فولاد وابسته اند. من فکرمی کنم اخیرا همه ما نظارت کامل بر رشد اقتصادی و سیاست های کلان داریم.

هزینه مواد اولیه

آهن قراضه و سنگ آهن، دو ماده اولیه اصلی برای تولید آهن آلات هستند. اگر مقدار محدودی از این مواد اولیه موجود باشد و تقاضا بیش از عرضه باشد، هزینه مواد اولیه افزایش خواهد یافت. شرکت  پیستر بر روی محصولات پوشش داده شده با فلز روی تمرکز دارد و افزایش قیمت روی به یک عامل مهم برای نظارت قیمتی تبدیل شده است. علاوه بر این، دنبال کردن هزینه های انرژی می تواند یک شاخص از هر دو شرایط بازار و ساختارهزینه کارخانه باشد، چرا که انرژی حرارتی زیادی برای ذوب فولاد نیاز است.

هزینه حمل و نقل

به همین ترتیب، ممکن است مواد اولیه فولاد نیزهمانند کالاهای نهایی، نیازمند هزینه حمل و نقل باشند که این یکی از عواملی است که ممکن است به تعیین قیمت جهانی فولاد کمک کند. اگر حمل و نقل در خارج از کشور صورت گرفته باشد، سیاست می تواند در آن ایفای نقش کند و همین برای هزینه های کار و سوخت نیز صادق است. همچنین ما باید ریسک و زمان اجرای مرتبط با یک حالت حمل و نقل را نیز در نظر بگیریم.
در یک بازار فولاد پر نوسان ، انتخاب یک روش حمل و نقل با زمان حمل و نقل طولانی مدت می تواند پیامدهای بزرگی داشته باشد.

زمان سال

زمان سال تاثیرزیادی بر صنایع مختلف دارد و صنایع مرتبط با فولاد نیز از این امر مستثنی نیستند. تعطیلات، آب و هوا و بالا و پایین های فصلی بر خروجی محصولات جدید تاثیر می گذارد چرا که تقاضای فولاد را افزایش یا کاهش می دهد. همچنین دیده ایم که چگونه فصلی بودن محصولات می تواند بر الگوهای حمل و نقل و حالت های حمل و نقل تاثیر گذارد.البته که، با تغییر تقاضا نیز، نوساناتی در قیمت گذاری وجود خواهد داشت.

نتیجه

تلاش زیادی برای نظارت بر تمامی این عوامل نیاز است، به علاوه ی بسیاری دیگراز مواردی که در اینجا ذکر نشده اند.
مجموعه عصر آهن به تعداد زیادی از منابع و نشریات مختلف دست رسی دارد و بر آنها نظارت می کند و به طور مداوم در گفتگو با مشتریان و تامین کنندگان خود در این موضوعات مشارکت می کند.
این حقیقت که شما در حال صرف سرمایه زمان خود برای مطالعه این دانشنامه ما هستید، نشان می دهد که موضوع قیمت جهانی فولاد برای سازمان شما نیز مهم است.
ما امیدواریم که ما را به عنوان یک منبع برای نیاز های فولادی خود در آینده در ذهنتان داشته باشید و اطمینان داشته باشید که ما با گذشت زمان نیز نیازهای شما را به خاطر خواهیم داشت.

از اینکه تا انتها با این مقاله اختصاصی در مورد بررسی عوامل موثر بر قیمت جهانی فولاد، همراه با وبسایت بازار اینترنتی عصر آهن بودید،
صمیمانه سپاس گزاریم.

بخوانید: معرفی جدیدترین محصول ذوب آهن اصفهان

۰۱۰۰۸
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱