تصمیمات جدید وزارت صمت درمورد بازار آهن

تصمیمات جدید وزارت صمت درمورد بازار آهن

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

حسین مدرس خیابانی در جلسه کمیته آهن و فولاد، با اشاره به ضرورت توجه هر چه بیشتر به صادرات آهن در سال 99 گفت: برنامه وزارت صنعت حمایت همه‌جانبه از صادرات زنجیره آهن و فولاد و تقویت تمام بخش‌های این صنعت به منظور افزایش میزان تولید و صادرات است.
وی افزود: تلاش مجموعه سیاست گذاران در راستای افزایش تولید و صادرات آهن آلات بوده و تمام صادرکنندگان در زنجیره تولید آهن، مکلف به بازگشت ارز می باشند. لذا معاونت صنایع معدنی وزارت صنعت در خصوص صدور مجوزهای مرتبط با صادرات، از تولیدکنندگانی حمایت خواهد کرد که ارز حاصل از صادرات را به کشور برگردانند.
این مقام مسئول ادامه داد: تقاضاها در بخش معدن و صنایع معدنی و به خصوص زنجیره تولید آهن، باید واقعی شود. ضمن اینکه بازار آهن در قالب ساز و کارهایی که در کمیته اتخاذ می‌شود، مدیریت خواهد شد.
مدرس خیابانی گفت: به موازات مجموعه اقداماتی که در حوزه ساماندهی عرضه و تقاضا در بازار آهن رخ خواهد داد، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز حلقه‌های نظارتی را بیشتر کرده و گزارش هفتگی انبارهای کالایی و موجودی کارخانه ها را تحت نظارت همه‌جانبه قرار خواهد داد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: سیاست گذاری‌های مرتبط با اصلاح ساز و کارهای عرضه و تقاضای فولاد در جلسه آینده کمیته سیاست گذاری آهن و فولاد که طی روزهای آینده برگزار خواهد شد، مورد جمع‌بندی قرار گرفته و ابلاغ خواهد شد.

منبع: دنیای بورس

۰۶۰۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱