کاهش صادرات آهن و فولاد کشور در سال جاری

کاهش صادرات آهن و فولاد کشور در سال جاری

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۸ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

صادرات میلگرد نیز در دو ماهه ی سال 98 برابر 246 هزار تن گزارش شده است که نسبت به دو ماهه نخست امسال که رقم 188هزار تن بوده است، افتی برابر 24 درصدی داشته است.
در مورد صادرات نبشی، ناودانی، پروفیل و سایر مقاطع نیز این قضیه صدق می‌کند و شاهد کاهش 25 درصدی صادرات این مقاطع هستیم. صادرات مقاطع طویل فولادی در سال گذشته با رقم 25 هزار تن ثبت شده است که امسال این رقم به 18 هزار تن رسیده است. در مورد صادرات مقاطع تخت فولادی نیز با کاهش مواجه بوده‌ایم.
به طور کلی می‌توان گفت که صادرات تولیدات فولادی در دو ماه نخست سال 99 با کاهش  40 درصدی مواجه بوده است. میزان صادرات در دو ماه نخست سال پیش رقم 411 هزار تن را نشان می‌دهد، در حالی که صادرات امسال در دو ماه نخست 247 هزار تن گزارش شده است 
صادرات شمش نیز در دو ماه‌ی نخست سال 99 رقم 414 هزار تن را نشان می‌دهد که این رقم در دوره‌ی مشابه پارسال برابر 891 هزار تن بوده است. طبق این اعداد می‌توان نتیجه گرفت که صادرات شمش نیز با افت 54 درصدی مواجه است. 

صادرات شمش

بنظر می‌رسد که علاوه بر تحریم‌ها، بحران کرونا نیز محدودیت‌هایی را برای صادرات فولاد ایران ایجاد کرده است و باید منتظر بمانیم که در انتهای سال، چه تغییراتی در صادرات تولیدات فولادی اتفاق خواهد افتاد. 
البته طبق گفته آقای منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان، میزان تولید فولاد کشور در سال گذشته روند صعودی داشته است و میزان تولید در این صنعت از مصرف ظاهری پیشی گرفته است و ایران از واردکننده فولاد، به صادرکننده آن تبدیل شده است. به این ترتیب چنانچه هر مانعی در مسیر صادرات ایجاد شود، بر عملکرد تولیدکنندگان تاثیر منفی خواهد گذاشت. 
 

منبع: گسترش نیوز

بخوانید: افزایش 43 درصدی صادرات فولاد خام ایران به چین

۰۵۷۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱