دولت دست از قیمت‌گذاری شمش فولاد بردارد

دولت دست از قیمت‌گذاری شمش فولاد بردارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در پی درخواست توقف قیمت‌گذاری شمش فولاد توسط دولت که از سمت فولادسازان مطرح شده است، اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، سنگ آهن، خانه معدن و کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشستی که برای تعیین قیمت‌ها و نسبت‌های زنجیره فولاد برگزار کردند، به این نتیجه رسیدند که این درخواست را به وزرات صمت اعلام کنند. 

فعالان زنجیره فولاد با اعلام اینکه با وجود قیمت‌گذاری دولتی، مصرف‌کننده نهایی از آن هیچ بهره‌ای نبرده است، معتقدند که تداوم این شرایط در نهایت باعث آسیب به کل زنجیره فولاد خواهد شد. 

 آقای محمدرضا انصاری، نایب‌رئیس اتاق ایران نیز در مورد قیمت‌گذاری شمش فولاد گفت:

اگر بتوانیم در این رابطه به توافق برسیم و تصمیم‌گیری را به ذی‌نفعان زنجیره منتقل کنیم، به موفقیت بزرگی برای بخش‌خصوصی و توسعه زنجیره آهن و فولاد دست پیدا کرده‌ایم. اگر توازن مورد انتظار را در کل زنجیره فولاد برقرار کنیم، سرمایه‌گذاری و حضور در تمام بخش‌ها جذاب و توجیه‌پذیر می‌شود و در نتیجه شاهد رشد صنعت فولاد و تحقق هدف‌گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در سال خواهیم بود.

بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معدن اتاق ایران، مهرداد اکبریان، رئیس انجمن سنگ آهن، سیدرسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد، مدیران عامل و نمایندگان چند شرکت بزرگ فولادی و معدنی نیز با این درخواست موافقت کرده‌اند و اعلام کردند که دولت دست از سرکوب قیمتی بردارد چراکه تا به امروز با وجود قیمت‌گذاری دولتی، مصرف‌کننده نهایی از آن هیچ بهره‌ای نبرده است. باید منتظر سیاست جدید دولت در این باره بمانیم که آیا به بخش خصوصی اعتماد خواهد کرد یا نه!

۰۵۱۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱