روزهای پر تلاطم بازار فولاد و آهن

روزهای پر تلاطم بازار فولاد و آهن

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش عصر آهن میانگین قیمت میلگرد در هفته‌ی گذشته 7116 تومان بوده است، در حالی روز گذشته میلگرد با رقمی برابر 7580 تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت میلگرد فولاد آذربایجان (میانه) هفته گذشته (پنج‌شنبه) رقم 7150 تومان گزارش شده، که این قیمت دیروز (روز یکشنبه) رقم 7550 تومان اعلام شده بود. در مورد مجتمع فولاد ظفر بناب و فولاد کاوه تیکه داش نیز شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم که این قیمت‌ها به ترتیب در روزهای پنج‌شنبه هفته گذشته برابر 7380 و 7250 تومان بوده اما دیروز به رقم 7700 تومان رسیدند.

در پی این افزایش قیمت آهن آلات در بازار نیز، حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن نیز با اشاره به افزایش 50 الی 100 تومانی قیمت میلگرد بازار بیان کرد که هیچ کس پاسخگوی گرانی فولاد و آهن نیست و این افزایش قیمت‌ها در حالی در بازار اتفاق افتاده است که تغییری در مصرف به وجود نیامده است.

ایشان به این موضوع اشاره کردند که : بعضی از افراد متأثر از تغییرات قیمتی تمام کالاها عطش خرید در بازار آهن را دارند. عده‌ای در بورس بیش از نیاز خود محصول خریداری و آنها را در بازار آزاد با قیمت‌های بالاتر به فروش می رسانند.

همینطور آقای رستگار در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: چندین بار اعلام کرده‌ام که نظام توزیع ایراد دارد و همین ایرادات باعث شده برخی از این خلاها سوء استفاده کرده و کالاها را چندین ماه نگهداری و بعد با قیمت های بالاتر به فروش می‌رسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

بخوانید: با وجود رکود شدید در بازار آهن، قیمت ها همچنان افزایش می یابد

۰۵۸۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱