معاون شرکت ذوب آهن: سنگی که صادر می شود، همان چیزی که ما نیاز داریم!

معاون شرکت ذوب آهن: سنگی که صادر می شود، همان چیزی که ما نیاز داریم!

تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

دیشب در برنامه‌ی گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما آقای صالحی معاون شرکت ذوب آهن با بیان اینکه صنایع ذوبی و فولادی کشور به سنگ آهن صادراتی نیاز دارد و گاها به دلیل نبود مواد اولیه با ظرفیت‌های کمتر از آن کار می‌کنند، خواستار توقف صادرات سنگ آهن خام شدند.  

در طرف مقابل معاون امور معادن و صنایع وزارت صمت، دکتر اسماعیلی حضور داشتند و با بیان اینکه مجوز صادرات سنگ آهن، گندله و کنستانتره به صورت موردی از طرف وزارت صمت انجام می‎‌شود و بر روی صادرات آن کنترل ویژه‌ای دارند، اشاره کردند که هم اکنون رتبه دهم فولاد ایران را داریم.  به صورت ارقامی ما 12 سال پیش 20 میلیون تن سنگ آهن خام صادر می‌کردیم اما با اعمال قوانین جدید در سال 98 این مقدار به 6 میلیون تن رسیده بود. البته در ماه اسفند، حجم مقدار صادراتی دوباره به مقدار قابلی توجهی بالا رفت، دلیل آن نیز به خاطر قیمت ارز می‌باشد که صادرات آن مقرون به صرفه‌تر بود. 

آقای دکتر اسماعیلی در ادامه اشاره کردند که در سه ماه گذشته سال جاری کل صادرات سنگ آهن حدود 600 هزار تن بوده است که از این مقدار حدود دو سوم آن سنگ آهن هماتیتی کم عیار می‌باشد. با توجه به اینکه این سنگ در کشور مصرفی ندارد و به ندرت قابل استفاده می‌‎باشد، بهترین راه‌حل صادرات آن‌ها بوده است.

هر چند که معاون شرکت ذوب آهن آقای صالحی صحبت‌های جناب آقای اسماعیلی را قبول نکردند و در پاسخ به ایشان مدعی شدند که اعدادی که در مورد صادرات می فرمایند درست هستند اما آنچه صادر می شود، همان چیزی است که نیاز داریم! ایشان با ادعای اینکه سنگ هماتیت عیار پایین اصلا قابل استفاده نیست که به چین صادر شود، اشاره کردند که سنگی که صادر می‌شود سنگ عیار بالا و مورد نیاز داخل است!

منبع:  گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما

۱۵۲۶
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱