ثبات نسبی بازار میلگرد نسبت به روزهای گذشته

ثبات نسبی بازار میلگرد نسبت به روزهای گذشته

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

روند افزایش تند قیمت میلگرد که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا همین هفته‌ی گذشته ادامه داشت، روزهای پرتنشی را در بازار آهن و فولاد رقم زده بود. به طوری که ما در تیر ماه شاهد افزایش قیمت میلگرد تا 8600 تومان نیز بودیم. 

با اینکه حتی در این مدت هیچ تغییری در مصرف آهن‌آلات نیز دیده نشد، اما این افزایش قیمت اتفاق افتاد و همین واکنش آقای حمیدرضا رستگار رئیس اتحادیه فروشندگان آهن  را نسبت به این افزایش قابل ملاحظه در برداشت. ایشان با اشاره به اینکه نظام توزیع ایراد دارد، علت افزایش قیمت آهن‌آلات را عده‌ای دانستند که بیش از نیاز خود محصول خریداری و آنها را در بازار آزاد با قیمت های بالاتر به فروش می رسانند.

اما با همه‌ی این‌ها بنظر می‌رسد که از روز شنبه این هفته شاهد ثبات نسبی در قیمت میلگرد هستیم. طبق تحلیل کارشناسان عصر آهن در روز شنبه نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش قیمتی در حدود 105 تومان را در قیمت میلگرد داشتیم. هر چند که روز یکشنبه برخی کارخانه‌های تولیدی آهن آلات مثل آریان فولاد، فولاد بافق و ذوب آهن اصفهان افزایش قیمت 50 الی 100 تومانی را بر روی قیمت میلگرد اعمال کردند اما بیشتر کارخانه‌ها قیمت ثابت و حتی کاهشی در حدود 50 الی 100 تومان داشتند. 

با یک میانگین‌گیری از قیمت کارخانه‌های تولیدی میلگرد می‌توان افزایش قیمت میلگرد در روزهای گذشته را حدود 25 تومان دانست!

هنوز در مورد کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده نمی‌توان نظر خاصی داشت اما تا زمانی که سطح تقاضا از میزان عرضه میلگرد بیشتر باشد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت محسوسی را داشت. نظر شما در مورد قیمت میلگرد در روزهای آینده چیست؟! بنظرتان این روند قیمت میلگرد دوباره سیر صعودی خواهد داشت یا همین ثبات نسبی را ادامه خواهد داد؟

۰۵۳۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱