پیشنهادات ضرایب قیمتی زنجیره فولاد و جلسه ‌ای که بی ‎نتیجه ماند.

پیشنهادات ضرایب قیمتی زنجیره فولاد و جلسه ‌ای که بی ‎نتیجه ماند.

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالی که تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد در طول ماه‌های گذشته با کشمکش‌های زیادی میان تشکل‌های معدنی و فولادی همراه بوده است، اما بلاخره اتاق بازرگانی ایران با بررسی دو پیشنهاد متفاوت تشکل‌های معدنی و انجمن فولاد  و قیمت‌های فعلی و جهانی در نهایت پیشنهادات خود را در راستای تعیین ضرایب قیمتی بر اساس جدول زیر اعلام کرد:

ضرایب قیمتی

این پیشنهادات به وزارت صمت اعلام شدند اما در جلسه‌ای که بعد از ظهر با حضور انجمن فولاد، انجمن سنگ ‌آهن، خانه معدن و کمیسیون معدن اتاق بازرگانی ایران، دکتر آقامحمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های معدنی برگزار شد، ضرایب قیمتی زنجیره فولاد همچنان بی نتیجه ماند. 

مهم‌ترین مسئله اختلاف نظر بین فولادی‌ها و معدنی‌ها می‌باشد که باعث شده است این موضوع هنوز بعد از 4 ماه بحث و گفتگو نتیجه‌ای برای آن حاصل نشود.

در واقع تولیدکنندگان فولاد ایران و فولادسازان بزرگ کشور، مخالف تغییر ضرایب قیمتی زنجیره فولاد هستند و معتقدند که افزایش قیمت در زنجیره باعث افزایش قیمت نهایی فولاد خواهد شد. در طرف مقابل معدنی‌ها نیز خواستار تعدیل ضرایب قیمتی زنجیره فولاد به سمت قیمت جهانی هستند.

در انتهای این جلسه دکتر بهرام سبحانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اعلام کرد که ضرایب قیمتی در این جلسه تولیدکنندگان فولاد پیشنهادات ضرایب قیمتی را قبول نکردند و جلسه بدون نتیجه ماند! ایشان اضافه کردن که در این جلسه مقرر شد شرکت های فولادی و معدنی، نتایج کارشناسی را به چهار تشکل صنفی (انجمن تولیدکنندگان فولاد، انجمن سنگ آهن، خانه معدن و دفتر معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی) ارایه داده و نتایج به دفتر صنایع معدنی در وزارت صنعت ارائه شده و پس از سنجش یک شرکت حسابرسی، تعدیل ضرایب، مورد بررسی مجدد قرارخواهد گرفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

بخوانید: ساخت‌وساز راکد اما قیمت آهن‌آلات سیر صعودی دارند!

۰۱۳۶۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱