احتمال رشد قیمت آهن آلات با ابطال معاملات دیروز شمش فولاد

احتمال رشد قیمت آهن آلات با ابطال معاملات دیروز شمش فولاد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۰ دی ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز گذشته 11 تیر حدود ۵۹ هزار و ۱۱۹ تن شمش فولادی در تالار محصولات صنعتی بورس کالا عرضه شده بود که از این مقدار، تنها  ۱۲ هزار و ۶۱۸ تن از معاملات انجام شده، توسط بورس کالا تایید شدند. 46 هزار و 501 تن از معاملات شمش فولاد عرضه شده در بورس کالا بنا بر افزایش بیش از حد قیمت پایه و قیمت پیشنهادی بالا ابطال شدند.

هر چند که در حال حاضر سقف این معاملات هنوز مشخص نیست و فعلا همه چیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما طبق جدول زیر بنظر می‌رسد که  بورس کالا، معاملات بالای 6800 را ابطال کرده است و این مقدار حجم بالایی را تشکیل می دهد. این در حالی است که با عرضه 59 هزار و 119 تن نیز، هنوز با کمبود عرضه‌ی مواد اولیه در بازار مواجه هستیم و باید منتظر تاثیر فاحش آن بر التهابات بازار آهن و فولاد باشیم. 

رشد قیمت فولاد

چه اتفاقی با ابطال معاملات فولاد رخ می‌دهد؟

در حالی که دیروز علت اصلی التهابات بازار فولاد و آهن را کمبود عرضه‌ی مواد اولیه دانستیم و چشم به بازار بورس کالا داشتیم، اما همه چیز آنطور که برنامه ریزی شده بود پیش نرفت و احتمالا ابطال معاملات بازار بورس کالا در روز گذشته به این معاملات دامن خواهد زد و باید منتظر افزایش قیمت آهن‌آلات باشیم. 

بنظر می‌رسد که با عدم عرضه شمش فولادی بسیاری از تولیدکنندگان راه سختی را برای تامین مواد اولیه خود خواهند داشت و همین دلیلی بر افزایش قیمت آهن آلات خواهد بود. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا این روند به نوسانات غیر منطقی در بازار فولاد منجر خواهد شد یا نه!

۰۵۲۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱