رشد قیمت محصولات فولادی در هفته‌ ی جاری

رشد قیمت محصولات فولادی در هفته‌ ی جاری

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش عصر آهن، در روزهای گذشته قیمت‌ آهن آلات با افزایش قیمت نرخ ارز افزایش یافته است و شاهد رشد روزانه قیمت‌ها هستیم! قیمت آهن آلات از اردبیهشت ماه وضعیت ثابتی ندارد و آشفتگی بازار ارز نیز در این روزها بر این وضعیت دامن زده است.

بازار در چند روز گذشته نسبت به هفته‌ی پیش افزایش شدید قیمت را داشته است. تا جاییکه دیروز 15 تیر قیمت میلگرد به 9189 تومان رسید، این در حالی است که هفته گذشته میانگین قیمت میلگرد 8351 تومان بود.

این افزایش قیمت فقط مربوط به میلگرد نبوده است و شاهد افزایش قیمت در مورد محصولات فولادی دیگر مثل نبشی، ناودانی و پروفیل قوطی نیز بوده‌ایم. همانطور که اشاره کردیم درمورد قیمت نبشی و ناودانی هم قیمت‌ها همچنان افزایشی بودند و نسبت به هفته گذشته 1000 تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

در مورد پروفیل قوطی نیز افزایش قیمت ارز تاثیرگذار بوده است و قیمت پروفیل قوطی از 12000 تومان در هفته‌ی گذشته به 14000 تومان رسید. 

آنچه که بنظر می‌رسد این است که دیگر افزایش قیمت‌ها به افزایش 100 تومانی ختم نمی‌شود و بازار آهن آلات نوسانات جدیدی را نسبت به سال‌های اخیر تجربه می‌کند. البته در پی افزایش چشمگیر قیمت بازار آهن آلات، تمایل به خرید نیز نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش یافته است.

از آغاز هفته جاری تا به امروز بازار آهن و فولاد جو نوسانی به خود پیدا کرده است و بازار دچار نوسان شدیدی شده است. همچنین امروز خبرهایی مبنی بر قیمت‌گذاری زنجیره فولاد رسیده است که بنظر می‌رسد امروز دوشنبه 16 تیر کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران درصدهای افزایش قیمت را اعلام می‌کند. باید منتظر بمانیم که این قیمت‌گذاری توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت چه تاثیری بر این روند افزایش قیمت بازار آهن و فولاد خواهد داشت.

۰۶۰۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱