اتفاقات عجیب و غریب بازار آهن و فولاد در این هفته

اتفاقات عجیب و غریب بازار آهن و فولاد در این هفته

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش عصر آهن، در حالی که هفته‌ی گذشته بیشتر فعالان حوزه‌ی آهن و فولاد با ابطال معاملات شمش فولاد، احتمال رشد قیمت آهن آلات را پیش‌بینی کرده‌ بودند اما شاید کمتر کسی انتظار رکورد زنی 10200 تومانی را برای میلگرد داشت. قیمت میلگرد در آخرین روز هفته‌ی گذشته به سختی با نرخ 8400 معامله می‌شد اما این هفته قیمت بالای 10250 تومانی را تجربه کرد.

از طرف دیگر بورس کالا در هفته‌ی گذشته معاملات بالای 6800 تومان شمش را ابطال کرده بود اما در هفته‌ی جاری شاهد معامله هر کیلوگرم شمش با نرخ پایه 8 هزار تومان بودیم. 

شاید بیشتر ما در دو ماه گذشته قیمت میلگرد بالای 8000 تومانی را فاجعه می‎دانستیم اما در همین دو سه روز گذشته میلگرد با رقمی بالغ بر ده هزار تومان خرید و فروش شد و بنظر می‌رسد که این نوسانات غیرعادی در بازار آهن و فولاد به یک روند طبیعی تبدیل شده است.

بر اساس آخرین قیمت‌های بازار آهن و فولاد قیمت میلگرد نسبت به هفته‌ی گذشته افزایش 1800 تومانی، قیمت تیرآهن افزایش 1500 تومانی و نبشی و ناودانی نیز افزایش 1300 و 1100 تومانی داشته‌اند. 

این رکوردشکنی‌ قیمت‌های آهن آلات همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نمی‌توان نقطه ثابتی برای این رشد قیمت‌ها پیش بینی کرد. در حالی که کمبود مواد اولیه در بازار داخلی یکی از مهم‌ترین دلایل این افزایش قیمت بوده است اما نوسانات ارزی این روزها نیز بر آشفتگی بازار محصولات فولادی بی تاثیر نیست. 

بخوانید: افت تقاضای آهن و فولاد نسبت به روزهای گذشته

۰۵۰۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱