گزارش معاملات آهن آلات در بورس کالا

گزارش معاملات آهن آلات در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

روز دوشنبه این هفته طبق روال همیشگی معاملات آهن آلات به ورق اختصاص داشت که در مجموع 21 هزار تن ورق سرد، 8500 تن ورق گالوانیزه و 2400 تن ورق قلع اندود معامله شد که هر سه سبد کالا توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان عرضه شدند. قیمت پایانی میانگین موزون برای ورق سرد برابر 134095ریال، ورق گالوانیزه 148164 ریال و ورق قلع اندود 167732 ریال می‌باشد. 

معملات ورق روز دوشنبه

روز سه شنبه نیز 90915 تن شمش و 38500 تن تختال معامله شدند که عرضه تختال بعد از مدت‌ها اتفاق تازه‌ای در بورس آهن آلات این هفته بود. عرضه تختال در بورس آهن آلات روز سه شنبه باعث کاهش  ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی قیمت ورق و قوطی و پروفیل شد.

معاملات رو سشنبه

روز چهارشنبه نیز 31 هزار تن میلگرد و 5500 تن تیرآهن در بورس کالا عرضه شدند که از این مقدار بیشترین عرضه سبد کالا به مجتمع فولاد خراسان مربوط بود. نرخ رقابتی میانگین موزون میلگرد 8400 تومان می‌باشد که پایین ترین قیمت پایانی میانگین موزون آن مربوط به شرکت ذوب آهن اصفهان با قیمت 80667 ریال است. در مورد تیرآهن نیز نرخ رقابتی میانگین موزون برابر 94927 ریال می‌باشد.

معاملات روز چهارشنبه

طی دو هفته‌ی گذشته در مجموع شاهد عرضه‌ی 65958 تن میلگرد بوده‌ایم که این حجم از عرضه باعث کاهش قیمت میلگرد نسبت به ماه پیش شده است. در مورد تیرآهن نیز این کاهش قیمت اتفاق افتاد و بنظر می‌رسد که با افزایش عرضه‌‌ در بورس کالا شاهد کاهش قیمت آهن‌آلات و آرامش نسبی در بازار فولاد باشیم. میلگردهای عرضه شده در بورس کالا تماما از مشخصات فنی استانداری پیروی می‌کنند که شما می‌توانید برای آشنایی با این استانداردها روی "مشخصات فنی میلگرد" کلیک کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که عرضه آهن آلات در بورس کالا در دو هفته‌ی گذشته قدم مثبتی بوده و باعث کاهش قیمت در بیشتر زیرمجموعه‌های بازار فولاد شده است. به طوری که امروز پنج شنبه 16 مرداد نیز شاهد کاهش 100 الی 400 تومانی در حوزه میلگرد هستیم. پایین ترین قیمت میلگرد در بازار امروز 9500 تومان گزارش شده است. 

ما قبلا جزئیات کاملی را از نحوه خرید و عرضه در بورس آهن آلات در بخش دانشنامه عصر آهن منتشر کرده‌ایم. شما به عنوان عرضه‌کننده یا خریدار اگر قصد معامله محصولات فولادی را در بورس آهن آلات دارید، پیشنهاد می‌کنیم بر روی خرید میلگرد از بورس کالا کلیک کنید.

بخوانید: آیا قیمت آهن آلات در هفته های آینده کاهشی خواهد شد؟

۰۶۹۸
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱