آیا وعده ‌ی مسئولین برای میلگرد 8500 تومانی محقق خواهد شد؟

آیا وعده ‌ی مسئولین برای میلگرد 8500 تومانی محقق خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۰ دی ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

تقریبا از اواخر سال گذشته، افزایش قیمت فولاد شیب تندی داشته و به شکل افسارگسیخته‌ای از کنترل خارج شده بود. در حالی که در این مدت دلایل مختلفی اعم از کمبود مواد اولیه و عدم اختیارات کافی وزارت صمت در کنترل این افزایش قیمت‌ها اعلام و وعده‌های مختلفی برای بازگشت قیمت‌ها داده شده بود اما این بار بنظر می‌رسد که وعده مجلس شورای اسلامی مبنی بر ایجاد تعادل در قیمت بازار فولاد در حال تحقق است. 

نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی دو هفته پیش با تاکید بر روی اهمیت سیمان و فولاد در عمران و آبادی کشور و صنایع مرتبط اعلام کردند که مصوبات جلسه با سرپرست وزارت صمت، معدن و تجارت منجر به ثبات قیمت‌ها در بازار خواهد شد و مجلس شورای اسلامی تلاش دارد تا به دولت در شرایط سخت اقتصادی کنونی کمک کند.

ایشان در ادامه اشاره کرده بودند که: در موضوع ورق و میلگرد به علت اینکه قیمت آن در بازار بالا بود در جلسه‌ دولت مقرر شد قیمت تمام شده هر کیلو ورق میلگرد باید بر مبنای قیمت جهانی و معادل ارز نیمایی محاسبه و به مصرف کننده عرضه شود که این عدد امروز قاعدتا با ارز نیمایی نباید هر کیلویی بیشتر از ۸ هزار و ۵۰۰ تومان باشد.

حالا بعد از دو هفته، شاهد کاهش قیمت میلگرد از میانگین 11070 هزار تومان به حدود 9640 تومان هستیم. برای نمونه قیمت میلگرد نیشابور در تاریخ ۹۹/۰۵/۰۷، 10800 تومان اعلام شده بود و امروز(99/05/23) میلگرد نیشابور با قیمت 9580  تومان در بازار معامله می‌شود. 

یکی از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت آهن آلات، عرضه فولاد در بورس کالا بوده و قدم مثبتی در جهت کاهش قیمت در بیشتر زیرمجموعه‌های بازار فولاد می‌باشد. پایین ترین قیمت میلگرد امروز مربوط به میلگرد کوثر اهواز با قیمت 9300 است. 

طبق روال هر هفته نیز، دیروز 40 هزار و 788 تن سبد میلگرد عرضه شد که از این مقدار 38940 تن آن با نرخ رقابتی حدود 8000 تومان معامله شد.

ما قبلا جزئیات کاملی را از نحوه خرید و عرضه در بورس آهن آلات در بخش دانشنامه عصر آهن منتشر کرده‌ایم. شما به عنوان عرضه‌کننده یا خریدار اگر قصد معامله محصولات فولادی را در بورس آهن آلات دارید، پیشنهاد می‌کنیم بر روی خرید میلگرد از بورس کالا کلیک کنید.

۰۶۷۵
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱