لیست علامت اختصاری میلگرد تمام تولیدکننگان

لیست علامت اختصاری میلگرد تمام تولیدکننگان

تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 20 دقیقه

فرض کنیم شما میلگردی خریده‌اید یا در دپوی کارگاه چندین بندیل میلگرد وجود دارد و نام تولیدکنندۀ آن را نمی‌دانید. بهترین راه برای تشخیص کارخانه سازندۀ میلگرد بررسی هر شاخۀ است. 

چراکه روی هر شاخه میلگرد نام اختصای تولیدکننده حک می‌شود. در این مقاله قصد داریم علامت اختصاری تمامی تولیدکنندگان میلگرد ایران را لیست کنیم تا درصورت نیاز از این لیست جامع و بلندبالا استفاده کنید.

تصویر قیمت میلگرد

با توجه به اینکه بیش از 20 تولیدکنندۀ میلگرد در ایران وجود دارد و هر کارخانه، محصولات خود را با مشخصات فنی منحصربه‌فرد و کیفیت خاص خود ارائه می‌دهد، در نتیجه اطلاع از کارخانه‌ی تولیدی میلگرد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

خوشبختانه بیشتر کارخانه‌های معتبر و محبوب در ایران دارای علامت اختصاری هستند که روی محصولات تولیدی این شرکت‌ها حک می‌شود.

شما به راحتی می‌توانید با شناخت علامت اختصاری به کارخانۀ سازندۀ میلگرد پی ببرید. معمولا علامت‌ اختصاری ترکیبی از حروف انگلیسی و اعداد است که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

فهرست مطالب

‌‌

علامت حک شده روی میلگرد به چه معنی است؟

معمولاً هر میلگردی که به بازار عرضه می‌شود، روی بدنۀ خود دارای علامت حک شده‌ است. این علامت شامل چهار بخش زیر است: 

  • نام تولیدکننده؛
  • سایز میلگرد؛
  • روش تولید؛
  • استاندارد A1، A2، A3 و A4.

به تصویر زیر دقت کنید:

معمولاً روی هر میلگرد ابتدا نام کارخانۀ تولیدی، بعد از آن سایز میلگرد، روش تولید، علامت مشخصه و در آخر نوع آج میلگرد مشخص می‌شود (گاها ممکن است جای روش تولید و علامت مشخصه عوض شود). 

میلگردهای موجود در بازار داخلی از سایز 8 تا 50 تولید می‌شود. سایز حک شده روی میلگرد عددی بین این دو عدد خواهد بود. برخی از کارخانه‌ها سایز میلگرد را قبل از روش تولید و برخی بعد از روش تولید روی بدنۀ میلگرد حک می‌کنند. گاها کارخانه‌های تولیدی، سایز میلگرد را روی شاخه حک نمی‌کنند. 

معمولا بعد از سایز میلگرد، دو حرف انگلیسی در کنار هم نوشته می‌شود که حرف اول روش تولید و حرف دوم نوع آج را مشخص می‌کند. ممکن است جای روش تولید و علامت مشخصه عوض شود. جدول زیر کد نشانه‌گذاری مربوط به نوع روش تولید را نشان می‌دهد.

جدول کد فرایند تولید میلگرد

همان طور که اشاره کردیم حرف دوم به نوع آج میلگرد اشاره دارد. در جدول زیر کد نشانه‌گذاری مشخصۀ مربوط به هر میلگرد را مشاهده می‌کنید:

جدول کد نشانه گذاری میلگرد

برای نمونه نگاهی به میلگرد فولاد آذربایجان بیندازید. همان طور که مشاهده می‌کنید، این میلگرد دارای آج 400 با سایز 28 و روش تولید ترمکس است.

علامت اختصاری میلگرد میانه

جدول علامت اختصاری میلگرد تولیدی تمامی کارخانه‌های فولادی کشور را به صورت یکجا در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

‌‌

جدول علامت اختصاری میلگرد

بی‌معطلی برویم سراغ آشنایی با نام اختصاری میلگردها.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور یکی از میلگردهای باکیفیت بازار داخلی است که تقاضای زیادی برای خرید دارد. بیشترین تقاضا برای میلگرد نیشابور مربوط به استاندارد A3 آن است و در حال حاضر این کارخانه فقط میلگرد A3 را در سایزهای 10 الی 32 تولید و به بازار عرضه می‌کند. (برای اطلاع از موجودی به‌روز میلگرد تولیدی کارخانجات مختلف از طریق شمارۀ 0414180 با مجموعۀ عصرآهن تماس بگیرید.)

در گذشته میلگرد نیشابور با علامتی شبیه به حرف انگلیسی N بر روی میلگردهای خود قابل شناسایی بود؛ اما در حال حاضر آرم جدید این کارخانه به علامت اختصاری ksc تغییر یافته است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد نیشابور

علامت co بعد از علامت اختصاری ksc مخفف کلمۀ company (کمپانی) است. در تصویر میلگرد نیشابوری که در بالا می‌بینید، میلگرد A3 با آج 400 در سایز 20 از تولیدات فولاد خراسان است که به روش ترمکس یا همان خنک‌کاری تولید شده است.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان

علامت اختصاری میلگرد اصفهان که در بازار عرضه می‌شود (بیشترین تولید میلگرد اصفهان از نوع استاندارد A2 و A3 است) و با آرم حک شده  ” E S C O” مشخص می‌شوند. میلگرد ذوب آهن باکیفیت‌ترین میلگرد موجود در بازار داخلی است که با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ و طبق استاندارد ملی به شمارۀ 3132 تولید می‌شود.

‌‌

تصویر علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن اصفهان

معمولاً بعد از علامت اختصاری میلگرد ذوب آهن به نوع آج و روش تولید آن اشاره می‌شود. در تصویر بالا علامت CU بعد از ”E S C O” به این معنی است که این میلگرد از نوع میلگرد A3 با آج 400 است که با روش آلیاژسازی تولید شده است.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب جزو معدود تولیدکنندگان میلگرد آجدار است که در هر سه استاندارد روسی A2 ،A3، A4 تولید می‌شود. این کارخانه بخش زیادی از نیاز بازار مصرف‌کنندۀ داخلی را تأمین می‌کند.

انواع میلگرد A2 فولاد ظفر در سایزهای 8، 10 و 12، میلگرد A3 در سایزهای 8 تا 32 و میلگرد A4 در سایزهای 18 تا 28 در بازار آهن یافت می‌شود. 

‌‌

میلگرد ظفر بناب با علامت اختصاری ZN از دیگر میلگردهای موجود در بازار متمایز شده‌اند و شما با کمک این علامت اختصاری می‌توانید میلگرد ظفر بناب را تشخیص دهید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد ظفر بناب

علامت اختصاری ZN CT 18 که روی میلگرد بالا حک شده است، نشان می‌دهد که این میلگرد از تولیدات کارخانۀ ظفر بناب با آج 400 و روش تولید ترمکس است. عدد 18 نیز به سایز میلگرد اشاره دارد.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

از جمله مهم‌ترین محصولات کارخانۀ شاهین بناب می‌توان به میلگردهای آن اشاره کرد که در دو گرید A2 و A3 به بازار ارائه می‌شوند. 

میلگردهای A2 یا آجدار مارپیچی شاهین بناب در سایزهای 8 و 10 و میلگردهای A3 یا آجدار جناغی آن در سایزهای 12 الی 22 در حال حاضر به فروش می‌رسند.

علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب BS است که روی هر شاخه میلگرد حک می‌شود. در زیر نمونه‌ای از آن را مشاهده می‌کنید:

تصویر علامت اختصاری میلگرد شاهین بناب

علامت BSCT که روی میلگردهای شاهین بناب حک می‌شود، نشانگر موارد زیر است:

  • قسمت اول آن (BS) علامت اختصاری شاهین بناب اشاره دارد؛
  • قسمت دوم (CT) به نوع آج و روش تولید میلگرد اشاره دارد.

‌‌‌

اطلاع از آخرین قیمت روز میلگرد

علامت اختصاری کیان فولاد ابهر

میلگردهای کیان فولاد ابهر به صورت آجدار در دو استاندارد روسی A2 و A3 تولید می‌شوند که آج 340 و آج 400 نیز نامیده می‌شوند. 

میلگردهای A2 از این کارخانه در سایزهای 8،10،12 و میلگردهای A3 آن در سایزهای 10 تا 28 و با ظاهر و خواص مکانیکی متفاوت‌ از هم در بازار داخلی موجود هستند.

میلگرد ابهر با علامت حک شده KFA قابل تشخیص بوده و شما می‌توانید این علامت را روی شاخۀ میلگردهای تولیدی این کارخانه بیابید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کیان فولاد ابهر

روی میلگرد بالا علامت KFA-TC حک شده است که هر کدام نشانۀ موارد زیر است:

  • KFA نمادی از میلگرد کیان فولاد ابهر؛
  • T روش تولید؛
  • C نوع آج میلگرد است.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد آذر امین

برای نحوه تشخیص کارخانه میلگرد آذر امین می‌توانید از آرم AFA حک شده روی محصولات این کارخانه کمک بگیرید. میلگرد آذر امین در دو استاندارد A2 و A3 تولید می‌شود که میلگردهای مارپیچی آن در سایزهای 8،10  و میلگردهای A3 آن در سایزهای 10 الی 32 در بازار موجود هستند.

‌‌

تمامی میلگردهای صنایع آذر فولاد امین دارای مشخصات مکانیکی مطابق با استاندارد ملی ایران است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد آذر امین

‌‌‌

علامت اختصاری میلگرد کوثر اهواز

میلگرد کوثر اهواز با علامت اختصاری GCT مشخص می‌شود. معمولاً بعد از این سه حرف انگلیسی، سایز میلگرد قرار می‌گیرد. 

میلگردهای آج 400 یا همان جناغی دارای برجستگی‌های به شکل هفت هشتی روی بدنۀ خود هستند. این آج‌ها روی کاشت میلگرد در داخل بتن تأثیرگذار هستند. در میلگرد کوثر اهواز معمولاً به شیوۀ تولید آن اشاره نمی‌شود.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کوثر اهواز

‌‌

علامت اختصاری میلگرد کاوه

تمامی میلگردهای کاوه تیکمه داش دارای مقاومت کششی و تسلیم، مطابق استاندارد ملی ایران است که در هر چهار استاندارد روسی A1 تا A4 تولید می‌شوند. 

میلگردهای A1 کاوه تیکمه داش در دو سایز 8 و 10، میلگردهای A2 آن در سایزهای 8، 10 و 12، میلگردهای A3 آن در سایزهای 8 تا 32 و میلگردهای A4  این کارخانه در سایزهای 20 و 22 در بازار داخلی عرضه می‌شوند.

میلگرد A3 نسبت به دیگر میلگردهای تولیدی این کارخانه‌ میزان تقاضای بیشتری دارد. در نتیجه بیشترین تولیدات این کارخانه به این میلگرد اختصاص دارد. میلگردهای تولیدی فولاد کاوه تیکمه داش با علامت اختصاری SFK حک شده روی بدنۀ آن‌ها قابل تشخیص هستند.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کاوه تیکمه داش

علامت CT بعد از علائم اختصاری میلگرد کاوه تیکمه داش نشان می‌دهد که این میلگرد از نوع آج 400 بوده و به روش ترمکس تولید می‌شود.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد ارگ تبریز

فولاد ارگ تبریز که با نام اختصاری Arg در بازار فولاد ایران فعالیت می‌کند، میلگردهای خود را با علامت حک شده FAT به بازار عرضه می‌کند. در حال حاضر میلگردهای موجود از این کارخانه در بازار فقط از نوع گرید A3 و در سایزهای 8 الی 32 است.

ميلگرد ارگ تبريز طبق استاندارد روسی A3 و در سایزهای 8 الی 32 تولید می‌شود و شما می‌توانید به کمک علائم اختصاری که روی میلگردهای این کارخانه حک می‌شود، آن را از دیگر میلگردهای موجود در بازار تشخیص دهید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد ارگ تبریز

‌‌

تصویر بالا نمونه‌ای از میلگرد ارگ تبریز است که بعد از علامت اختصاری، سایز میلگرد (عدد 22)، نوع آج (حرف C نماد آج 400) و روش تولید آن (حرف T نماد روش تولید ترمکس) حک شده است.

‌‌‌

علامت اختصاری میلگرد هشترود دقیقی

مجتمع فولادسازان هشترود دقیقی از جمله تولیدکنندگان انواع میلگرد در کشور است که در حال حاضر تنها روی تولید میلگردهای A2 و A3 طبق استاندارد ملی ایران تمرکز دارد. میلگردهای A2 از این کارخانه در سایزهای 8 الی 12 و میلگردهای A3 آن در سایز 12 الی 25 تولید می‌شوند و با علامت FSD روی بدنۀ میلگرد به بازار عرضه می‌شوند.

با تأسیس این کارخانه، سبد محصولات فولادی استان آذربایجان شرقی تکمیل‌تر شده است. کارخانۀ هشترود دقیقی توانسته است پاسخ‌گوی بخشی از نیاز شمال‌غرب کشور باشد.

تصویر علامت اختصاری میلگرد هشترود دقیقی

علامت اختصاری میلگرد فولاد آذربایجان

میلگرد فولاد آذربایجان که میلگرد میانه نیز نامیده می‌شود، در حال حاضر فقط در گرید A3 از سایز 10 تا 32 تولید شده و به بازار تزریق می‌شود. محصولات تولیدی این کارخانه با علامت اختصاری دو تا f برعکس قابل شناسایی هستند. فولاد آذربایجان از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان برتر مقاطع سبک فولادی در شمال غرب کشور به شمار می‌آید.

علامت اختصاری میلگرد میانه را در تصویر زیر ببینید:

تصویر علامت اختصاری میلگرد فولاد آذربایجان

علامت اختصاری میلگرد درپاد تبریز

مشخصۀ اصلی میلگردهای تولیدی درپاد تبریز حرف D انگلیسی است که روی محصولات این کارخانه حک می‌شود. گروه صنعتی درپاد تبریز میلگردهای آجدار A2 و A3 خود را از سایزهای 8 الی 32 تولید و به بازار عرضه می‌کند. محصولات این کارخانه جزو باکیفیت‌ترین میلگردهای موجود در بازار آهن و فولاد ایران است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد درپاد تبریز

علامت اختصاری میلگرد آریان فولاد

برای تشخیص میلگرد آریان فولاد باید به‌دنبال علامت اختصاری AS بر روی بدنۀ میلگردهای این کارخانه باشید. این مجتمع فولادی با تولید میلگردهای مارپیچی و جناغی در اندازه‌های متنوع توانسته است بخشی از نیاز بازار فولاد کشور را تأمین کند و به یکی از کارخانه‌های مطرح در کشور تبدیل شود.

تصویر علامت اختصاری میلگرد آریان فولاد

معمولاً روی میلگردهای آریان فولاد، علامت اختصاری ASCT یا ASJU حک می‌شود که اولی نمادی از میلگردهای آج 400 با روش تولید ترمکس و دومی نمادی از میلگردهای آج 340 با روش تولید آلیاژسازی است.

علامت اختصاری میلگرد کویر کاشان

کویر کاشان از جمله تولیدکنندگان باکیفیت میلگرد در کشور است که معمولاً در کنار نام کارخانه روش تولید را نیز روی بدنۀ میلگرد حک می‌کند. تولید میلگرد در ایران به دو شیوۀ ترمکس و آلیاژی صورت می‌پذیرد که روش تولید میلگرد در کویر کاشان به روش ترمکس یا همان خنک‌کاری است.

روی میلگردهای کویر کاشان همان نام کارخانه " KAVIR" حک می‌شود. به این نکته نیز اشاره کردیم که مجتمع فولاد کویر کامل‌ترین سبد میلگرد را در کشور عرضه می‌کند و شما می‌توانید هر چهار استاندارد A1 تا A4 را در سایزهای مختلف از این کارخانه سفارش دهید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کویر کاشان

علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان

فولاد آناهیتا گیلان با تولید انواع میلگرد ساختمانی از جمله تولیدکنندگان شمال کشور است که هر دو استاندارد A2 و A3 میلگرد را تولید می‌کند. 

میلگرد A2 آناهیتا گیلان در سایز 8،10 و میلگرد A3 آن از سایز 12 تا 32 در بازار موجود است؛ البته امکان سفارش میلگرد A4 نیز از این کارخانه‌ی تولیدی وجود دارد.

علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان AG است که به کمک آن می‌توانید میلگردهای این کارخانه را از دیگر میلگردهای موجود در بازار تشخیص دهید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان

نماد J که بعد از علامت اختصاری میلگرد آناهیتا گیلان آورده می‌شود در واقع به آج 340 این میلگرد اشاره دارد. علامت U نیز نشان می‌دهد که این میلگرد به روش آلیاژی تولید شده است.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد راد همدان


امکان خرید میلگرد راد همدان در سایز 8 و 10 در استاندارد A2 و سایز 12 تا 32 در استاندارد A3 در بازار داخلی وجود دارد. مقاطع تولیدی این کارخانه مطابق با استاندارد ملی و جهانی در کیفیت مناسبی تولید می‌شوند.

‌‌
شما می‌توانید میلگرد راد همدان را با علامت اختصاری RAD شناسایی کنید. البته میلگرد راد همدان در گذشته با نام SRH تولید و به بازار عرضه می‌شد.

تصویر علامت اختصاری میلگرد راه همدان

آرم اختصاری میلگرد سرمد ابرکوه

میلگرد ابر کوه در گرید A3 و در سایزهای 10 تا 32 تولید می‌شود و با علامت حک شده ‌SIAS روی بدنه آن قابل تشخیص است. تولیدات کارخانه صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه از پرکاربردترین میلگردهای بازار داخلی است و با ظرفیت تولید ۵۰۰.۰۰۰ تن در سال بخشی از بازار فولاد کشور را در دست گرفته است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد ابرکوه

علامت اختصاری میلگرد احرامیان یزد

شرکت فولاد یزدانیان، تولیدکنندۀ انواع میلگرد آجدار ساده و صنعتی و از کارخانه‌های فولادی فعال استان یزد است. تنوع میلگرد احرامیان یزد بالا بوده و شما می‌توانید محصولات این کارخانه را در سایت عصرآهن ببینید. 

میلگرد احرامیان یزد با آرم اختصاصی YRM مشخص می‌شود و این امکان را به شما می‌دهد تا محصولات این کارخانه را از دیگر کارخانه‌های تولیدی فولاد کشور شناسایی کنید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد احرامیان یزد

علامت YRMCT که بر روی میلگرد حک شده است، از سه بخش زیر تشکیل شده است:

  • علامت اختصاری کارخانۀ تولیدی (احرامیان یزد)؛ 
  • نوع آج (علامت C نماد آج 400)؛
  • علامت T(روش تولید ترمکس).

‌‌

آرم اختصاری میلگرد بافق یزد

معمولاً روی میلگردهای بافق یزد نام خود کارخانه به صورت فولاد بافق و علامت اختصاری BMISCO حک می‌شود.  در حال حاضر بافق یزد، میلگرد A3 از سایز 10 تا 32 را تولید و به بازار عرضه می‌کند. در تصویر زیر آرم اختصاری میلگرد بافق یزد را می‌بینید:

تصویر علامت اختصاری میلگرد بافق یزد

علامت اختصاری میلگرد آتیه خلیج فارس

مجتمع فولاد آتیه خلیج فارس که با نام فولاد آتیه خاورمیانه نیز شناخته می‌شود، از جمله تولیدکنندگان میلگرد A3 از سایز 12 تا 32 است. 

میلگردهای این کارخانه دارای استحکام تسلیم، استحکام کششی و ازدیاد طول نسبی بالاتری نسبت به استاندارد ملی هستند و گزینۀ بسیار مناسبی برای خریداران میلگرد در جنوب و جنوب غرب کشور است.

میلگرد آتیه خلیج فارس دارای علامت اختصاری AKS CO است که امکان شناسایی آن را به مصرف‌کننده می‌دهد.

تصویر علامت اختصاری میلگرد آتیه خلیج فارس

تصویر بالا نمونه‌ای از میلگرد آتیه خلیج فارس است که با علامت اختصاری AKS CO مشخص شده است. این میلگرد از نوع میلگرد A3 با آج 400 و سایز 20 است که به روش ترمکس تولید می‌شود.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد صبا فولاد زاگرس

شرکت صبا فولاد زاگرس از جمله تولیدکنندگان میلگرد آجدار در دو آج 400 و آج 500 مطابق با استاندارد ملی ایران است؛ البته در حال حاضر فقط میلگرد آج 400 یا همان آجدار جناغی از این کارخانه در بازار داخلی وجود دارد.

شما می‌توانید برای تشخیص میلگرد صبا فولاد زاگرس به دنبال علامت SFZ روی میلگردهای این کارخانه باشید.

علامت اختصاری میلگرد صبا فولاد زاگرس

‌‌

علامت اختصاری میلگرد امیرکبیر خزر

کارخانۀ امیرکبیر خزر از تولیدکنندگان میلگرد در گیلان است که میلگرد در سبد تولید این کارخانه قرار دارد. علامت اختصاری AKS به‌عنوان نام اختصاری این تولیدکننده روی میلگرد امیرکبیر حک شده است.

میلگرد aks از میلگردهای باکیفیت و پرفروش در بازار است.

نکتۀ مهم: علامت اختصاری میلگرد امیرکبیر خزر و میلگرد آتیه خلیج فارس مشابه است. این دو میلگرد را اشتباهاً به‌جای هم نگیرید.

تصویر علامت اختصاری میلگرد امیرکبیر خزر

‌‌

علامت اختصاری میلگرد هیربد زرندیه

یکی از محصولات صنایع فولاد هیربد زرندیه، میلگرد است که با علامت HIRBOD ساخته و تولید می‌شود. در تصویر زیر میلگرد هیربد را مشاهده کنید:

تصویر علامت اختصاری میلگرد هیربد زرندیه

‌‌‌

علامت اختصاری میلگرد فایکو

میلگرد فایکو یا فولاد البرز ایرانیان از جمله محصولات تولید شده در استان مازندران است. روی این میلگرد حرف اختصاری FAICO نوشته می‌شود. 

تصویر علامت اختصاری میلگرد شاهرود

‌‌‌

علامت اختصاری میلگرد شاهرود

نام تجاری فولاد شاهرود SHS است و این نام را روی میلگرد و دیگر محصولات تولیدی خود درج می‌کند.

‌‌

علامت اختصاری میلگرد صائب تبریز

میلگرد صائب تبریز از تولیدکنندگانی است که دارای زیرمجموعه‌های زیادی است. در یکی از بخش‌های این کارخانه میلگرد تولید می‌شود. میلگرد صائب در دو استاندارد A2 و A3 ساخته شده و روی آن‌ها نام تجاری fssct و fsscu است.

‌‌

تصویر علامت اختصاری میلگرد صائب تبریز

علامت اختصاری میلگرد کیان کاشان

علامت مشخصۀ KIAN روی محصولات و میلگرد کیان کاشان حک می‌شود. این نوع میلگرد سبک وزن بوده و با رعایت استاندارد لازم تولید می‌شود. 

این کارخانه در استان اصفهان واقع شده است و با تولید انواع میلگرد در سایزهای مختلف، بازار آهن در ایران را تأمین می‌کند.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کیان کاشان

‌‌‌

علامت اختصاری میلگرد نورد فولاد گیلان (حسن رود)

میلگرد نورد فولاد گیلان یا میلگرد حسن رود از مقاطع تولید شده در استان گیلان است. علامت تجاری حک شده روی این میلگردها  NFG CO است. مجتمع فولاد گیلان، میلگرد با گریدهای A2 و A3 تولید می‌کند.

‌‌‌

تصویر علامت اختصاری میلگرد حسن رود (نورد فولاد گیلان)

علامت اختصاری میلگرد پرشین فولاد

میلگرد پرشین فولاد اکثراً در گرید A3 و در سایزبندی 10 تا 32 تولید می‌شود. علامت اختصاری میلگرد پرشین فولاد که روی هر شاخۀ آن حک می‌شود، PSG است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد پرشین فولاد

علامت اختصاری میلگرد اروند

فولاد کاوه اروند سایزهای مختلف میلگرد در گرید A3 را تولید می‌کند. علامت اختصاری میلگرد اروند ARVAND است.

‌‌

تصویر علامت اختصاری میلگرد اروند

علامت اختصاری میلگرد آریا ذوب

مجتمع فولاد آریا ذوب از تولیدکنندگان میلگرد در دو استاندارد A2 و A3 است. علامت اختصاری میلگرد آریا ذوب ARIA است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد آریا ذوب

علامت اختصاری میلگرد سیرجان

مقاطع تولیدشده در مجتمع سیرجان حدید جنوب با نام اختصاری SIRJAN تولید می‌شوند.

تصویر علامت اختصاری میلگرد سیرجان حدید جنوب

علامت اختصاری میلگرد نورد کاسپین

مجتمع نورد کاسپین یا فراطرح نورد، میلگرد آجدار در شاخه‌های ‌‌12 متری تولید می‌کند. روی این میلگرد علامت اختصاری FARATARH ثبت می‌شود. کارخانه میلگرد کاسپین در استان گیلان، شهرستان رشت واقع است.

تصویر علامت اختصاری میلگرد کاسپین (فراطرح نورد)

میلگردهای بدون علائم اختصاری در بازار کدامند؟

با اینکه‌ بیشتر میلگردهای تولیدی در کشور دارای علامت اختصاری هستند و همین نحوۀ تشخیص کارخانۀ سازنده میلگرد را برای مصرف‌کننده‎ آسان‌تر می‌کند؛ اما متأسفانه برخی از کارخانه‌ها تولیدات خود را بدون هیچ نام و علامتی روانه بازار می‌کنند. 

از میلگردهای بدون نام تجاری در بازار ایران می‌توان به البرز تاکستان، نورد فولاد گلستان، سیادن ابهر، فولاد آقاپور میاندوآب، فولاد الیگودرز و فولاد پارسیان اشاره کرد.

در چنین مواردی خرید از یک مرجع رسمی و مطمئن که امکان پیگیری آن نیز وجود داشته باشد، می‌تواند خیال شما را از هر جهتی راحت کند. عصرآهن امکان خرید انواع میلگرد کارخانه‌های مختلف را برای شما فراهم کرده است و شما می‌توانید برای هماهنگی‌های بیشتر با کارشناسان فروش ما با شمارۀ 0414180 تماس بگیرید.

بخوانید: راهنمای خرید میلگرد | شرایط خرید از عصرآهن

سخن پایانی

ما در این مطلب سعی کردیم اطلاعات کاملی را در مورد نحوۀ تشخیص کارخانه سازنده میلگرد با شما در میان بگذاریم. به‌نظرتان جای کدام کارخانه در این لیست خالی است؟ در قسمت «ارسال دیدگاه» برای‌مان بنویسید.

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد و خرید آن می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شمارۀ 0414180 تماس بگیرید.

۳۷۷۹۵
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱