راهنمای تصویری خرید آهن آلات از عصرآهن

راهنمای تصویری خرید آهن آلات از عصرآهن

تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 8 دقیقه

در این دانشنامه به‌طور کامل نحوۀ خرید آهن آلات از عصرآهن در قالب آموزش تصویری شرح داده شده است. با خواندن آن با یکی از بخش‌های اصلی وب‌سایتِ عصرآهن آشنا خواهید شد.

در وب‌سایت عصرآهن شما می‌توانید به تمامی اطلاعات موردنیاز در زمینۀ قیمت آهن آلات و خرید آن دسترسی پیدا کنید. عصرآهن یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های خرید اینترنتی آهن و فولاد است

در خرید مقاطع آهنی ممکن است موارد زیر از سؤالات و دغدغه‌های شما هم باشد:

‌‌

  • چگونه می‌توان به‌صورت لحظه‌ای از قیمت میلگرد مطلع شد؟ 
  • چگونه می‌توان غیرحضوری و آنلاین سفارش آهن آلات را ثبت کرد؟ 
  • از چه طریقی می‌توان به صورت مستقیم از کارخانه ثبت سفارش کرد؟

برای پاسخ به این سوالات، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. عصرآهن به شما کمک می‌کند تا خرید بهتری تجربه کنید.

راهنمای خرید آهن آلات

برای شروع، ابتدا وارد وب‌سایت عصرآهن شوید. سپس جهت خرید، محصول را انتخاب کنید. برای انتخاب محصول از دو مسیر زیر می‌توانید به صفحۀ مدنظر برسید:

  1. از قسمت «جستجوی سریع محصول» نام محصول و تولیدکننده را مشخص کنید. طبق تصویر زیر:

جستجوی سریع محصول در عصرآهن

2. یا از قسمت محصولات، مقطع موردنظر را انتخاب کرده و به صفحۀ محصول وارد شوید:

تصویر مقاطع فولادی در عصرآهن

بعد از ورود به صفحۀ محصول با تصویر زیر روبرو خواهید شد که دارای منوها و فیلترهای مختلفی است. در این قسمت بهتر است با بخش‌های مختلف این صفحه، آشنا شویم:

‌‌

تصویر صفحۀ میلگرد در عصرآهن

در ادامه به معرفی یک‌به‌یک قسمت‌هایی که در تصویر مشخص شده است، می‌پردازیم:

  1. منوی محصولات

این کادر مربوط به تمامی محصولات و مقاطع آهنیِ موجود (قابل سفارش و خرید) در وب‌سایت عصرآهن است. زمانی که روی یکی از این محصولات کلیک کنید به صفحۀ مربوط به آن منتقل خواهید شد. 

برای دسترسی آسان به هر محصول، صفحه‌ای جداگانه برای آن‌ها در نظر گرفته شده است؛ اما نحوۀ استفاده و کاربرد همۀ صفحات محصول، مشابه است. برای مثال در این دانشنامه محصول میلگرد را برای آموزش خرید از عصرآهن انتخاب کرده‌ایم.

خرید دیگر محصولات نیز بر اساس این روشی که در ادامه معرفی خواهیم کرد قابل انجام است. اگر در روند بررسی قیمت و خرید آهن آلات سؤالی داشتید حتما در بخش کامنت با ما در میان بگذارید  یا از طریق شماره 0414180 با مشاوران مجموعه در تماس بگیرید.

2. بخش دسته‌بندی

از بخش دسته‌بندی میلگرد می‌توانید نوع محصول مورد نظر را انتخاب کنید. این بخش در صفحه مربوط به تمامی آهن آلات مثل تیرآهن، نبشی، ناودانی، ورق و پروفیل وجود دارد. 

به‌عنوان مثال در صفحۀ میلگرد، دسته‌بندی براساس میلگرد آجدار، میلگرد ساده، کلاف آجدار و کلاف ساده است. با انتخاب هر یک از محصولات، کارخانجات براساس آن دسته مرتب‌ خواهد شد.

3. فیلترها

فیلتر شامل دو قسمت زیر است:

بخش استان‌ها

همان طور که از نام این بخش پیداست، این قسمت مربوط به یافتن تولیدکننده براساس استان و محل تاسیس آن است. با مشخص کردن محل موردنظر لیست کارخانجات آن آستان نشان داده می‌شود.

بخش کارخانجات

در این قسمت با وارد‌کردن نام تولیدکننده، صفحۀ کارخانه نشان داده می‌شود و می‌توانید مستقیماً به اطلاعات آن کارخانه دسترسی داشته باشید.

لیست تولیدکنندگان فولاد

در صنعت فولاد ایران بیش از 50 تولیدکننده در زمینه تولید آهن آلات فعالیت دارند؛ عصرآهن با همکاری با تمام تولیدکنندگان داخلی در تلاش است تا خدمات کاملی را برای مخاطبان خود ارائه دهد. برای دسترسی به لیست تولیدکنندگان و بررسی و مقایسۀ آن‌ها با یگدیگر روی لینک کلیک کنید.

4. بخش مرتب سازی

این بخش شامل 4 قسمت پیش فرض، به‌روزترین، ارزان‌ترین و گران‌ترین است. بدون اعمال فیلتر و تغییرات، مرتب‌سازی کارخانجات به‌صورت پیش فرض دسته‌بندی خواهد شد. با اعمال فیلترهای دیگر می‌توانید ترتیب قرار‌گیری را تغییر دهید. 

به‌عنوان مثال با تنظیم روی «ارزان‌ترین»، لیست ارزان‌ترین میلگردها برای مخاطب نشان داده خواهد شد.

البته لازم به ذکر است پیشنهاد ویژۀ وب‌سایت عصرآهن با اعمال هر فیلتر، اولین گزینه نشان داده خواهد شد و کارخانجات بعد از پیشنهاد ویژه براساس فیلتر مدنظر مرتب می‌شوند. به تصویر زیر نگاه کنید:

در حال حاضر کارخانۀ ذوب آهن اردبیل به‌عنوان پیشنهاد ویژه است.

5. بخش مربوط به تولیدکننده

در این کادر اطلاعات جامعی راجع‌به تولیدکننده مثل اسم و نوع محصول، محل کارخانه، محل بارگیری، زمان بارگیری و قیمت محصول نمایش داده می‌شود.

6. بخش اطلاعات قیمت محصول

یکی از بخش‌های مهم و کارآمد برای کاربران، بخش نمایش قیمت محصول است. در این کادر تمامی اطلاعات مربوط به قیمت محصول نمایش داده شده است. اولین مورد برای بررسی، زمان به‌روزرسانی قیمت است. آخرین قیمت ارائه شده به رنگ خاکستری خواهد بود. 

علامت قرمز یا سبز رنگِ کنار قیمت نشانگر چیست؟ 

  • رنگ سبز به معنی کاهش قیمت نسبت به روز گذشته است؛
  • رنگ قرمز به معنی افزایش قیمت نسبت به روز گذشته است.

قیمت محصول نوشته شده در این قسمت، کمترین قیمت موجود در جدول محصولات است. برای مشاهده قیمت دقیق هر سایز میلگرد روی گزینه "قیمت همه سایزها" کلیک کنید.

بخوانید: خرید میلگرد اینترنتی بهتر است چگونه انجام شود؟

قیمت روز آهن

عصرآهن با ایجاد بستری امن و معتبر، در تلاش است اطلاعات دقیقی از کارخانجات و بازار آهن ارائه دهد؛ همچنین با در دسترس قرار دادن قیمت روز آهن به صورت لحظه‌ای، در خرید آنلاین و غیرحضوری آهن آلات کمک بزرگی به مخاطبان این عرصه می‌کند. 

شما روزانه می‌توانید برای بررسی قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع آهنی به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.

در شماره 6 اشاره کردیم که با کلیک روی گزینه "قیمت همه سایزها" به اطلاعات دقیق‌تری دسترسی پیدا می‌کنید. بعد از کلیک روی مشاهده قیمت به صفحۀ محصولِ کارخانۀ موردنظر منتقل خواهید شد. در زیر به بررسی بخش‌های موجود در صفحه سایزبندی می‌پردازیم.

تصویر لیست قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

  1. انتخاب محصول

در این بخش تمامی محصولاتی که تولیدکننده (کالای موجود در سبد کارخانه) به بازار آهن آلات عرضه می‌کند، وجود دارد و شما می‌توانید محصول را انتخاب کنید. با انتخاب محصول جدول و نمودار مربوطه نشان داده می‌شود.

2. فیلتر کردن

با کلیک روی فیلتر کردن، دو گزینۀ دسته‌بندی و استاندارد نمایان می‌شود. می‌توانید در قسمت دسته بندی یکی از انواع محصول را انتخاب کنید و در قسمت استاندارد، روی گرید مدنظر کلیک کنید. سپس طبق انتخاب شما فیلتر اعمال می‌شود. 

البته این دو فیلتر فقط برای میلگرد است و مقاطع فولادی دیگر دارای فیلترهای مرتبط دیگری هستند.

‌‌

3. جدول

پرکاربردترین بخش، همین جدول سایزبندی محصول است و به نحوی طراحی شده که کاربر به‌راحتی اطلاعات لازم را از آن برداشت می‌کند. در این کادر تمامی جزئیات مربوط به محصول مثل نام محصول، سایز، استاندار، قیمت، وزن و محل بارگیری ارائه شده است.

4. مشاهده فروشندگان این محصول

با کلیک روی این گزینه که در ستون آخر جدول قرار دارد، کادر دیگری نشان داده می‌شود. در این کادر با انتخاب محل تخلیه، هزینه حمل به ازای هر کیلوگرم محاسبه خواهد شد. در واقع شما از قیمت نهایی (قیمت کالا + هزینه حمل) مطلع می‌شوید.

بعد از اطلاع از قیمت و اطمینان از خرید، از طریق تماس تلفنی با بخش فروش عصرآهن، سفارش خود را ثبت نهایی کنید. ثبت درخواست شما با صدور پیش فاکتور همراه خواهد بود که در این مرحله نیاز است مبلغ پیش فاکتور به حساب شرکت واریز گردد. 

بعد از تأیید پیش‌فاکتور توسط مشتری، بارگیری و ارسال محصول انجام می‌شود. لازم است بعد از تحویل بار، وزن‌گیری توسط خریدار انجام شود و در صورت مغایرت وزن و قیمت آهن آلات خریداری شده با فاکتور، به مجموعه اطلاع داده شود.

در پایینِ جدول سایزبندی محصول، نمودار تغییرات قیمت قرار داده شده است. این نمودار نوسان قیمت مقاطع آهنی را در طول بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد. در ادامه با این نمودار بیشتر آشنا می‌شویم:

در این قسمت اطلاعاتی نظیر نمودار قیمت، اطلاعاتی راجع‌به تولیدکننده و بخش نظرات دسترسی خواهید داشت. در قسمت نظرات کاربران، نظر و تحلیل خود را در مورد تولیدکننده با ما به اشتراک بگذارید.

1. در این کادر نام محصول را انتخاب کنید.

2. با استفاده از این بخش می‌توانید طبق بازه‌های زمانی مشخص شده نمودار قیمت را تغییر داده و در مدت زمانی مشخصی نمودار را تحلیل و بررسی کنید.

3. در این نمودار می‌توانید تغییر قیمت، تنش نرخ و کمترین و بیشترین قیمت را در روزها، هفته‌‌ها و ماه‌های گذشته بررسی کنید.

تمامی اطلاعاتی که تا الان گفتیم مربوط به دسکتاپ بوده است. در ادامه بررسی صفحات محصول در گوشی را نیز معرفی خواهیم کرد.

‌‌

از لیست محصولات در صفحۀ اول، کالای موردنظر را انتخاب کنید:

‌‌

یا از «منو» در جستجوی سریع محصول کالا را انتخاب کنید:

سخن آخر

در این دانشنامه تلاش کردیم با استفاده از راهنمای تصویری شما را با بخش‌های مختلف صفحۀ محصولات در وب‌سایت عصرآهن آشنا کنیم؛ همچنین نحوه خرید از عصرآهن و بررسی قیمت آهن را نشان دهیم.

استفاده درست و بهینه از این اطلاعات و جزئیات، قبل از خرید به شما کمک زیادی خواهد کرد؛ پس حتماً به دیگر مقالات راهنمای عصرآهن نیز مراجعه کنید. همچنین برای پرسش سؤالات، استعلام قیمت، مشاورۀ رایگان در زمینۀ آهن آلات و ثبت سفارش با ما از طریق شمارۀ 0414180 در تماس باشید.

سؤالات متداول

خرید آهن از مجموعۀ عصرآهن چگونه انجام می‌شود؟

برای خرید انواع مقاطع آهنی از عصرآهن، هم می‌توانید حضوری مراجعه کنید، به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا از طریق شماره 0414180 تماس بگیرید.

آیا قیمت آهن در وب‌سایت عصرآهن به‌روز است؟

بله. روزانه به‌صورت لحظه‌ای قیمت تمامی مقاطع فولادی در وب‌سایت عصرآهن درج می‌شود.

۲۲۰۱۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱