وزن تیرآهن اصفهان

وزن تیرآهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تیرآهن از قطعات مهمی است که در ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان کارخانه‌های مختلفی که به تولید این محصول مشغول هستند، تیرآهن اصفهان برندی معتبر و شناخته شده محسوب می‌شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که در میزان استحکام و مقاومت تیرآهن نقش دارد، وزن آن‌ است. وزن تیر‌‌آهن اصفهان را می‌توانید براساس جدول و فرمول خاصی به‌دست آورید‌ که در این مطلب به تشریح آن‌ها می‌پردازیم.

جدول وزن تیرآهن اصفهان

اندازه بال‌ و جان در تیرآهن‌ها با یکدیگر متفاوت است به‌همین‌ دلیل، دارای استانداردهای مختلفی مانندIPE INP،IPB و CPE هستند. در ساختمان‌ها اغلب از تیرآهن IPE استفاده می‌شود که دارای وزن سبکی است. در جدول زیر، سایز و وزن تیرآهن اصفهان در گروه IPE آورده شده است:

جدول وزن تیرآهن اصفهان

حال که با وزن تیرآهن 16 اصفهان و سایر محصولات این کارخانه آشنا شدید؛ در ادامه پرکاربردترین تیرآهن‌های اصفهان را به شما معرفی می‌کنیم.

وزن تیرآهن 14 اصفهان

تیر‌آهن 14 یکی از کاربردی‌ترین مقاطع فولادی است که در برای ساخت تیرهای اصلی، فرعی و ستون مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن تیرآهن 14 اصفهان برابر با 155 کیلوگرم است که با ضرب اندازه در وزن که از جدول اشتال تیرآهن استخراج شده است، به‌دست می‌آید.

وزن تیرآهن 16 اصفهان

تیرآهن 16 در ساخت انواع سقف، ستون و خرپا کاربرد دارد. وزن تیرآهن 16 اصفهان برابر با 190 کیلوگرم است که با جدول اشتال مطابقت‌ دارد.

وزن تیرآهن 18 اصفهان

این تیرآهن دارای استحکام بالایی است و اغلب در ساخت پایه ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر کاربردهای تیرآهن 18 می‌توان به ساخت ستون، سقف و پل‌های لانه زنبوری‌ اشاره کرد‌. وزن تیرآهن 18 اصفهان برابر با 226 کیلوگرم است.

نحوه محاسبه وزن تیرآهن اصفهان

محاسبه وزن تیرآهن اصفهان اهمیت زیادی دارد و باید با دقت بسیار اندازه‌گیری شود؛ زیرا برای استفاده از تیرآهن در ساختمان باید وزن تیرآهن 14 اصفهان و سایر تیرآهن‌ها را به‌طور دقیق داشته باشید.

برای به‌دست آوردن وزن تیرآهن ذوب آهن اصفهان به جدول اشتال نیاز دارید. چراکه باید وزن یک متر تیرآهن را از این جدول بیابید ‌و در فرمول زیر جایگذاری کنید‌.

فرمول محاسبه وزن تیرآهن اصفهان

تاثیر وزن و سایز تیرآهن اصفهان بر قیمت

قیمت تیرآهن اصفهان براساس وزن و سایز آن محاسبه می‌شود. طبیعتاً هرچه سایز و وزن تیرآهن بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. از طرفی دیگر، تیرآهن اغلب به‌صورت‌ چندین شاخه که به آن بندیل می‌گویند،‌ خریداری می‌شود‌. بندیل تیرآهن باید وزن دقیقی داشته باشد تا قیمت آن به‌درستی محاسبه شود. کمترین انحراف وزن یک شاخه تیرآهن، در‌ بندیل اختلاف زیادی ایجاد می‌کند ‌و قیمت تیرآهن اصفهان را افزایش می‌دهد.

کارخانه‌های تولید تیرآهن همچنین این محصول را باید به شهرهای مختلف ارسال کنند. از عوامل موثر بر قیمت حمل و نقل،‌ سایز و وزن تیرآهن اصفهان است.

درنتیجه می‌توان گفت که وزن و سایز تیرآهن با قیمت آن رابطه مستقیمی دارد.

 تیرآهن اصفهان

مقایسه وزن تیرآهن اصفهان با سایر کارخانجات

تیرآهن اصفهان یکی از باکیفیت‌ترین تیرآهن‌های موجود در بازار ایران است که از وزن بیشتری نسبت به محصولات کارخانه‌های دیگر برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با محصولات کارخانه‌های مختلف به مقایسه وزن تیرآهن اصفهان با سایر برندها در جدول زیر پرداخته‌ایم:

مقایسه وزن تیرآهن اصفهان با سایر کارخانجات

مشاوره و خرید از عصر آهن

به‌صرفه‌ترین راه برای تهیه این محصول، خرید آنلاین از سایت اینترنتی عصر آهن است‌. در این سایت شما می‌توانید به جدول قیمت و وزن تیرآهن اصفهان دسترسی‌ داشته باشید و باتوجه به نیازهایتان محصول دلخواه خود را سفارش دهید.  کارشناسان خبره فروشگاه اینترنتی عصر آهن آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و سفارش خرید با شماره تلفن 0414180 تماس بگیرید. 

۰۱۹۸
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱