چگونه از قیمت میلگرد صادراتی مطلع شویم؟

چگونه از قیمت میلگرد صادراتی مطلع شویم؟

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۸ فروردین ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

همان‌طور که می‌دانید تولیدکنندگان میلگرد ایران علاوه‌بر تامین نیازهای بازار داخلی، این مقطع فولادی پرکاربرد را به دیگر کشورها نیز ارسال می‌کنند. تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان برای خرید میلگرد صادراتی با ما تماس می‌گیرند و درخواست ثبت سفارش برای صادرات دارند اما واقعیت این است که بدون اعلام قیمت میلگرد صادراتی، هیچ معامله‌‌ای قابل انجام نیست.

مهم است تا قبل از ثبت سفارش از قیمت میلگرد صادراتی اطلاع داشته باشید. در این دانشنامه نحوه بررسی قیمت میلگرد صادراتی بیان شده است، برای اطلاعات بیشتر تا پایان با ما همراه باشید.

ایران به عنوان یکی از صادرکنندگان میلگرد فولادی در خاورمیانه به کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، گرجستان، عمان و پاکستان میلگرد ارسال می‌کند.

سالانه چندین میلیون تن میلگرد از طریق مرزهای زمینی و دریایی کشور، به نقاط مختلف جابجا می‌شود. قیمت میلگرد صادراتی براساس دلار اعلام می‌شود و معاملات انجام شده نیز با ارز خارجی انجام می‌گردد.

بازار هدف میلگرد صادراتی ایران اکثرا کشورهای آسیایی می‌باشد. بیشترین واردکننده میلگرد از ایران، کشورهای ترکیه و عراق است. فولاد تولید شده در ایران به شکل بیلت نیز به دیگر کشورها فروخته می‌شود.

صادرات آهن

هرگونه ارسال و خروج کالا از کشور بر طبق قوانین و مقررات، صادرات نامیده می‌شود. صادرات کالا برای هر کشور صادرکننده مزایای و فرصت‌های فراوانی به ارمغان خواهد آورد.

افزایش فروش، کاهش نرخ بیکاری، ایجاد روابط اقتصادی و فرهنگی بین کشور صادرکننده و واردکننده و بسیاری مزیت‌های مهم دیگر، نکات مثبتی است که صادرات به همراه دارد.

ایران به دلیل اینکه به مواد اولیه دسترسی فراوانی دارد و نیز تولیدکننده مقاطع فولادی می‌باشد، می‌تواند میلگرد و دیگر مقاطع فولادی تولید شده را به کشورهایی که امکان تولید ندارند و یا تولیدات آنها به تنهایی پاسخ‌گوی نیاز مصرف‌کننده نیست، صادر کند.

تولیدکنندگان فولاد با در نظر گرفتن میزان تولید میلگرد صادراتی، حجم فروش و سود خود را می‌توانند افزایش دهند. زیرا قیمت میلگرد صادراتی براساس ارز جهانی تعیین می‌شود.

تصویر میلگرد فولادی

مزایای صادرات میلگرد و آهن

در ادامه می‌خواهیم چند مورد از مزایای صادرات میلگرد و آهن به کشورهای همسایه را بررسی کنیم. به طور کلی صادرات به کشورهای دیگر، فرصت گسترش تجارت را فراهم کرده و باعث افزایش سوددهی می‌شود. همچنین اگر اقتصاد داخلی کشور شروع به تزلزل کند، بازارهای دیگری برای رشد و ارائه خدمات وجود خواهد داشت و تولیدکننده می‌تواند محصولات خود را در سطح جهان به فروش رساند.

همچنین در صورت اشباع بودن بازار داخلی برای فروش، امکان عرضه کالا در کشورهای دیگر وجود خواهد داشت. همین‌طور در فصولی که شرایط برای ساخت و ساز در ایران مناسب نیست، کشورهایی که تقاضای زیادی برای مقاطع طویل دارند، می‌توانند بهترین بازار هدف باشند.

 البته در صادرات میلگرد و آهن مشکلات و پیچیدگی‌هایی وجود خواهد داشت؛ مواردی نظیر کارهای اداری بیشتر، ریسک مالی و موانع حمل و نقلی.

میلگرد صادراتی ممکن است به دو صورت صادرات مستقیم و غیر مستقیم انجام گیرد.منظور از صادرات مستقیم، ارسال کالا توسط تولیدکننده محصول می‌باشد. کارخانجات تولید میلگردی که بتوانند در کشور مقصد فروش و خدمات محصول خود را بر عهده بگیرند، فروش صادراتی را انجام دهند.

صادرات غیرمستقیم نیز از طریق شرکت‌هایی است که واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهند بود. در هر دو صورت باید پشیبانی، خرید، آماده‌سازی اسناد، بیمه کردن به درستی انجام شود. برای خرید و بررسی قیمت میلگرد صادراتی حتما به شرکت‌ها و تولیدکنندگان معتبر مراجعه کنید.

قیمت میلگرد صادراتی

قیمت میلگرد صادراتی نظیر قیمت میلگرد در داخل کشور نوسان دارد و نمی‌توان نرخ ثابتی برای آن تعیین کرد. بنابراین بهتر است قیمت میلگرد صادراتی را به صورت روزانه بررسی کنید. و در صورت داشتن قصد خرید، با قیمت روز ارائه شده ثبت سفارش کنید.

لازم به ذکر است، ارسال میلگرد از ایران به کشورهای همسایه و آسیایی بیشتر از کشورهای اروپایی است. تنها به این علت که هزینه حمل و نقل به نقاط دور مقرون به صرفه نمی‌باشد. چون بیشتر تولیدکنندگان میلگرد در شمال‌غرب کشور فعالیت دارند و نیز نزدیک بودن این نقاط از کشور به مرز کشور ترکیه، ارسال و صادرات سریع‌تر انجام می‌شود.

چگونه از قیمت میلگرد صادراتی مطلع شویم؟

همان‌طور که گفته شد قیت میلگرد صادراتی ثابت نیست و باید روزانه کنترل شود. برای اطلاع از به‌روزترین قیمت میلگرد صادراتی می‌توانید از طریق شماره 0414180 با مجموعه عصرآهن در تماس باشید. مشاوران فروش ما راهنمای مناسبی برای خرید مقاطع آهنی و صادرات آن خواهند بود.

همچنین برای اطلاع از قیمت میلگرد صادراتی میانه از طریق لینک زیر وارد کانال تلگرام قیمت میلگرد میانه شوید.

کانال تلگرام قیمت میلگرد میانه

عوامل تاثیرگذار بر قیمت میلگرد صادراتی

قیمت میلگرد صادراتی همانند قیمت آهن و مقاطع فولادی تحت تاثیر شرایط و عوامل متعددی تغییر می‌کند. از جمله مهم‌ترین پارامترهایی که قیمت میلگرد صادراتی را درگیر نوسان می‌کند هزینه حمل و نقل، قیمت جهانی آهن، نرخ تبدیل دلار به ریال، تامین مواد اولیه، میزان عرضه و تقاضا، قیمت ارائه شده توسط کشورهای رقیب در تولید میلگرد و مسائل اقتصادی می‌باشد.

به عنوان آخرین نکته باید گفت برای کنترل میلگرد ارسال شده و اطمینان از باکیفیت بودن آن باید علامت اختصاری تولیدکننده روی هر شاخه میلگرد را بررسی کرد.

تصویر میلگرد آجدار

تولیدکنندگان میلگرد صادراتی

در بین تولیدکنندگان میلگرد که محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند می‌توان به ذوب آهن اصفهان، فولاد آذربایجان میانه، مجتمع فولاد خراسان نیشابور و فولاد شاهین بناب اشاره کرد. هر یک از کارخانجات نام برده شده با توجه به موقعیت قرارگیری و نزدیکی به مرزهای کشور انتخاب می‌شوند. در انتخاب تولید کننده برای صادرات، بعد از کیفیت میلگرد تولیدی، نزدیک بودن مسافت موضوع مهمی است.

بخوانید: تولیدکنندگان میلگرد در ایران | آشنایی با ۵ تولید کننده میلگرد در کشور

جمع‌بندی

میلگرد صادراتی از لحاظ کیفی با میلگردهایی که در بازار داخلی ایران به فروش می‌رسد، تفاوتی ندارد. قیمت میلگرد صادراتی براساس دلار توسط تولیدکننده تعیین شده و براساس آن نرخ معاملات انجام می‌گردد.

برای خرید میلگرد تولید شده در ایران، از طریق شماره 0414180 با مجموعه عصرآهن در تماس باشید. همچنین برای بررسی قیمت میلگرد  روی لینک کلیک کرده و به صفحه مربوطه وارد شوید.

۴۶۳۶۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱