بررسی کیفیت میلگرد فایکو

بررسی کیفیت میلگرد فایکو

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

آیا تا به حال از کارخانه فولاد البرز ایرانیان، مقاطع فولادی خریده‌اید؟ یا از کیفیت میلگرد فایکو مطلع هستید؟

برای آشنایی بیشتر با این محصول این مقاله را برای شما آماده کرده‌ایم. می‌خواهیم کیفیت را که در قیمت میلگرد تأثیر زیادی دارد بررسی کنیم.

اگر شما هم تجربۀ استفاده از این نوع میلگرد را داشتید در بخش "ارسال دیدگاه" نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آشنایی با میلگرد فایکو

فولاد البرز ایرانیان که با نام تجاری فایکو در صنعت فولاد شناخته شده است، در زمینۀ تولید مقاطع فولادی فعالیت دارد. از جمله محصولات پرفروش این کارخانه، میلگرد است که با نام میلگرد فایکو خرید و فروش می‌شود.

این میلگرد در گرید A3 و در سایزهای مختلف ساخته و عرضه می‌شود. طول این میلگرد مانند دیگر میلگردهای موجود در بازار 12 متر است. 

روی هر شاخه میلگرد نام تجاری تولیدکننده حک می‌شود. روی هر میلگرد فایکو علامت FAICO حک شده است. بررسی این مورد روی شاخۀ میلگرد، کمک می‌کند تا اصل و تقلبی بودن کالا تشخیص داده شود.

همان طور که گفته شد میلگرد فایکو در استاندارد A3 از سایز 14 تا 32 تولید می‌شود. این میلگرد آجدار بوده و ممکن است سایزبندی آن در مواقعی از سال محدود باشد. بیشترین میزان تولید میلگرد فایکو برای سایز 14، 16، 18 و 20 است.

هر بندیل میلگرد فایکو، 2 الی 2.5 تن است و نسبت به سایز میلگرد تعداد شاخه‌ها تغییر خواهد کرد. ظرفیت تولید کارخانۀ فایکو 750 هزار تن در سال است که این میزان از تولید علاوه بر میلگرد، مقطع تیرآهن را نیز شامل می‌شود.

در تصویر زیر علامت اختصاری میلگرد فایکو را مشاهده می‌کنید. فولاد البرز ایرانیان با به‌روزترین و مجهزترین دستگاه‌ها، مقاطع فولادی تولید می‌کند. 

تصویر میلگرد فایکو

کیفیت میلگرد فایکو

کارخانۀ فولاد البرز ایرانیان با استفاده از استانداردهای متنوع به تولید انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی می‌پردازد. برای اینکه کیفیت میلگرد فایکو تولیدشده در این کارخانه قابل قبول باشد، از مدرن‌ترین تجهیزات مربوطه استفاده می‌شود.

ازاین‌رو می‌توان گفت کیفیت میلگرد فایکو تضمین شده است؛ همچنین این محصولات طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید و عرضه می‌شوند. 

مجتمع فولاد فایکو، مدعی است محصولات این کارخانه از جمله میلگرد توسط واحد تضمین و کنترل کیفیت از نظر آنالیز شیمیایی، خواص مکانیکی و متالورژی مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد.

انواع استاندارد به کار رفته در تولید میلگرد فایکو عبارت‌اند از:

  • استاندارد ملی INSO3132؛
  • استاندارد بین المللی JISG3112، DIN488، A615M و ASTM A615؛
  • استاندارهای بین المللی DIN EN 10056-2، DIN1025، ۱۰۲۶، DIN EN 12014، DIN 1028، DIN1029 و DIN 10024.

پیشنهاد ما به خریداران این کارخانه برای اطلاع از کیفیت میلگرد فایکو این است که نمونه‌ای از میلگرد برای تست میلگرد به آزمایشگاه مورد تأیید ارسال کنند تا با استفاده از نتایج به دست آمده از تست کشش و خمش میلگرد، نتیجه‌گیری کنند.

همچنین برای اطمینان یافتن از کیفیت میلگرد خریداری شده می‌توانید در هنگام خرید از فروشنده برگۀ آنالیز میلگرد را درخواست کنید. ر برگل آنالیز تمامی اطلاعات لازم دربارۀ کیفیت میلگرد نوشته شده است.

آزمایش‌هایی که در تشخیص کیفیت میلگرد تأثیر دارند

در زیر انواع آزمایش‌هایی که در تعیین کیفیت میلگرد تأثیرگذارند را معرفی کرده‌ایم. با دریافت نتایج هر کدام می‌توانید از کیفیت محصول مطلع باشید.

  • آزمایش کشش

یکی از مهم‌ترین آزمایش‌هایی که در تشخیص کیفیت میلگرد فایکو و دیگر میلگردها بهتر است انجام شود، آزمایش کشش میلگرد است. در این روش میلگرد را درون دستگاه کشش قرار داده و مقطع توسط فک دستگاه کشیده می‌شود. 

میزان مقاومت کشش میلگرد در هنگام گسستگی میلگرد روی دستگاه نشان داده می‌شود.

  • آزمایش جوش‌پذیری

در این آزمایش میلگرد جوش داده شده را مورد آزمایش قرار می‌دهند و نتیجه آزمایش را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

  • آزمایش ترک

تست ترک میلگرد یا آزمایش تاشدگی برای به‌دست آوردن میزان خم شدن میلگرد و میزان ترک خوردن آن انجام می‌شود.

جدول میلگرد فایکو

همان طور که در ابتدای متن گفته شد، میلگرد فایکو در تمامی سایزهای لازم تولید نمی‌شود. خط تولید این میلگرد بیشتر استاندارد A3 در سایزهای مختلف تولید می‌کند. در جدول زیر موجودی میلگرد فولاد البرز ایرانیان (در حال حاضر) را مشخص کرده‌ایم. 

برای اطلاع بیشتر می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شمارۀ 0414180 تماس بگیرید.

جدول میلگرد فایکو
برای رفتن به صفحۀ فولاد البرز ایرانیان روی تصویر کلیک کنید

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم در مورد کیفیت میلگرد فایکو صحبت کنیم. این میلگرد یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مقاطع در بازار آهن داخلی و خارجی است. از آنجایی که این کارخانه در شمال کشور واقع شده است، بیشتر شهرهای شمالی از میلگرد این کارخانه استفاده می‌کنند.

چون علاوه بر کیفیت مناسب به محل پروژه نیز نزدیک‌تر است. برای خرید از فولاد البرز ایرانیان می‌توانید با واحد فروش عصرآهن تماس بگیرید.

سؤالات متداول

میلگرد فایکو را چگونه از کارخانه بخریم؟

برای خرید میلگرد فایکو به‌صورت مستقیم از کارخانه به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

استانداردهایی که کیفیت میلگرد فایکو را متمایز می‌کنند، کدامند؟

استاندارد ملی INSO3132، استاندارد بین‌المللی A615M، DIN488، JISG3112، ASTM A615

۱۴۶۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱