مقایسه میلگرد امیرکبیر خزر با میلگرد نیشابور

مقایسه میلگرد امیرکبیر خزر با میلگرد نیشابور

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۳۱ شهریور ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 5 دقیقه

حدود پنجاه تولید کننده در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند که هر یک در تلاشند تا مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین محصول را به بازار عرضه کنند و این رقابت، انتخاب را برای خریداران سخت‌تر می‌کند. در این دانشنامه سعی کرده‌ایم میلگرد امیرکبیر خزر و میلگرد نیشابور را در مقایسه با هم بررسی کنیم. اگر تجربه خرید میلگرد از هر یک از این دو کارخانه را داشتید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فولاد امیرکبیر خزر

فولاد امیرکبیر خزر در تاریخ 1383 با متراژ 27000 مترمربع در استان گیلان در شهرک صنعتی رشت تاسیس شد. این کارخانه در زمینه تولید میلگرد آجدار A2، A3 و A4 فعالیت دارد و گواهینامه‌های ISO 9001: 2008 و ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001: 2007 کسب کرده است.

محصولات کارخانه امیرکبیر از شمش فولادی و با استفاده از روش ترمکس تولید می‌شود. هر شاخه میلگرد بر طبق استاندارد در طول 12 متری بریده و عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است ظرفیت تولید میلگرد امیرکبیر خزر 750 هزار تن در سال است که بخشی از محصولات آن به کشورهای دیگر صادر می‌شوند.

علامت تجاری حک شده بر روی میلگرد امیرکبیر خزر AKS است. حرف C و S حک شده در کنار نام تجاری کارخانه به ترتیب نشانگر میلگرد آجدار جناقی و میلگرد آجدار مرکب می‌باشد.

تصویر میلگرد امیرکبیر خزر
علامت تجاری حک شده بر روی میلگرد امیرکبیر خزر

سایز میلگرد امیرکبیر خزر

میلگرد آجدار تولیدی فولاد امیرکبیر خزر در سایز های 8 الی 32 در استانداردهای گفته شده تولید و به بازار ارائه می‌شود. وزن این میلگردها از 4/7 تا 72 متغیر می‌باشد. برای بررسی بهتر جدول سایز بندی میلگرد امیرکبیر و مقایسه آن با سایر تولیدکنندگان به صفحه مربوط به فولاد امیر کبیر خزر در وبسایت عصر آهن مراجعه کنید. وجه تمایز این کارخانه نسبت به اکثر تولیدکننده‌ها تولید فولاد نوع A4 می‌باشد برای دریافت موجودی این میلگرد با مجموعه عصرآهن در تماس باشید.

بخوانید: مقایسه میلگرد شاهین بناب و میلگرد تیکمه داش

مجتمع فولاد خراسان

کارخانه فولاد خراسان در سال 1380 در استان خراسان در شمال غرب شهرستان نیشابور تاسیس شد. این کارخانه در تولید میلگرد A1، A2 و A3 فعال است و همچنین علاوه‌بر میلگرد محصولاتی نظیر شمش، بریکت، آهن اسفنجی، گندله، نبشی، ناودانی، تسمه، چهارگوش و شش گوش نیز تولید می‌کند.

میلگرد شرکت فولاد خراسان در بازار آهن آلات با نام میلگرد نیشابور معروف است و جزو با کیفیت‌ترین محصولات می‌باشد. ظرفیت تولید این کارخانه به 1/4 میلیون تن در سال می‌رسد. علامت اختصاری و تجاری حک شده بر روی میلگرد نیشابور KSC می‌باشد.

تصویر میلگرد نیشابور
علامت تجاری حک شده بر روی میلگرد نیشابور

سایز میلگرد مجتمع فولاد خراسان (نیشابور)

فولاد نیشابور، میلگرد آجدار در سایز 10 تا 32 تولید و به بازار ارائه می‌کند که جدول وزن بندی آن بر طبق استانداردهای جهانی تعیین شده است. مجموعه عصرآهن برای دسترسی آسان و بررسی همراه با جزئیات، جداول وزنی تمامی تولیدکنندگان کشور را برای خریداران و مخاطبان مهیا کرده است. برای بررسی جدول وزنی مربوط به مجتمع فولاد خراسان (نیشابور) بر روی لینک کلیک کنید. همچنین در صفحات مربوط به هر تولیدکننده می‌توانید کیفیت محصول، ارزش خرید نسبت به قیمت و زمان تحویل بار کارخانه را بسنجید.

بخوانید: شاخصه‌های مقایسه‌ای دو کارخانه آذر فولاد امین و فولاد آذربایجان میانه

مقایسه میلگرد دو کارخانه امیرکبیر خزر و فولاد خراسان

برای مقایسه میلگرد ساختمانی دو کارخانه امیرکبیر خزر و فولاد خراسان چند پارامتر قیمت، موقعیت مکانی، حمل و نقل و تنوع محصولات را می‌توانیم در نظر بگیریم. همان طور که در بالا اشاره کردیم کارخانه امیرکبیر خزر در شمال ایران (استان گیلان) و فولاد خراسان در شمال شرقی کشور قرار دارد. ارسال و باربری هر کدام از این دو کارخانه نسبت به نزدیک بودن محل تخلیه و مکان پروژه به کارخانه، هزینه کمتری خواهد داشت.

لازم به ذکر است :

نوسانات موجود در بازار، میزان عرضه و تقاضا، نرخ دلار، مسائل سیاسی و اقتصادی بر قیمت میلگرد تاثیر گذار است، برای بررسی و اطلاع از قیمت روز میلگرد می‌توانید به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید.

با توجه به نوسانات و تنش‌‌های موجود در بازار آهن‌آلات، قیمت مقاطع فولادی روزانه با کاهش و افزایش نرخ روبرو است. برای مشاهده و آنالیز قیمت میلگرد امیرکبیر خزر بر روی لینک کلیک کرده و تمامی اطلاعات و جزئیات مربوط به آن دسترسی داشته باشید. همچنین جهت مقایسه آن با قیمت میلگرد نیشابور بر روی اسم کارخانه کلیک کنید. برای رویت نرخ اعلامی دیگر کارخانجات می‌توانید به لیست تولیدکنندگان عصرآهن مراجعه کنید.

جهت استعلام قیمت و ثبت سفارش میلگرد با کارشناسان و مشاوران ما از طریق شماره 04133250280 در تماس باشید. تیم عصرآهن راهنمای شما خواهد بود تا خرید مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید. برای آشنایی با روند خرید میلگرد و چگونگی ثبت سفارش غیر حضوری از عصرآهن ابتدا دانشنامه زیر را مطالعه کرده و سپس اقدامات لازم را انجام دهید.

بخوانید: راهنمای خرید میلگرد | شرایط خرید از عصرآهن

استاندارد تولیدی

تصویر میلگرد فولادی

میلگرد امیرکبیر خزر براساس استاندارد  INSO 3132 و استاندارد روسی GOST 5781 و فولاد خراسان براساس استاندارد ملی ایران 3132 تولید می‌شود.

در خرید میلگرد در هر پروژه با حفظ نیاز و خصوصیات مربوط به سازه، بایستی نکاتی رعایت شود. با توجه به تنوع زیاد محصول و تولیدکننده در بازار باید سعی کرد تا بهترین انتخاب را با در نظر گرفتن استحکام مناسب در کنار قیمت اقتصادی انجام داد. جهت خرید میلگرد در وهله اول باید مقدار دقیق و تعداد سایز مشخص شود سپس با کارشناسان باتجربه در زمینه آهن‌آلات مشورت کرده و بعد از استعلام قیمت تلفنی، فرآیند خرید و ثبت نهایی آن انجام شود.

جمع بندی

با وجود تعداد قابل توجه تولیدکننده فولاد در سراسر ایران، رقابت بر سر تولید محصول باکیفیت در بازار آهن بسیار زیاد است. تولیدکنندگان فولاد با بهره گیری از استانداردهای جهاتی در تلاشند تا مرغوب‌ترین و باکیفیت‌ترین محصول را تولید کنند. در این دانشنامه از عصرآهن دو کارخانه فولاد امیرکبیر خزر و فولاد خراسان بررسی و مقایسه شد. سعی کرده‌ایم به تمامی اطلاعات مربوط به میلگرد دو کارخانه پرداخته شود.

در وبسایت عصرآهن قیمت میلگرد از تمامی تولید کنندگان بصورت لحظه‌ای بروز رسانی و در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. شما می‌توانید با کلیک بر روی کلمه قیمت میلگرد به صفحه اختصاصی آن در وبسایت عصر آهن بروید. در صورت تمایل می‌توانید با مشاورین ما در عصرآهن در خصوص خرید میلگرد با شماره 04133250280 در تماس باشید. مشاورین ما در زمینه خرید آهن و فولاد راهنمای شما خواهند بود.

۳۱۰۲۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱