کابوس قطعی برق و تأثیر آن بر معاملات بازار آهن

کابوس قطعی برق و تأثیر آن بر معاملات بازار آهن

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 1 دقیقه

قطعی برقِ صنایع در سال پیش منجر به تغییر روال تولید و فروش در بازار آهن شد. به‌طوری که تشویش ایجاد شده در بازار آهن و ترس تولیدکنندگان از عدم پاسخ‌گویی به نیاز بازار با هیچ چیز به‌غیر از تأمین برق و انرژی کافی و زمان اضافی برای تولید موردنیاز برطرف نشد.

با ورود فصل گرما و اعلام خبر قطعی برق در سال جدید کابوس بزرگی برای تولیدکنندگان صنعت به‌ویژه تولیدکنندگان فولاد و مقاطع ساختمانی ایجاد شده است. چراکه معامله‌گرانی که معامله تحویل مواد اولیه برای تولید فولاد را در خردادماه ثبت کرده‌اند، نگران تحویل به‌موقع آن هستند.

از طرفی با تحویل مواد اولیه به تولیدکننده، کارخانۀ تولیدکننده نگران تولید میزان حجم لازم است.

تأمین انرژی اولیه و زیرساخت‌های لازم مانند انرژی برق موجب رشد و توسعه صنایع مختلف می‌شود و عدم دسترسی به زیرساخت‌های مناسب، اختلال عظیمی در تولید و بازار مربوطه ایجاد خواهد کرد.

کمبود انرژی برق، صنایع مختلف و به‌ویژه صنعت آهن را هدف گرفته است که کل کارخانجات کشور از بروز آن وَهم دارند.

اگر تنها استان آذربایجان‌شرقی را که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین قطب‌های صنعتی ایران است را در نظر بگیریم، ظرفیت تجارت و تولید در کل کشور کاهش خواهد یافت.

به گزاش خبرگزاری مهر، سهم انرژی برق صنایع شهرک‌های صنعتی در آذربایجان شرقی 43 درصد است. این آمار در سال گذشته ناهمواری‌های بسیاری در بخش تولید به‌وجود آورد. خبر قطعی برق در سال جدید شرایط بهتری به ارمغان نخواهد داشت و این نگرانی در صنعت فولاد به وضوح دیده می‌شود.

در مخلص کلام باید گفت قطع برق منجر به مشکلات زیر خواهد شد و امیدواریم روش‌های کارآمدی برای افزایش بهره‌وری ارائه شود:

  • عدم رشد صنعت و بخش تولید؛
  • خرابی دستگاه‌ها به علت قطع و وصل مکرر؛
  • عدم تأمین نیاز بازار؛
  • نزول و عدم رشد صنعت ساختمان؛
  • افزایش قیمت مقاطع و به‌دنبال آن افزایش قیمت ساختمان.

اخبار حوزه صنعت آهن و فولاد را در وب‌سایت عصرآهن بخوانید؛ همچنین می‌توانید قیمت روز انواع مقاطع فولادی را به صورت لحظه‌ای در وب‌سایت مشاهده کنید.

۲۲۷۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱