هرآنچه که لازم است راجع‌به تیرآهن کرمانشاه بدانید

هرآنچه که لازم است راجع‌به تیرآهن کرمانشاه بدانید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در این دانشنامه می‌خواهیم در مورد تیرآهن کرمانشاه و ویژگی‌های آن صحبت کنیم. تیرآهنی که در غرب کشور تولید می‌شود و بخشی از نیاز بازار را تامین می‌کند.

تیرآهن کرمانشاه چیست؟

یکی از محصولات پرفروش کارخانه جهان فولاد غرب است. تیرآهن کرمانشاه از نوع IPE است و در گروه تیرآهن‌های نیم‌پهن بازار دسته‌بندی می‌شود.

این تیرآهن مقطع I شکل دارد و در قسمت اتصال بال به جان دارای زاویه است. تیرآهن‌های I مناسب برای ساخت سازه‌ها و پروژه‌های عمرانی است و به‌همین علت تقاضای زیادی دارند.

برای تولید تیرآهن کرمانشاه از شمش فولادی مرغوب استفاده می‌کنند. کیفیت شمش فولادی قبل از تولید توسط واحد کنترل کیفیت، ارزیابی می‌شود.

در کارخانه جهان فولاد غرب علاوه‌بر کنترل کیفیت مواد اولیه، دستگاه‌ها، تجهیزات و غلتک‌های نوردکاری نیز بررسی و کنترل می‌شود.

مراحل ارزیابی و کنترل صرفا برای بهبود مکانیزم تولید و ساخت مقاطع بر اساس استانداردهای بین‌المللی است.

مقاومت تیرآهن به رعایت استانداردهای جهانی در هنگام تولید وابسته است. اینکه تولید یک کارخانه بر اساس کدام استانداردها عرضه می‌شود، یک نکته قابل توجه است.

تیرآهن کرمانشاه با تکیه بر استانداردهای ملی و بین‌المللی تولید می‌شود. همچنین جهان فولاد غرب در تولید مقاطع فولادی، حفاظت از محیط زیست را جزو اولویت‌های خود قرار داده است.

قابل توجه است که شرکت جهان فولاد غرب گواهینامه‌های ISO14001: 2004 و  ISO9001:2008 را دارد.

تیرآهن کرمانشاه چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر مقطع فولادی ویژگی‌هایی دارد که در دو دسته مزایا و معایب آن تقسیم‌بندی می‌شود. در ادامه ویژگی‌های هر شاخه تیرآهن کرمانشاه بررسی خواهد شد.

وزن سبک

بیایید وزن تیرآهن کرمانشاه را با وزن تیرآهن‌های پرطرفدار بازار آهن مقایسه کنیم. وزن تیرآهن IPE سایز 14 کرمانشاه برابر با 130 کیلوگرم است. درحالی که

وزن تیرآهن IPE سایز 14 ذوب آهن اصفهان برابر با 155 کیلوگرم؛ وزن تیرآهن IPE سایز 14 نورد آریان فولاد برابر با 140 کیلوگرم و وزن تیرآهن IPE سایز 14 البرز ایرانیان 132 کیلوگرم است. وزن تیرآهن‌های نامبرده در شاخه‌های 12 متری نوشته شده است.

در مقایسه وزن تیرآهن 14 کرمانشاه با این تیرآهن‌‌ها به سبک وزن بودن تیرآهن جهان فولاد غرب پی خواهید برد. این تیرآهن حدود 25 کیلوگرم با تیرآهن اصفهان تفاوت دارد. لازم به ذکر است وزن سبک این مقطع در بازه استاندارد است و دلیل بر بی‌کیفیتی آن نیست.

از لحاظ وزنی، تیرآهن کرمانشاه با تیرآهن ظفر و تیرآهن ناب تبریز، هم وزن است. این سه تیرآهن از مقاطع سبک بازار آهن به شمار می‌آیند.

جدول وزن

در جدول زیر دو سایز تیرآهن کرمانشاه همراه با وزن آن نوشته شده است:

جدول وزنی تیرآهن کرمانشاه
همان طور که در بالا گفته شد، موجودی تیرآهن کرمانشاه در حال حاضر شامل سایز 14 و 16 است.

محدودیت در سایز

تیرآهن کرمانشاه در سایزهای محدود تولید می‌شود. بیشتر مواقع سبد تولیدی تیرآهن کارخانه فولاد غرب شامل سایزهای 14، 16 و 18 است. در حال حاضر تیرآهن 14 کرمانشاه و تیرآهن 16 کرمانشاه تولید و به بازار عرضه می‌شود.

محدودیت در سایز تیرآهن ممکن است برای خریدار مشکل ایجاد کند. به‌عنوان مثال خریدار در زمان تهیه لیست تیرآهن‌های مورد نیاز پروژه، سایزهای مختلف را از یک برند و تولیدکننده می‌خرد. در صورت خرید از جهان فولاد غرب، مصرف‌کننده مجبور است مقاطع ناقص را از تولیدکنندگان دیگر تهیه کند.

بنابراین مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند از دیگر تولیدکنندگانِ تیرآهن که سبد تولید کامل‌تری دارند، ثبت سفارش کنند.

نام تجاری

هر تولیدکننده فولاد نام تجاری دارد که روی محصولات آن حک می‌شود. نام تجاری اصولا نام اختصاری کارخانه است. به‌عنوان مثال نام اختصاری جهان فولاد غرب JFCO است.

نام تجاری روی هر شاخه تیرآهن، میلگرد و دیگر مقاطع فولادی به‌صورت برجسته حک می‌شود و نشانه اصل بودن کالا است.

نام اختصاری جهان فولاد غرب در تصویر زیر نشان داده شده است. این علامت روی بال تیرآهن کرمانشاه حک می‌شود. در هنگام تحویل بهتر است این مورد را چک کنید تا از درست بودن بار ارسالی مطمئن شوید.

علامت اختصاری کارخانه جهان فولاد غرب JFCO است و روی هر مقطع تولید شده در این کارخانه حک می‌شود.

چطور می‌توانیم تیرآهن کرمانشاه را بخریم؟

برای خرید تیرآهن کرمانشاه لازم است قبل از خرید موجودی و قیمت را بررسی کنید. برای بررسی قیمت و سایزبندی این تیرآهن به صفحۀ این کارخانه در وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید. صفحه جهان فولاد غرب روزانه توسط مجموعه عصرآهن آپدیت شده و قیمت و موجودی روز قرار داده می‌شود.

بعد از بررسی موارد گفته شده با مجموعه عصرآهن تماس بگیرید و تناژ و سایز مورد نیاز خود را سفارش دهید. کارشناسان فروش ما در مراحل خرید شما را همراهی خواهند کرد. شماره تماس عصرآهن 0414180 است.

برای بررسی قیمت تیرآهن امروز روی لینک کلیک کرده و نرخ تولیدکنندگان تیرآهن را با یکدیگر مقایسه کنید.

۰۲۷۳۶
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱