بررسی میلگرد اروند و میلگرد اردبیل

بررسی میلگرد اروند و میلگرد اردبیل

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه

میلگرد یکی از محصولاتی است که توسط کارخانجات زیادی تولید می‌شود که هر کدام ممکن است ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشند. میلگرد تولید هر کارخانه فولاد خصوصیات مکانیکی، ظاهری و شیمیایی متفاوتی دارند. در این دانشنامه دو میلگرد اروند و میلگرد اردبیل به طور کامل بررسی شده است؛ ادامه متن را مطالعه کنید.

در ادامه قصد داریم شما را با تاریخچه ذوب آهن اردبیل و فولاد کاوه اروند، موقعیت جغرافیایی، وزن، سایزبندی و قیمت خرید آنها آشنا کنیم. همچنین راهکاری مناسب برای خرید این دو میلگرد معرفی نماییم.

تنوع تولیدکنندگان در ساخت و عرضه میلگرد، انتخاب میلگرد را برای مصرف‌کننده سخت‌تر می‌کند. این کارخانجات روزانه در تلاشند تا کیفیت محصول تولیدی خود را بیشتر و بهتر بکنند.

اما باید گفت در خرید میلگرد و انتخاب تولیدکننده علاوه‌بر کیفیت، موارد دیگری مثل مسافت کارخانه تا محل تخلیه، موجودی سایز، وزن و قیمت را باید در نظر گرفت. به همین علت بهتر است تا با کمک افراد با تجربه و متخصص در خصوص خرید آهن‌آلات مشورت کنید.

ما در این دانشنامه شما را با دو میلگرد اروند و میلگرد اردبیل آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با دیگر میلگردهای داخلی به وبلاگ عصرآهن مراجعه کنید.

مجتمع ذوب آهن اردبیل

مجتمع ذوب آهن اردبیل در سال 1384 در استان اردبیل تاسیس شد. این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان اردبیل می‌باشد که در زمینی به مساحت 52 هکتار، تولید مقاطع فولادی را در بر گرفته است.

ذوب آهن اردبیل در شهرستان نمین استان اردبیل واقع شده است و ظرفیت تولید سالانه آن 300 هزار تن می‌باشد. البته این رقم مربوط به میزان تولید مقاطع فولادی این تولیدکننده می‌باشد. ذوب آهن اردبیل علاوه‌بر تولید انواع مقاطع ساختمانی و صنعتی، واحد ذوب و ریخته‌گری نیز دارد که در طول سال حدود 500 هزار تن فولاد عرضه می‌کند.

در مجتمع ذوب آهن اردبیل انواع مقاطع نظیر میلگرد اردبیل، تیرآهن، نبشی و ناودانی به تولید می‌رسد. از بین محصولات نامبرده، میلگرد اردبیل از مهم‌ترین تولیدات کارخانه ذوب آهن اردبیل است. میلگرد اردبیل نیاز بخشی از بازار آهن‌آلات ایران را تامین می‌کند.

استانداردهای مورد استفاده در تولید محصولات کارخانه اردبیل ISIRI 3360، ISIRI 3765، ISIRI 7597  و  DIN 2394 می‌باشد.

بخوانید: میراگر و کاربرد آن در صنعت ساختمان

موقعیت جغرافیایی مجتمع ذوب آهن اردبیل

همان‌طور که گفته شد مجتمع ذوب آهن اردبیل در شهر نمین استان اردبیل واقع شده است. با در نظر گرفتن موقعیت قرارگیری این کارخانه به راحتی می‌توان گفت ذوب آهن اردبیل به شهرها و استان‌های شمال‌غرب کشور بسیار نزدیک می‌باشد.

نزدیکی مسافت کارخانه تولید میلگرد به محل پروژه در مقرون به صرفه‌تر شدن هزینه خرید آهن‌آلات کمک خواهد کرد. چرا که هرچه مسافت کمتر باشد هزینه ارسال کمتری پرداخت خواهد شد. لازم است بدانید که هزینه ارسال بار آهن‌آلات خریداری شده، توسط خریدار پرداخت می‌شود.

تصویر پلاک روی هر بندیل میلگرد اردبیل

میلگرد اردبیل

میلگرد اردبیل در دو استاندارد A2 و A3 و در سایزهای 10، 12، 14 و 16 تولید می‌شود. البته سایزبندی میلگرد اردبیل از سایز 8 تا 32 می‌باشد ولی بیشترین میزان تولید این کارخانه در خط تولید میلگرد 10 اردبیل، میلگرد 12 اردبیل، میلگرد 14 اردبیل، میلگرد 16 اردبیل و میلگرد 18 اردبیل است.

میلگرد اردبیل از کیفیت مناسبی برخوردار است و به همین منظور برای استفاده در صنعت عمران و ساخت و ساز استفاده می‌شود. مجتمع ذوب آهن اردبیل توانسته است با میلگردی که به بازار ارائه می‌دهد، نظر مثبت مصرف‌کنندگان را جلب نماید.

ملیگرد اردبیل با نام میلگرد مهیار اردبیل نیز در بازار آهن شناخته شده است. قبلا میلگرد اردبیل توسط شرکت مهیار مدیریت می‌شد اما اکنون این کارخانه تحت نظر مدیریت و نظارت شرکت فرا طرح فولاد اداره می‌شود.

وزن میلگرد اردبیل

وزن یکی از خصوصیاتی است که در مقاطع آهنی بسیار حائز اهمیت است. وزن میلگرد هم در قیمت میلگرد و هم در وزن کل سازه تاثیرگذار است. برای اطلاع از وزن میلگرد اردبیل آسان‌ترین راه این است که به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید.

برای این کار روی لینک میلگرد اردبیل کلیک کرده و به صفحه مورد نظر وارد شوید. در این صفحه اطلاعات کامل در مورد میلگرد اردبیل در اختیار کاربران قرار داده شده است. به عنوان مثال وزن میلگرد اردبیل در مقابل هر سایز در جدول قرارداده شده است.

قیمت میلگرد اردبیل

قیمت میلگرد مانند تمام مقاطع آهنی روزانه در حال نوسان است. برای خرید میلگرد باید از قیمت روز آن اطلاع داشته باشید. وبسایت عصرآهن هر روز به صورت لحظه‌ای قیمت آهن‌آلات و قیمت میلگرد اردبیل را در وبسایت قرار می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت میلگرد اردبیل به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید و سریعا از جدیدترین نرخ‌ها مطلع شوید. همچنین می‌توانید با مجموعه تماس گرفته و به صورت تلفنی استعلام قیمت کنید.

اگر قصد خرید میلگرد اردبیل دارید با شماره 0414180 تماس بگیرید. کارشناسان فروش مجموعه عصرآهن راهنمای شما خواهند بود.

فولاد کاوه اروند

فولاد کاوه اروند در سال 1391 با هدف تولید میلگرد تاسیس شد. این کارخانه در زمینه تولید انواع میلگرد ساختمانی و وایر فعالیت دارد. این کارخانه از دو فاز تشکیل شده است.

فاز اول جهت تولید مقاطع میلگرد و وایر و فاز دوم شامل بخش نورد و واحد احیای مستقیم است. ظرفیت تولید سالانه فولاد کاوه اروند در فاز اول 600 هزار تن و در فاز دوم نزدیک به 7/1 میلیون تن است.

موقعیت جغرافیایی میلگرد اروند

فولاد کاوه اروند در جنوب ایران و در استان خوزستان، شهر خرمشهر، منطقه آزاد اروند واقع شده است. اگر موقعیت قرارگیری این کارخانه را در نظر بگیرید به نزدیکی آن به مرز عراق پی خواهید برد.

از این رو میلگرد اروند بهترین گزینه برای ارسال به کشورهای همسایه در جنوب غربی ایران است. چون اگر بارگیری از خود کارخانه انجام شود هم هزینه مناسب‌تری خواهد داشت و هم در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال خواهد شد.

همچنین ارسال از کارخانه فولاد کاوه اروند به شهر و استان‌های نزدیک بهتر از دیگر نقاط کشور است. استان‌های جنوب کشور می‌توانند بار میلگرد مورد نیاز خود را از این کارخانه تهیه کنند.

نام تجاری حک شده روی هر شاخه میلگرد

میلگرد اروند

میلگرد اروند در سایزهای 10، 12، 14، 16، 18، 20، 22 و 25 تولید می‌شود. استاندارد تولیدی این کارخانه فعلا گرید A3 می‌باشد. این میلگرد در اکثر کارهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

میلگرد اروند همانند دیگر میلگردها در شاخه‌ای 12 متری تولید شده و به دست مصرف‌کننده می‌رسد. لازم به ذکر است استاندارد استفاده شده برای تولید میلگرد اروند، استاندارد ASTM 615 می‌باشد.

وزن میلگرد اروند

وزن هر شاخه میلگرد اروند در سایزهای گفته شده در جدول مربوط به میلگرد اروند قرار داده شده است. برای بررسی وزن میلگرد اروند و موجودی و دیگر اطلاعات مربوط به آن روی لینک " میلگرد اروند" کلیک کنید.

وزن میلگرد اروند سبک نبوده و طبق استاندارد تعیین شده تولید می‌شود. اطلاع از وزن میلگرد در زمان باسکول کردن وزن آهن‌آلات خریداری شده نیز لازم است.

قیمت میلگرد اروند

قیمت میلگرد اروند همانند دیگر مقاطع فولادی به صورت روزانه و لحظه‌ای آپدیت می‌شود. قیمت میلگرد اروند توسط خود تولیدکننده تعیین شده و در اختیار مراکز فروش قرار داده می‌شود.

مجموعه عصرآهن با توجه به ارتباط موثری که با تولیدکنندگان فولاد دارد، سریعا قیمت جدید و موجودی محصولات را در وبسایت قرار می‌دهد. برای اطلاع و بررسی قیمت آهن، قبل از خرید می‌توانید به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید.

اگر قصد خرید میلگرد اردبیل دارید با شماره 0414180 تماس بگیرید. کارشناسان فروش مجموعه عصرآهن راهنمای شما خواهند بود.

بخوانید: میلگرد میانه و میلگرد ابهر | کدام میلگرد برای ساخت و ساز مناسب‌تر است؟

جمع‌بندی

در این دانشنامه به طور کامل دو میلگرد اروند و میلگرد اردبیل بررسی شد. سعی کردیم تمامی اطلاعات لازمی که باید قبل از خرید میلگرد راجع‌به آن بدانید در این دانشنامه قرار داده شود. برای بررسی هر دو میلگرد اروند و میلگرد اردبیل می‌توانید به صفحه هر تولیدکننده در وبسایت عصرآهن مراجعه نمایید.

لینک هر دو محصول را در متن بالا قرار داده‌ایم. برای بررسی دقیق و به‌روز قیمت میلگرد به وبسایت عصرآهن مراجعه کرده و یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

۳۹۹۵۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱