نحوه خرید از ذوب آهن اصفهان

نحوه خرید از ذوب آهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای خرید از ذوب آهن اصفهان باید از بورس کالا اقدام کنید. محصولات ذوب آهن هر هفته در بورس معامله و فروخته می‌شوند. به عنوان شخص حقیقی چطور می‌توان محصولات ذوب آهن را خرید؟ برای آشنایی، مقاله را تا انتها بخوانید.

برای آشنایی با نحوه خرید از ذوب آهن اصفهان بدون ورود به بورس کالا، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

خرید مستقیم از کارخانه ذوب آهن اصفهان به‌راحتی امکان‌پذیر نیست و شرایط ویژه‌ای دارد. کارخانه ذوب آهن، محصولات باکیفیتی عرضه می‌کند. از این رو بیشتر مصرف‌کنندگان، خرید محصولات این کارخانه را ترجیح می‌دهند. اما خرید از این کارخانه ممکن است دشوار باشد.

در این دانشنامه می‌خواهیم شما را با نحوه خرید از ذوب آهن اصفهان و انواع مقاطع آن آشنا کنیم. قبل از پرداختن به اصل مطلب، به معرفی مختصر این تولیدکننده بپردازیم.

مجتمع ذوب آهن اصفهان

یکی از کامل‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی در ایران، ذوب آهن اصفهان می‌باشد. این کارخانه از تولیدکنندگان دولتی فولاد است که محصولات تولیدی خود را فقط از بورس کالا به فروش می‌رساند. ذوب آهن از صفر تا صد تولید مصالح ساختمانی و فولادی را در داخل مجموعه انجام می‌دهد.

یعنی از گندله‌سازی تا نورد میلگرد و تیرآهن، تمام مراحل در مجموعه ذوب آهن اصفهان انجام می‌شود. با توجه به این موضوع، ظرفیت تولید سالانه این کارخانه 3 میلیون و 600 هزار تن است.

لازم است بدانید که این کارخانه بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده محصولات طویل در کل خاورمیانه است.

محصولات ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان انواع محصولات ساختمانی و صنعتی، محصولات معدنی، ریل و مواد اولیه ساخت مقاطع فولادی را تولید می‌کند. انواع مقاطع فولادی طویل تولید شده در کارخانه ذوب آهن اصفهان، به ترتیب زیر است:

میلگرد

میلگردهای ذوب آهن اصفهان در دو نوع ساده و آجدار به تولید می‌رسد. این تولیدکننده، میلگرد آجدار با گرید A2 و A3 در انواع سایزها را در لیست محصولات خود قرار داده است. ترکیبات شیمیایی میلگرد اصفهان بر اساس استاندارد 3132 ساخته می‌شود.

تیرآهن

تیرآهن ذوب آهن اصفهان در سه نوع IPE، IPB و IPN ساخته می‌شود که به ترتیب تیرآهن بال نیم پهن موازی، تیرآهن بال پهن موازی و تیرآهن بال باریک شیبدار است. هر کدام از این مقاطع مشخصات و ابعاد مربوط به خود را دارند و در کاربری منحصر به فرد خود استفاده می‌شوند.

لازم است بدانید تیرآهن ذوبی نسبت به دیگر تیرآهن‌های بازار آهن، سنگین‌تر است. همچنین ذوب آهن اصفهان، تیرآهن نیمه سبک را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است.

روی هر شاخه تیرآهن وب آهن اصفهان نام اختصاری کارخانه یعنی ESCO ثبت می‌شود.

نبشی

نبشی تولید شده در ذوب آهن اصفهان به صورت بال مساوی بوده و با استفاده از نورد گرم تولید می‌شود. این نبشی‌ها بر اساس استاندارد ملی ایران به شماره (۱-۱۳۹۶۸) و استاندارد DIN EN ۱۰۰۵۶/۱,۲ تولید می‌شوند.

نبشی بال مساوی ذوب آهن اصفهان در سایزهای پرمصرف تولید شده و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

ناودانی

ناودانی ساخته شده با استفاده از نورد گرم داراری بال شیبدار و بال موازی از خصوصیات مکانیکی ناودانی ذوبی است. استانداردهای ملی ایران به شماره ۴۴۷۷-۱ و ۴۴۷۷-۲ و استانداردهای EN ۱۰۲۷۹ , DIN۱۰۲۶-۱ ۲ , GOST۸۲۴۰  از جمله استانداردهای استفاده شده در ساخت این ناودانی است.

انواع ناودانی تولیدی ذوب آهن اصفهان شامل ناودانی بال موازی سبک، ناودانی بال موازی سنگین، ناودانی بال شیبدار سبک و ناودانی بال شیبدار سنگین است.

محصولات صنعتی

مفتول کلاف، میلگرد صنعتی، چدن جامد، ریل و آرک معدن از جمله محصولات صنعتی تولید شده در ذوب آهن اصفهان است.

خرید از ذوب آهن اصفهان

همان طور که در متن بالا گفته شد، ذوب آهن اصفهان محصولات خود را تنها از طریق بورس کالا عرضه می‌کند و محصولات عرضه شده این کارخانه جزو کالاهای غیر بهین‌یاب دسته‌بندی می‌شود. مقاطع غیربهین یاب برای اشخاص حقیقی و حقوقی دارای کد بورسی قابل خریداری است و شامل میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی است.

تمامی آهن‌فروشان و انبارداران آهن آلات، مقاطع ذوبی را با استفاده از کد بورسی خود از بورس کالا خریداری کرده و به موجودی انبار خود اضافه می‌کنند. با توجه به آنچه گفته شد، شخص حقیقی که کد بورسی نداشته باشد نمی‌تواند میلگرد، تیرآهن و دیگر محصولات ذوب آهن اصفهان را خریداری کند.

علاوه‌بر خرید از بورس کالا از روش دیگری هم می‌توان محصولات ذوب آهن اصفهان را تهیه کرد. تمامی خریداران و مصرف‌کنندگانی که قصد دارند با خرید از ذوب آهن اصفهان، لیست مقاطع مورد نیاز برای پروژه خود را تکمیل کنند، می‌توانند از طریق آهن‌فروشان یا عاملیت فروش‌های معتبر اقدام به ثبت سفارش کنند.

خرید مستقیم از کارخانه ذوب آهن اصفهان امکان‌پذیر نمی‌باشد. یا باید از بورس کالا یا از طریق عاملیت فروش ثبت سفارش کرد.

برای خرید میلگرد ذوب آهن و تیرآهن ذوب آهن می‌توانید با مجموعه عصرآهن تماس بگیرید و سایز و حجم مورد نیاز خود را سفارش دهید. همچنین می‌توانید موجودی انواع میلگرد و تیرآهن ذوب آهن اصفهان را در وب‌سایت عصرآهن بررسی کنید.

در ضمن اگر با مراحل خرید میلگرد از بورس کالا آشنایی ندارید روی لینک کلیک کرده و مقاله را مطالعه کنید.

قیمت ارائه شده در بورس کالا برای محصولات ذوب آهن اصفهان، قیمت اعلامی خود کارخانه می‌باشد. در صورت خرید از بنگاه‌های فروش آهن‌آلات، قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و دیگر مقاطع آن کمی بیشتر خواهد بود.

مشخصات محصولات ذوب آهن اصفهان

  • روی مقاطع طویل تولید شده در ذوب آهن اصفهان نام اختصاری ESCO حک می‌شود
  • بندیل‌های تیرآهن و میلگرد ذوب آهن اصفهان، 4/5 الی 5 تن است
  • ارسال بار از کارخانه به ازای هر 23 تن حمل با تریلی محاسبه خواهد شد
  • وزن محصولات ذوب آهن در مقایسه با دیگر محصولات بازار آهن سنگین‌تر است

جمع‌بندی

همان ‌طور که در این دانشنامه مطالعه کردید، خرید از ذوب آهن اصفهان به غیر از خرید از بورس کالا از طریق عاملیت فروش و بازار اینترنتی آهن و فولاد امکان‌پذیر است. مقاطع تولید شده در ذوب آهن اصفهان کیفیت بالایی دارند اما در هنگام خرید از این کارخانه باید مسافت ارسال تا پروژه و هزینه حمل‌ونقل را نیز در نظر بگیرید.

برای بررسی قیمت آهن به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید. همچنین برای خرید از کارخانه ذوب آهن اصفهان و دیگر تولیدکنندگان فولاد با ما تماس (0414180) بگیرید.

۴۲۹۱۵
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱