حجم عرضه و تقاضا در بورس کالای آهن  | 14 تیر 1402

حجم عرضه و تقاضا در بورس کالای آهن | 14 تیر 1402

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت،کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحۀ «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

معاملات هفته دوم تیرماه

معاملات بورس کالای آهن‌آلات در هفته دوم تیرماه به شرح زیر است:

روز شنبه 11 تیرماه:

در بورس کالا ۱۵۴۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۴۴۶۰۰ تن از این میزان متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای آهن اسفنجی امروز در بورس کالا، ۱۲۲۲۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

 معاملات آهن اسفنجی با قیمت میانگین ۱۲۳۴۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۳ تیر ۱۴۰۲) ۴۸ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۳۸ درصد کاهش داشته است. 

‌‌

از این میزان عرضۀ آهن اسفنجی، ۱۴۴۶۰۰ تن متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۳۴۹ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

روز دوشنبه 12 تیرماه:

در روز دوشنبۀ هفتۀ دوم تیرماه در بورس کالا، ۵۰۰۰۰ تن تختال، ۲۱۰۰۰ تن انواع ورق و ۱۶۳۲۱۰ تن شمش بلوم عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۹۰۰۰ تا ۲۰۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

از حجم عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا که ۱۶۳۲۱۰ تن بود، ۸۳۵۳۵ تن مورد معامله قرار گرفت؛ همچنین در بورس کالا، ۱۱۵۰۰ تن انواع ورق و ۵۰۰۰ تن تختال نیز مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی با قیمت میانگین موزون ۲۰۳۰۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۲۱۳۱ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

روز سه‌شنبه 13 تیرماه:

در روز سه‌شنبه مورخ 13 تیرماه سال 1402 در بورس کالا، ۲۲۱۰۰ تن انواع ورق عرضه شد که از این میزان، ۲۰۰۰ تن به ورق قلع اندود، ۱۵۰۰ تن به ورق رنگی، ۳۳۰۰ تن به ورق سرد B و ۱۵۳۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

قیمت پایه برای عرضه‌های ورق سرد ۳۱۵۵۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه برای عرضه‌های ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۴۲۰۴۱ تا ۴۴۱۴۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

از ۲۲۱۰۰ تن انواع ورق عرضه شده، ۹۰۵۰ تن مورد معامله قرار گرفت. از معاملات امروز ورق در بورس کالا، ۳۱۰۰ تن به ورق سرد B و ۱۱۰۰ تن به ورق قلع اندود و ۴۸۵۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

این معاملات با قیمت میانگین موزون ۴۴۲۷۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

امروز در بورس کالا، معاملات ورق گالوانیزه G شرکت فولاد تاراز چهارمحال با قیمت میانگین موزون ۴۴۱۴۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده (هم تراز با قیمت پایه اعلام شده) و معاملات ورق گالوانیزه G شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز با همین قیمت انجام شد.

روز چهارشنبه 14 تیرماه:

در روز چهارشنبه مورخ 14 تیرماه سال 1402 در بورس کالا، ۲۶۳۹۷ تن تیرآهن، ۲۹۲۲۱۷ تن میلگرد، ۲۱۷۵ تن ناودانی، ۱۳۱۰ تن نبشی و همچنین ۱۴۱۰۰ تن ورق گرم عرضه شد.

قیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا در بازۀ ۲۱۸۰۰ تا ۲۲۵۳۷ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. قیمت پایه میلگرد در عرضه هفته گذشته (۷ تیر ۱۴۰۲) در بازۀ ۲۱۴۶۷ تا ۲۲۶۵۰ تومان اعلام شده بود.  

از این میزان حجم عرضه، ۱۱۷۸۵ تن تیرآهن، ۱۳۲۵ تن ناودانی، ۴۵۰ تن ورق، ۴۵۲۳۵ تن میلگرد و ۷۶۰ تن نبشی معامله شد.

معاملات میلگرد با قیمت میانگین موزون ۲۲۶۴۹  تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۴۶۸۷ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۷ تیر ۱۴۰۲، افزایش ۷ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۰.۰۳ درصدی داشته است.

قیمت مقاطع فولادی نسبت به هفته گذشته در بورس کالا کاهش پیدا کرده است.

۰۲۷۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱