میزان عرضه و تقاضای آهن آلات در بورس کالا |در هفته سوم تیرماه

میزان عرضه و تقاضای آهن آلات در بورس کالا |در هفته سوم تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۲ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت،کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحۀ «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

حجم معاملات آهن‌آلات در هفتۀ سوم تیرماه

معاملات انجام شده و میزان عرضه و تقاضا برای انواع مقاطع فولادی در بورس کالا به شرح زیر است:

شنبه 17 تیرماه 1402

در روز شنبه در بورس کالا ۱۳۷۶۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۱۷۱۰۰ تن از این میزان متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای آهن اسفنجی امروز در بورس کالا، ۱۲۱۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۱۲۲۲۷ تومان با احتساب ارزش افزوده اعلام شده بود.

 معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۲۸۳ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۱۰ تیر ۱۴۰۲) ۶۶ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۵۳ درصد کاهش داشته است. 

یکشنبه 18 تیرماه 1402

در روز یکشنبه در بورس کالا، ۲۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده است که ۲۰۰۰۰ تن از این میزان به شرکت صبا فولاد خلیج فارس و ۱۰۰۰ تن از آن به شرکت پارس پولاد یاران اختصاص دارد. در بورس کالا، قیمت پایه برای آهن اسفنجی بریکت ۱۳۱۵۰ و ۱۳۱۸۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

در بورس کالا از ۱۳۷۶۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شده، ۱۱۷۱۰۰ تن متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات روز شنبه آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۲۸۳ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

دوشنبه 19 تیرماه 1402

در بورس کالا، ۳۱۴۰۰ تن تختال، ۱۴۰۰۰ تن انواع ورق و ۱۸۸۹۳۵ تن شمش بلوم عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۹۰۰۰ تا ۲۰۵۶۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

هفته گذشته (۱۲ تیر ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۰۳۰۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۲۱۳۱ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

همچنین در روز دوشنبه در بورس کالا، ۷۰۰۰ تن ورق رنگی، ۲۰۰۰ ورق سرد B و ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G نیز عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G در بورس کالا، ۴۳۹۷۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و برای ورق سرد ۳۱۵۶۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

از عرضه‌های شمش فولادی در بورس کالا که ۱۸۸۹۳۵ تن بود، ۹۳۲۱۵ تن مورد معامله قرار گرفت؛ همچنین در بورس کالا، ۱۱۳۰۰ تن انواع ورق و ۱۴۴۰۰ تن تختال نیز مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی امروز با قیمت میانگین موزون ۲۰۲۷۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۲۰۹۹ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

سه‌شنبه 20 تیرماه 1402

در روز سه‌شنبه در بورس کالا، ۱۸۹۵۰ تن انواع ورق عرضه شده است که از این میزان، ۱۸۰۰ تن به ورق قلع اندود، ۱۲۰۰ تن به ورق رنگی، ۵۰۰ تن به ورق گرم B و ۱۵۴۵۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص دارد.

در بورس کالا، امروز قیمت پایه برای عرضه‌های ورق گرم ۱۵۸۲۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۴۰۰۰۰ تا ۴۴۳۲۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

‌از ۱۸۹۵۰ تن انواع ورق عرضه شده، ۴۸۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. از معاملات ورق در بورس کالا، ۱۵۰ تن به ورق رنگی، ۵۰۰ تن به ورق گرم و ۶۰۰ تن به ورق قلع اندود و ۳۵۵۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

چهارشنبه 21 تیرماه 1402

در روز چهارشنبه در بورس کالا، ۳۸۹۱۹ تن تیرآهن، ۴۰۹۹۲۹ تن میلگرد، ۸۲۲۵ تن ناودانی، ۱۳۱۴ تن نبشی و همچنین ۲۱۹۰۰ تن ورق گرم عرضه شده است.

قیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا توسط شرکت‌ها در محدوده ۱۹۱۷۴ تا ۲۲۸۷۳ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه میلگرد در عرضه هفته گذشته (۱۴ تیر ۱۴۰۲) در محدوده   ۲۱۸۰۰ تا ۲۲۵۳۷ تومان اعلام شده بود.  

از میزان عرضه‌ای که در بالا برای مقاطع طویل گفتیم در بورس کالا، ۹۹۸۲ تن تیرآهن، ۴۲۵ تن ناودانی، ۶۰۰ تن ورق، ۳۲۶۲۱ تن میلگرد و ۶۷۰ تن نبشی معامله شد.

معاملات میلگرد، با قیمت میانگین موزون ۲۲۷۳۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۴۷۸۲ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۱۴ تیر ۱۴۰۲، افزایش ۸۷ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۰.۳۸ درصدی داشته است.

برای بررسی قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع فولادی می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

۰۲۶۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱