میزان عرضه و تقاضای آهن آلات در بورس کالا |در هفته چهارم تیرماه

میزان عرضه و تقاضای آهن آلات در بورس کالا |در هفته چهارم تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۹ تیر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت،کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحۀ «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

‌حجم عرضه و تقاضای آهن‌آلات در بورس کالا در هفته آخر تیرماه

در هفته آخر تیرماه در بورس کالای آهن‌آلات چه میزان عرضه و تقاضا ثبت شده است؟ بیایید با هم بررسی کنیم:

شنبه 24 تیر (معاملات آهن اسفنجی)

روز شنبه 24 تیر در بورس کالا  ۱۳۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که تمامی این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای آهن اسفنجی امروز در بورس کالا، ۱۲۱۵۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده بود.

معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۳۱۲ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۱۷ تیر ۱۴۰۲) ۲۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۰.۲۳ درصد کاهش داشته است.

همچنین ۳۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده است که ۳۰۰۰۰ تن از این میزان به شرکت صبا فولاد خلیج فارس و ۱۰۰۰ تن از آن به شرکت پارس پولاد یاران اختصاص دارد. قیمت پایه برای آهن اسفنجی بریکت ۱۳۱۱۷ و ۱۳۱۷۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

تمام آهن اسفنجی عرضه شده در بورس کالا متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات آهن اسفنجی با قیمت میانگین ۱۲۳۱۲ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

یکشنبه 25 تیر (معاملات شمش فولادی)

روز یکشنبه در بورس کالا، ۴۶۴۰۰ تن تختال، ۳۱۲۰۸۰ تن انواع ورق و ۱۷۳۰۵۰ تن شمش بلوم عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۸۷۵۰ تا ۲۰۴۷۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

هفته گذشته (۱۹ تیر ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۰۲۷۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۲۰۹۹ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

۷۰۰۰ تن ورق سرد B و ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G و ۳۰۰۰۸۰ تن ورق گرم HR نیز عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های روز یکشنبه ورق گالوانیزه G در بورس کالا، ۴۳۵۵۸ تومان به ازای هر کیلو، برای ورق سرد ۳۱۲۳۰ تومان و برای ورق گرم ۱۵۷۶۷ به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده  است.

دوشنبه 26 تیر (معاملات شمش)

از حجم عرضۀ شمش فولادی در بورس کالا که ۱۷۳۰۵۰ تن بود، ۵۲۵۴۵ تن مورد معامله قرار گرفت. روز دوشنبه همچنین در بورس کالا، ۲۹۹۵۷۰ تن انواع ورق و ۵۰۰۰ تن تختال نیز مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی با قیمت میانگین موزون ۱۹۳۵۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۱۰۹۸ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون شمش فولادی در مقایسه با آخرین قیمت میانگین معاملات شمش (۱۹ تیر ۱۴۰۲)، کاهش ۹۱۹ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۴.۵۳ درصد داشته است.

سه‌شنبه 27 تیر (معاملات ورق)

امروز در بورس کالا، ۱۲۲۵۰ تن انواع ورق عرضه شده است که از این میزان، ۲۰۰۰ تن به ورق قلع اندود، ۸۰۰ تن به ورق رنگی، ۲۰۰۰ تن به ورق سرد B و ۷۴۵۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص دارد.

قیمت پایه برای عرضه‌های ورق سرد ۳۰۹۲۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۳۶۱۰۷ تا ۴۴۰۲۳ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

چهارشنبه 28 تیر (معاملات مقاطع طویل)

روز چهارشنبه ۲۳۹۱۳ تن تیرآهن، ۲۱۸۳۶۸ تن میلگرد، ۵۶۶۵ تن ناودانی، ۲۷۹۱ تن نبشی و همچنین ۱۱۲۰۰ تن ورق گرم عرضه شده است.

امروز قیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا توسط شرکت‌ها در محدوده ۲۰۸۳۸ تا ۲۱۴۸۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. قیمت پایه میلگرد در عرضه هفته گذشته (۲۱ تیر ۱۴۰۲) در محدوده   ۱۹۱۷۴ تا ۲۲۸۷۳ تومان اعلام شده بود.  

از این میزان عرضه حدوداً ۶۴۹۱ تن تیرآهن، ۱۴۷۵ تن ناودانی، ۳۰۰ تن ورق، ۶۳۴۲۹ تن میلگرد و ۶۱۰ تن نبشی معامله شد.

معاملات میلگرد، با قیمت میانگین موزون ۲۲۰۰۳ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۳۹۸۳ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۲۱ تیر ۱۴۰۲، کاهش ۷۳۳ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۳.۲۲ درصدی داشته است.

۰۲۵۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱