جزئیات معاملات آهن در بورس کالا | هفته دوم مرداد

جزئیات معاملات آهن در بورس کالا | هفته دوم مرداد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت،کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحۀ «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

روز شنبه 7 مرداد

روز شنبه در بورس کالا  ۲۱۲۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۰۰۲۰۰ تن از این میزان متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای آهن اسفنجی در بورس کالا، ۱۱۴۷۳ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده بود.

‌‌

 معاملات آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۱۴۸۰ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۳۱ تیر ۱۴۰۲) ۱۶۹ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۴ درصد کاهش داشته است.

روز یکشنبه 8 مرداد

روز یکشنبه در بورس کالا، ۲۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده است که ۲۰۰۰۰ تن از این میزان به شرکت صبا فولاد خلیج فارس و ۱۰۰۰ تن از آن به شرکت پارس پولاد یاران اختصاص دارد. در بورس کالا، قیمت پایه برای آهن اسفنجی بریکت ۱۲۲۸۴ و ۱۲۲۳۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

روز شنبه 7 مرداد در بورس کالا ۲۱۲۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۰۰۲۰۰ تن از این میزان متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات دیروز آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۱۴۸۰ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

دوشنبه 9 مرداد

روز دوشنبه در بورس کالا، ۶۰۰۰۰ تن تختال، ۸۰۰۰ تن انواع ورق و ۱۸۶۳۱۰ تن شمش بلوم عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۸۰۰۰ تا ۱۹۲۹۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

هفته گذشته (۲ مرداد ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۱۹۱۶۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰۸۸۵ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

قیمت میانگین موزون شمش فولادی در مقایسه با آخرین قیمت میانگین معاملات شمش (۲ مرداد ۱۴۰۲)، افزایش ۳۱۲ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۶۲ درصد داشته است.

روز دوشنبه در بورس کالا، ۳۰۰۰ ورق سرد B و ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G نیز عرضه شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G در بورس کالا، ۴۰۸۱۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و برای ورق سرد ۳۰۴۷۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده است.

‌سه‌شنبه 10 مرداد

روز سه‌شنبه در بورس کالا، ۲۳۱۰۰ تن انواع ورق عرضه شده است که از این میزان، ۲۰۰۰ تن به ورق قلع اندود، ۱۵۰۰ تن به ورق رنگی، ۴۵۰۰ تن به ورق سرد B و ۱۵۱۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص دارد.

قیمت پایه برای عرضه‌های ورق سرد ۳۰۴۷۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است. قیمت پایه برای عرضه‌های ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۳۶۱۰۷ تا ۴۲۲۲۴ تومان به‌ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

از ۲۳۱۰۰ تن انواع ورق عرضه شده، تنها ۶۹۵۰ تن مورد معامله قرار گرفت. از معاملات امروز ورق در بورس کالا، ۳۰۰ تن به ورق رنگی، ۳۶۰۰ تن به ورق سرد B و ۲۵۰ تن به ورق قلع اندود و ۲۸۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

روز چهارشنبه به دلیل تعطیلی سراسری کشور به علت گرمای هوا با تعطیل بودن بورس کالای ایران هیچ معامله‌ای در تالار بورس کالا انجام نشد و تنها ۱۵۴،۹۷۴ تن انواع میلگرد آجدار با نرخ میانگین موزون پایه ۲۱۶،۳۲۷ ریال بدون احتساب ارزش افزوده و ۲۳،۵۸۰ تومان با احتساب ارزش افزوده برای روز شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ روی تابلوی بورس کالا نشسته است.

این عرضه نسبت به میانگین نرخ عرضه هفته قبل ( ۲۱۲،۱۷۵ ) افزایش کیلویی ۴۱۵ تومان را نشان می‌دهد.

۱۲۵۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱