حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 30 شهریور

حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 30 شهریور

تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحه «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

‌بورس کالا در آخرین هفته شهریورماه تا حدودی کاهشی بوده است. در این خبر وضعیت کل بورس کالا در آخرین هفته شهریورماه را بررسی خواهیم کرد.

یکشنبه 26 شهریور

یکشنبه در بورس کالا، ۱۶۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شده بود که ۲۵۰۰۰ تن از این میزان به شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و ۲۰۰۰۰ تن از آن به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اختصاص داشت. یکشنبه در بورس کالا، قیمت پایه برای آهن اسفنجی ۱۲۰۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.


 هفته گذشته در بورس کالا، ۲۱۹۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۳۴۰۰۰ تن از این میزان متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۱۸ شهریور)، با قیمت میانگین ۱۲۴۵۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد.

یکشنبه در بورس کالا ۱۶۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که ۱۳۷۰۰۰ تن از این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای عرضه‌های آهن اسفنجی یکشنبه در بورس کالا، ۱۲۰۶۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود. 


معاملات آهن اسفنجی یکشنبه در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۳۱۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۱۸ شهریور ۱۴۰۲) ۱۴۴ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱.۱۵ درصد کاهش داشته است.  

یکشنبه ۲۶ شهریور در اولین روز کاری هفته شاهد ثبات نسبی توام با برخی کاهش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. یکشنبه تعداد قابل توجهی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با انتهای هفته گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به انتهای هفته گذشته ۵۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند؛ البته در موارد معدودی نیز شاهد افزایش جزئی قیمت‌ها بودیم. قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) یکشنبه تقریبا به ۲۴۹۴۰ تومان به ازای هر کیلو رسید.

دوشنبه 27 شهریور

دوشنبهدر بورس کالا، ۹۱۰۰۰ تن تختال، ۳۰۰۰۲۰ تن انواع ورق و ۲۴۰۵۰۰ تن شمش بلوم عرضه شده بود. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبهشمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۹۰۰۰ تا ۲۰۵۴۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.


هفته گذشته (۲۰ شهریور ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۲۰۱۳۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۱۹۴۹ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.



دوشنبهدر بورس کالا، ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G و ۲۹۵۰۲۰ تن ورق گرم HR نیز عرضه شد. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبهورق گالوانیزه G در بورس کالا، ۴۰۰۴۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و برای ورق گرم ۱۵۸۴۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.  

دوشنبه ۲۷ شهریور شاهد ثبات نسبی توام با برخی کاهش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. دوشنبهتعدادی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) دوشنبهتقریبا به ۲۴۸۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۶۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۶۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو است.

سه شنبه 28 شهریور

سه شنبه در بورس کالا، ۱۷۸۰۰ تن انواع ورق عرضه شد. از عرضه‌های سه شنبه ورق، ۱۷۰۰ تن به ورق قلع اندود و ۱۶۱۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.


در بورس کالا، سه شنبه قیمت پایه برای عرضه‌های ورق قلع اندود ۵۱۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه برای عرضه‌های امروز ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۳۷۹۴۱ تا ۴۰۰۴۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

سه ‌شنبه ۲۸ شهریور شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. سه شنبه تعدادی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) سه شنبه تقریبا به ۲۴۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. سه شنبه، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۶۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

چهارشنبه 29 شهریور

چهارشنبه در بورس کالا، ۲۶۸۳۳ تن تیرآهن، ۲۰۱۶۸۹ تن میلگرد، ۱۸۰۸ تن ناودانی، ۳۹۰۱ تن نبشی و همچنین ۳۶۰۰۸۰ تن انواع ورق عرضه شده است.


چهارشنبه قیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا توسط شرکت‌ها در محدوده ۲۱۱۰۰ تا ۲۲۶۲۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه میلگرد در آخرین عرضه (۲۲ شهریور ۱۴۰۲) در محدوده ۱۸۶۰۰ تا ۲۳۱۶۰ تومان اعلام شده بود.


چهارشنبه در بورس کالا، ۵۰۴ تن میلگرد ۱۴ تا ۲۰ با قیمت پایه ۲۱۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۵۰۴ تن میلگرد، ۱۴، ۱۶، ۲۰ با قیمت پایه ۲۱۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده عرضه شده بود.

۰۲۶۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱