حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 19 مهر

حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 19 مهر

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۰ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 6 دقیقه

در اوایل هفته سوم مهر ماه شاهد روند افزایشی بودیم که در اواخر هفته روند کاهشی را پیش گرفت.

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحه «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

شنبه ۱۵ مهر

شنبه ۱۵ مهر در اولین روز کاری هفته شاهد ثبات نسبی توام با برخی افزایش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. شنبه تعدادی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با انتهای هفته گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به انتهای هفته گذشته ۵۰ تا ۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش دادند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) شنبه تقریبا به ۲۴۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۱۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

یکشنبه ۱۶ مهر

یکشنبه در بورس کالا، ۲۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شد که تمامی این میزان به شرکت صبا فولاد خلیج فارس اختصاص دارد. قیمت پایه برای عرضه یکشنبه آهن اسفنجی بریکت در بورس کالا، ۱۳۶۳۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

یکشنبه ، ۱۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی نیز در بورس کالا  عرضه شد که این عرضه برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران بود. قیمت پایه برای عرضه امروز آهن اسفنجی در بورس کالا، ۱۱۶۲۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

شنبه در بورس کالا ۱۰۹۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که تمامی این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات شنبه آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۲۷۴۰ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

یکشنبه در بورس کالا ۲۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت و ۱۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که از این میزان، ۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت و ۱۵۰۰۰ تن آهن اسفنجی متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت.
 
قیمت پایه برای آهن اسفنجی بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس یکشنبه در بورس کالا، ۱۳۶۳۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که یکشنبه ۵۰۰۰ تن از عرضه‌های آهن اسفنجی بریکت این شرکت، در نرخ پایه مورد معامله قرار گرفت.

یکشنبه در بورس کالا، آهن اسفنجی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با قیمت میانگین موزون ۱۲۵۶۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده معامله شد.

گفتنی است روز گذشته نیز در بورس کالا ۱۰۹۰۰۰ تن آهن اسفنجی با قیمت میانگین ۱۲۷۴۰ تومان به ازای هر کیلو مورد معامله قرار گرفت.

یکشنبه ۱۶ مهر شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. یکشنبه تعداد قابل توجهی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش دادند و برخی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) یکشنبه تقریبا به ۲۴۴۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۴۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۸۰۰ تومان به ازای هر کیلو است.

دوشنبه ۱۷ مهر

دوشنبه در بورس کالا، ۸۱۰۰۰ تن تختال، ۲۷۵۰۰ تن انواع ورق و ۲۴۰۰۸۵ تن شمش بلوم عرضه شد. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبه شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۸۴۰۰ تا ۱۹۶۲۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

هفته گذشته (۹ مهر ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۱۹۳۶۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۱۱۰۹ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

دوشنبه در بورس کالا، ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G و ۷۵۰۰ تن ورق قلع اندود، ۸۰۰۰ تن ورق رنگی و ۷۰۰۰ تن ورق سرد B نیز عرضه شد. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبه ورق گالوانیزه G در بورس کالا، ۴۰۸۹۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و برای ورق سرد ۳۰۶۹۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

دوشنبه در بورس کالا، ۶۳۵۰۰ تن تختال و ۲۵۵۰۰ تن انواع ورق فولادی مورد معامله قرار گرفت. از عرضه های دوشنبه شمش فولادی در بورس کالا که ۲۴۰۰۸۵ تن بود نیز ۱۷۹۵۶۰ تن مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی دوشنبه با قیمت میانگین موزون ۱۹۴۳۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۱۱۷۹ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون شمش فولادی در مقایسه با آخرین قیمت میانگین معاملات شمش (۷ مهر ۱۴۰۲)، افزایش ۶۵ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۰.۳۳ درصدی داشته است.

ورق گالوانیزه فولاد مبارکه دوشنبه در قیمت پایه ۴۰۸۹۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احساب مالیات بر ارزش افزوده معامله شد. معاملات تختال نیز در قیمت میانگین موزون ۱۹۵۱۰ تومان به ازای هر کیلو انجام شد. 

دوشنبه ۱۷ مهر باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. دوشنبه تعداد قابل توجهی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو افزایش دادند و برخی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند. قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) دوشنبه تقریبا به ۲۴۷۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. در حال حاضر، کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۶۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو است.

سه شنبه ۱۸ مهر

سه شنبهدر بورس کالا، ۳۵۰۰۰ تن انواع ورق عرضه شد. از عرضه‌های سه شنبهورق، ۴۰۰۰ تن به ورق رنگی، ۷۰۰۰ تن به ورق سرد B و ۲۴۰۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

در بورس کالا، سه شنبهقیمت پایه برای عرضه‌های ورق سرد ۳۰۶۹۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه برای عرضه‌های سه شنبهورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۳۸۷۵۸ تا ۴۰۸۹۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

سه شنبهدر بورس کالا، از ۳۵۰۰۰ تن انواع ورق عرضه شده، تنها ۱۴۷۰۰ تن مورد معامله قرار گرفت. از معاملات سه شنبهورق در بورس کالا، ۷۰۰۰ تن به ورق سرد B  و ۷۷۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.

معاملات ورق گالوانیزه G سه شنبهدر بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۳۹۷۹۶ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

سه شنبهدر بورس کالا، ورق گالوانیزه G شرکت صنایع هفت الماس با قیمت میانگین موزون ۳۸۷۹۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده (هم تراز با قیمت پایه اعلام شده) و معاملات ورق گالوانیزه G شرکت فولاد امیرکبیر کاشان نیز با قیمت میانگین موزون ۴۰۲۶۴ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد.

چهارشنبه ۱۹ مهر

چهارشنبهدر بورس کالا، ۲۱۰۶۲ تن تیرآهن، ۱۳۹۷۴۶ تن میلگرد، ۳۲۸۵ تن ناودانی، ۳۳۹۱ تن نبشی و همچنین ۲۶۳۰۰ تن انواع ورق عرضه شد.

چهارشنبهقیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا توسط شرکتها در محدوده  ۲۰۹۳۲ تا ۲۲۰۳۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه میلگرد در آخرین عرضه (۱۲ مهر ۱۴۰۲) در محدوده ۱۹۲۵۴ تا ۲۱۹۵۴ تومان اعلام شده بود.

چهارشنبهدر بورس کالا، ۱۰۰۸ تن میلگرد ۱۴، ۱۶، ۲۰ با قیمت پایه ۲۱۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده عرضه کرد.

چهارشنبهدر بورس کالا، ۱۵۶۶۶ تن تیرآهن، ۲۴۸۵ تن ناودانی، ۲۶۵۰ تن ورق، ۵۲۹۱۹ تن میلگرد و ۲۰۲۶ تن نبشی معامله شد.

معاملات میلگرد، چهارشنبهبا قیمت میانگین موزون ۲۲۰۵۳ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۴۰۳۷ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۱۲ مهر ۱۴۰۲، افزایش ۲۹۲ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۳۴ درصدی داشته است.  

 چهارشنبهدر بورس کالا، ۱۰۰۸ تن میلگرد ۱۴، ۱۶، ۲۰ با قیمت میانگین موزون ۲۱۳۵۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده مورد معامله قرار گرفت.

چهارشنبه ۱۹ مهر شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. چهارشنبهتعدادی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۴۵۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند و برخی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) چهارشنبهتقریبا به ۲۴۵۰۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۳۳۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

۰۱۹۵
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱