حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 3 آبان

حجم معاملات بورس کالای آهن‌آلات | 3 آبان

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۴ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 6 دقیقه

هر هفته اخبار بورسی را از وب‌سایت، کانال تلگرام و اینستاگرام عصرآهن دنبال کنید. برای دنبال کردن ما در فضای مجازی به صفحه «تماس با عصرآهن» مراجعه کنید.

شنبه 29 مهر

شنبه در بورس کالا ۱۵۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که تمامی این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. قیمت پایه برای عرضه‌های آهن اسفنجی امروز در بورس کالا، ۱۱۵۵۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود.

معاملات آهن اسفنجی شنبه در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۱۶۵۷ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده انجام شد. این قیمت در مقایسه با قیمت معاملات آهن اسفنجی در هفته پیش (۱۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۳۷۳ تومان به ازای هر کیلو معادل ۱۰.۶۱ درصد کاهش داشته است.

کاهش قابل توجه قیمت آهن اسفنجی نسبت به هفته گذشته به دلیل افزایش پیش ‌پرداخت سفارش خرید آهن اسفنجی از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد است. هم زمان شنبه محدودیت‌های شدیدی نیز برای خرید آهن اسفنجی اعمال شده بود و سقف حجم ثبت سفارش هر مشتری توسط بورس کالا شدیداً محدود شده بود.

شنبه ۲۹ مهر در اولین روز کاری هفته شاهد ثبات نسبی توام با برخی افت قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. شنبه تعداد قابل توجهی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با انتهای هفته گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به انتهای هفته گذشته ۱۰۰ تا ۲۵۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند. البته در موارد معدودی نیز شاهد افزایش جزئی قیمت میلگرد توسط برخی مبادی بودیم.  

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) شنبه تقریبا به ۲۳۸۲۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۲۹۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۵۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

یکشنبه 30 مهر

یکشنبه در بورس کالا، ۲۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شده است که تمامی این میزان به شرکت صبا فولاد خلیج فارس اختصاص داشت. قیمت پایه برای عرضه یکشنبه آهن اسفنجی بریکت در بورس کالا، ۱۲۴۸۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شده است.

شنبه در بورس کالا ۱۵۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی عرضه شد که تمامی این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت. معاملات شنبه آهن اسفنجی در بورس کالا با قیمت میانگین ۱۱۶۵۷ تومان به ازای هر کیلو انجام شد.

یکشنبه در بورس کالا ۲۰۰۰۰ تن آهن اسفنجی بریکت عرضه شد که تمامی این عرضه‌ها متقاضی داشت و مورد معامله قرار گرفت.

قیمت پایه برای آهن اسفنجی بریکت شرکت صبا فولاد خلیج فارس یکشنبه در بورس کالا، ۱۲۴۸۲ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که امروز تمامی عرضه‌های آهن اسفنجی بریکت این شرکت، در نرخ پایه مورد معامله قرار گرفت.

گفتنی است روز گذشته نیز در بورس کالا ۱۵۱۰۰۰ تن آهن اسفنجی با قیمت میانگین ۱۱۶۵۷ تومان به ازای هر کیلو مورد معامله قرار گرفت.

یکشنبه ۳۰ مهر شاهد ثبات نسبی توام با برخی نوسان قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. یکشنبه بسیاری از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۵۰ تا ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش یا افزایش دادند.

قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) یکشنبه تقریباً به ۲۳۸۲۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۲۹۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۴۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

دوشنبه 1 آبان

دوشنبه در بورس کالا، ۷۰۰۰۰ تن تختال، ۷۰۰۰ تن انواع ورق و ۲۲۹۸۰۰ تن شمش بلوم عرضه شد. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبه شمش فولادی در بورس کالا، در محدوده ۱۸۰۰۰ تا ۱۹۴۱۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.



هفته گذشته (۲۴ مهر ۱۴۰۲)، معاملات شمش فولادی در بورس کالا با قیمت میانگین موزون ۱۹۲۱۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰۹۴۸ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد.

دوشنبه در بورس کالا، ۵۰۰۰ تن ورق گالوانیزه G و ۲۰۰۰ تن ورق سرد B نیز عرضه شد. قیمت پایه برای عرضه‌های دوشنبه ورق گالوانیزه در بورس کالا، ۳۹۸۳۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و برای ورق سرد ۲۹۹۳۵ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

دوشنبه در بورس کالا، ۲۸۵۰۰ تن تختال و ۲۳۵۰ تن انواع ورق فولادی مورد معامله قرار گرفت. از عرضه های دوشنبه شمش فولادی در بورس کالا که ۲۲۹۸۰۰ تن بود نیز ۱۰۶۱۷۵ تن مورد معامله قرار گرفت.

معاملات شمش فولادی دوشنبه با قیمت میانگین موزون ۱۸۹۲۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۰۶۲۲ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون شمش فولادی در مقایسه با آخرین قیمت میانگین معاملات شمش (۲۴ مهر ۱۴۰۲)، کاهش ۲۹۹ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۱.۵۵ درصدی داشته است.

ورق سرد B صنایع هفت الماس دوشنبه در بورس کالا با قیمت میانیگن موزون ۲۹۹۳۵ تومان به ازای هر کیلو (بدون احساب مالیات بر ارزش افزوده) معامله شد.

دوشنبه ۱ آبان شاهد ثبات نسبی توام با برخی کاهش قیمت‌ها در بازار آهن بودیم. دوشنبه تعداد قابل توجهی از مبادی نرخ فروش میلگرد خود را در مقایسه با روز گذشته ثابت نگه داشتند و تعدادی از مبادی نیز نرخ فروش میلگرد خود را نسبت به روز گذشته ۱۰۰ تا ۶۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش دادند.

البته تعداد اندکی از مبادی نیز به صورت جزئی نرخ میلگرد خود را افزایش دادند. قیمت متوسط میلگرد آجدار سایز ۱۴ تا ۳۲ (تحویلی درب کارخانه) دوشنبه تقریبا به ۲۳۷۵۰ تومان به ازای هر کیلو رسید. کف قیمت میلگرد آجدار در بازار در حدود ۲۲۹۰۰ تومان و سقف آن در حدود ۲۴۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو بود.

سه شنبه 2 آبان

سه شنبه در بورس کالا، ۳۳۰۰۰ تن انواع ورق عرضه شده است. از عرضه‌های سه شنبه ورق، ۳۰۰۰ تن به ورق سرد، ۲۰۰۰ تن به ورق قلع اندود و ۲۸۰۰۰ تن به ورق گالوانیزه G اختصاص داشت.  


در بورس کالا، سه شنبه قیمت پایه برای عرضه‌های ورق قلع اندود ۵۵۰۰۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه برای عرضه‌های سه شنبه ورق گالوانیزه G نیز در محدوده ۳۸۷۵۸ تا ۳۹۸۳۰ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد.

چهارشنبه 3 آبان

چهارشنبه در بورس کالا، ۲۲۸۰۵ تن تیرآهن، ۲۷۷۰۰۱ تن میلگرد، ۹۷۶ تن ناودانی، ۹۲۷۴ تن نبشی و همچنین ۱۹۳۰۰ تن انواع ورق عرضه شد.

چهارشنبه قیمت پایه میلگرد آجدار در بورس کالا توسط شرکتها در محدوده ۲۰۳۶۷ تا ۲۲۰۰۱ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد. قیمت پایه میلگرد در آخرین عرضه (۲۶ مهر ۱۴۰۲) در محدوده  ۲۰۷۰۱ تا ۲۲۱۶۷ تومان اعلام شده بود.



چهارشنبه در بورس کالا، ۱۰۰۸ تن میلگرد ۱۴، ۱۶، ۲۰ با قیمت پایه ۲۱۰۰۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده عرضه کرد.

چهارشنبه در بورس کالا، ۸۵۳۴ تن تیرآهن، ۳۲۰ تن ناودانی، ۱۰۵۰ تن انواع ورق، ۴۲۹۷۱ تن میلگرد و ۸۰۴ تن نبشی معامله شد.

معاملات میلگرد، چهارشنبه با قیمت میانگین موزون ۲۱۶۰۸ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و ۲۳۵۵۲ تومان به ازای هر کیلو با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، انجام شد. قیمت میانگین موزون میلگرد در مقایسه با قیمت میانگین موزون معاملات ۲۶ مهر ۱۴۰۲، کاهش ۱۵۱ تومانی به ازای هر کیلو معادل ۰.۶۹ درصدی داشته است.


 چهارشنبه در بورس کالا، ۷۲ تن میلگرد ۱۴، ۱۶، ۲۰ با قیمت میانگین موزون ۲۱۰۰۹ تومان به ازای هر کیلو بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده مورد معامله قرار گرفت.

۰۲۳۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱