تحلیل بازار آهن در هفته دوم اردیبهشت 1402

تحلیل بازار آهن در هفته دوم اردیبهشت 1402

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 1 دقیقه

می‌توان گفت اولین التهاب در سال جدید برای بازار آهن و فولاد در هفتۀ دوم اردیبهشت رقم خورد. به‌دنبال معاملات آهن اسفنجی در روز یکشنبه مورخ 10 اردیبهشت سال 1402 و معاملات شمش در روز دوشنبه 11 اردیبهشت، نرخ‌های رقابت شده نتایج مثبتی را به‌همراه ندارند.

همین معاملات انجام شده در بورس کالا موجب به‌وجود آمدن التهابات متهیج در بازار میلگرد و فولاد شده است. از طرفی بازار پر نوسان ارز و دلار هم تشنج دیگری بر بازار وارد می‌کند.

به‌طوری که خریدار و مصرف‌کننده‌ای که تا دیروز برای ثبت سفارش صبر کرده بود، با افزایش ناگهانی و تغییر نرخ‌ها با تعجیل اقدام به ثبت سفارش کرده است.

این شرایط در بازار باعث می‌شود تا تنظیم قیمت و شرایط بحرانی، روزبه‌روز سخت‌تر شود. بیشتر خریداران در این مقطع زمانی، مجبور به خرید شده و توازن طبیعی عرضه و تقاضا را به هم ریخته‌اند.

طبق روال هر هفته، روزهای چهارشنبه مقاطع طویل فولادی نظیر میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی در بورس کالا معامله می‌شود. برای فردا مورخ چهارشنبه روز 13 اردیبهشت، نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار در بورس کالا حدود ۲۶،۹۵۰ تومان تخمین زده می‌شود.

با این حساب قیمت میلگرد در بازار اینترنتی آهن و فولاد و نیز در انبارهای آهن‌آلات، نرخ 28 تومان را رد خواهد کرد.

در شرایط کنونی منتظر هستیم تا معاملات بورس کالا انجام شود و شرایط بازار واضح‌تر مورد بررسی قرار گیرد. برای اطلاع از آخرین قیمت میلگرد و دیگر مقاطع آهنی می‌توانید به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید یا با شمارۀ 0414180 تماس بگیرید.

نگاهی به بازار بورس آهن‌آلات:

  • شاخص متوسط نرخ شمش حوزه القایی، روز دوشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ حدود ۲۴،۱۸۰ تومان به ازای هر کیلوگرم با احتساب مالیات ارزش افزوده یا حدود ۲۲،۱۸۵ تومان بدون احتساب مالیات ارزش افزوده، محاسبه شد که نسبت به شاخص روز گذشته با افزایش متوسط و تقریبی ۲۱۰ تومان دیده می‌شود.
۱۳۲۶
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱