مقایسه میلگردهای شاهین بناب و میانه

مقایسه میلگردهای شاهین بناب و میانه

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در این مقاله قرار است دو میلگرد شاهین و میلگرد میانه را با هم مقایسه کنیم. برای آشنایی با هرکدام یا برای تصمیم‌گیری جهت خرید میلگردف پیشنهاد می‌کنیم ادامۀ متن را بخوانید تا بیشتر با محصولات هر دو کارخانه آشنا شوید.

همچنین می‌توانید سؤالات خود را از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم.

کارخانه فولاد آذربایجان

کارخانه فولاد آذربایجان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان فولاد در استان آذربایجان شرقی است که در سال 1368 تاسیس شد. این کارخانه در نزدیکی شهرستان میانه واقع شده است. فعالیت فولاد آذربایجان از دهۀ 60 در مساحتی به اندازۀ 48 هکتار آغاز شده است.

اصلی‌ترین محصول فولاد آذربایجان، میلگرد است. میلگرد تولید شده در این کارخانه به اسم میلگرد میانه در بازار آهن معروف است. نام تجاری فولاد میانه دو F روبروی هم است. این علامت تجاری روی هر شاخه میلگرد حک می‌شود.

آشنایی با میلگرد میانه

میلگرد میانه در سایزهای بزرگ تولید می‌شود و نیاز پروژه‌ها در این ابعاد را بر طرف می‌کند. میلگرد فولاد آذربایجان در استاندارد A3 و در سایزهای 14 تا 32 تولید می‌شود. بیشترین تولید و موجودی در این کارخانه برای سایزهای 18، 20، 22 و 25 است.

جدول سایزبندی میلگرد میانه را در زیر مشاهده کنید. برای اینکه از موجودی و قیمت میلگرد میانه مطلع شوید، می‌توانید روی لینک کلیک کنید و یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

جدول سایزبندی میلگرد میانه

لازم است بدانید که میلگردها را به‌صورت بندیل دسته‌بندی می‌کنند. وزن هر بندیل میلگرد میانه 2 الی 2.5 تن است. تعداد میلگردهای موجود در هر بندیل باتوجه به سایز و وزن هر شاخه متفاوت خواهد بود.

برای اینکه از کیفیت میلگرد میانه مطلع شوید، بهتر است قبل از خرید، چند شاخه از این میلگرد را با آزمایش کشش و خمش میلگرد، تست کنید.

قیمت میلگرد میانه

قیمت محصولات کارخانجات دولتی فولاد در بورس کالا مشخص می‌شود. فولاد آذربایجان به‌عنوان یک کارخانۀ دولتی، قیمت محصولاتش در بورس کالا تعیین می‌شود. بر اساس قیمت تعیین شده در بورس کالا (میلگرد میانه هر هفته در بورس کالا قیمت‌گذاری می‌شود). 

برای اطلاع از قیمت روز میلگرد میانه به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید. روزانه به‌صورت لحظه‌ای قیمت این میلگرد در وب‌سایت درج می‌شود.

کارخانه فولاد صنعت بناب

فولاد صنعت بناب نیز یکی دیگر از کارخانجات فولاد واقع در استان آذربایجان شرقی است. این کارخانه در شهرستان بناب در سال 1383 شروع به کار کرد. 

تنها محصول تولید شده در فولاد صنعت بناب، میلگرد است که در ادامه بیشتر با این محصول آشنا خواهیم شد؛ البته این کارخانه شامل 4 زیرمجموعۀ دیگر در بخش ذوب و ریخته‌گری دارد. این چهار مجموعه در زیر نوشته شده است:

  •  مجتمع فولاد صنعت سهند؛ 
  • پروژه گسترش فولاد شهریار؛
  • فولاد شاهين بناب؛
  • فولاد صنعت شهريار. 

هر کدام از این مجموعه‌ها در بخشی فعالیت دارند. ظرفیت تولید سالانه در فولاد صنعت بناب به یک میلیون و 950 هزار تن در سال می‌رسد.

آشنایی با میلگرد شاهین

میلگرد تولید شده در فولاد صنعت بناب با نام میلگرد شاهین در بازار شناخته می‌شود. میلگرد شاهین آجدار بوده و در دو استاندارد A2 و A3 در سایزهای مختلف تولید می‌شود. 

علامت اختصاری حک‌شده روی میلگرد شاهین BS بوده که روی هر شاخه میلگرد این کارخانه دیده می‌شود. مصرف‌کنندگان این نوع میلگرد از کیفیت و مرغوبیت آن راضی بودند؛ اما بهتر است قبل از مصرف نمونه‌ای را مورد آزمایش قرار داد.

برگۀ آنالیز و آزمایش هر میلگرد را می‌توان از تولیدکننده درخواست کرد. برای دریافت برگ آنالیز میلگرد شاهین، درخواست خود را قبل از خرید به فروشنده یا تأمین‌کننده ابلاغ کنید.

میلگرد شاهین بناب

قیمت میلگرد شاهین بناب

قیمت میلگرد شاهین روزانه از سمت تولیدکننده تعیین شده و در صفحه آن در وبسایت عصرآهن درج می شود. میلگرد شاهین نیز همانند دیگر مقاطع فولادی تحت تأثیر نوسانات ارز، میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه، نرخ جهانی آهن و دیگر عوامل مختلف است.

با نوسان هر روزۀ قیمت آهن در بازار ایران، قیمت میلگرد فولاد صنعت بناب نیز تغییر می‌کند.

برای اطلاع دقیق از قیمت روز میلگرد با مجموعۀ عصرآهن در ارتباط باشید.

مقایسه میلگرد شاهین و میلگرد میانه

تا اینجای مقاله با هر دو کارخانه و میلگرد تولیدی آن‌ها آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم ویژگی‌های مختلف میلگرد شاهین و میانه را با هم مقایسه کنیم. موارد زیر از جمله ویژگی‌های بارز این دو محصول است:

  • میلگرد میانه در استاندارد A3 تولید می‌شد و میلگرد شاهین در استاندارد A2 و A3؛
  • بیشترین موجودی میلگرد میانه در سایزهای بزرگ‌تر است ولی میلگرد شاهین سایزبندی کاملی دارد؛ 
  • قدمت کارخانه فولاد آذربایجان بیشتر از فولاد صنعت بناب است. ازاین‌رو میلگرد میانه سالیان زیادی است که در بازار آهن حضور دارد؛
  • قیمت میلگرد میانه و میلگرد شاهین اختلاف کمی دارند و قیمت میلگرد میانه مناسب‌تر است.

بخوانید: راهنمای خرید میلگرد | شرایط خرید از عصرآهن

سخن پایانی

هر دو میلگردِ شاهین و میانه از مقاطع پرطرفدار در بازار آهن ایران خصوصاً مناطق شمال‌غرب کشور هستند. کیفیت هر دو تأییدشده و مناسب است؛ فقط در سایزبندی و وزن مقاطع اختلاف جزئی با هم دارند.

اگر تجربۀ استفادۀ هر یک از این دو محصول را دارید، تجربۀ خود را از قسمت «ارسال دیدگاه» با ما به اشتراک بگذارید. 

۳۵۲۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱