جدول وزن میلگرد شاهین بناب

جدول وزن میلگرد شاهین بناب

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

برای افزایش استحکام و مقاومت در سازه‌های مختلف از میلگرد‌ در وزن‌های متفاوت استفاده می‌شود‌. یکی از کارخانه‌های معروف فولاد که میلگردهایی با استانداردهای جهانی تولید می‌کند، شاهین بناب است. در این مطلب قصد داریم جدول وزن میلگرد شاهین بناب به‌همراه مشخصات کامل آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

استانداردهای میلگرد شاهین بناب

میلگرد یکی از مهم‌ترین قطعات در ساخت و ساز محسوب می‌شود که مقاومت و دوام ساختمان تا حدود زیادی به آن بستگی دارد. کارخانه شاهین بناب که در مجتمع صنعت فولاد بناب در آذربایجان غربی قرار دارد از تولیدکنندگان به‌نام این صنعت محسوب می‌شود.

میلگردهای این کارخانه در گرید و سایزهای مختلفی از جمله آجدار دوکی، آجدار جناقی و آجدار مارپیچ تولید می‌شوند و از استانداردهای مختلفی پیروی می‌کند.

برخی از مهم‌ترین استانداردهایی که این کارخانه برای تولید انواع محصولات خود از جمله آنالیز وزن میلگرد ۱۴ شاهین بناب استفاده می‌کند عبارتند از:

  • استاندارد ترکیه TS708/ Nisan 2016
  • استاندارد ISO 6935-2:2015
  • استاندارد ASTM – A615
  • استاندارد BS 4449: 2005, A3:2016
  • استاندارد DIN488 آلمانی

جدول وزن میلگرد شاهین بناب

کارخانه شاهین بناب توانایی تولید و سفارشی‌سازی میلگردهای مختلف با گریدهای A2 و A3 در سایزهای ۸ تا ۳۲ را دارد. وزن میلگرد شاهین بناب باتوجه به عوامل مختلفی مانند جنس شمش تولید کارخانه، فرایند و نحوه تولید، قطر و ضخامت میلگرد تعیین می‌شود.

در‌‌ لیست‌ زیر وزن انواع میلگرد شاهین بناب از جمله میلگرد ۱۴ شاهین بناب به‌همراه جدول اشتال که برای محاسبه وزن میلگرد استفاده می‌شود، ارائه شده است.

جدول وزن میلگرد شاهین بناب

حال که با جدول وزن میلگرد شاهین بناب آشنا شدید؛ در ادامه به‌طور کامل به معرفی برخی از پرکاربردترین میلگردهای این کارخانه می‌پردازیم:

وزن میلگرد 8 شاهین بناب

این میلگرد پرمصرف در ساختمان‌سازی و برای افزایش استحکام و مقاومت سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن میلگرد 8 شاهین بناب برابر با 4.4 کیلوگرم است.

وزن میلگرد 14 شاهین بناب

یکی از پرکاربردترین میلگردها، میلگرد 14 شاهین بناب است که در ساختمان‌های بلند، پل‌ها، اسکله‌ها و سازه‌های صنعتی استفاده می‌شود. وزن میلگرد 14 شاهین بناب برابر با 13.88 کیلوگرم است.

وزن میلگرد 16 شاهین بناب

به‌دلیل مقاومت بالای آن، این میلگرد در سازهایی که به استحکام زیادی نیاز دارند مانند مناطق زلزله‌خیر به‌کار می‌رود. وزن میلگرد 16 شاهین بناب برابر با 18.29 کیلوگرم است.

نحوه محاسبه وزن میلگرد شاهین بناب

بیشتر افراد فعال در حوزه ساخت و ساز برای محاسبه وزن میلگرد شاهین بناب و سایر میلگردها به جدولی که در بالا ارائه شده است مراجعه می‌کنند. اما گاهی اوقات، مهندسین در صورت در‌ دسترس نبودن جدول از یک فرمول برای محاسبه قیمت میلگرد شاهین بناب استفاده می‌کنند. این فرمول به‌صورت زیر است:

برای حل این فرمول باید طول و ضخامت میلگرد را داشته باشید و در آن جایگذاری کنید. چگالی میلگرد نیز همواره عدد 7.86 است. طول میلگرد نیز بنابر درخواست شما می‌تواند بین ۱۲ تا ۶ باشد ‌و عدد پی هم برابر با 3.14 است.

تاثیر وزن میلگرد شاهین بناب بر قیمت

میلگردهای تولید شده در کارخانه شاهین بناب دارای کیفیت بسیار بالایی هستند تا جایی‌که پیمانکاران و مهندسان بسیاری از این میلگرد برای ساخت و ساز استفاده می‌کنند.

در بازار ایران، میلگردها به‌ دو صورت شاخه‌ای و کیلویی به‌فروش می‌رسند که وزن و سایز محصول تعیین کننده قیمت نهایی آن است. قیمت میلگرد شاهین بناب باتوجه به وزن و سایز هر شاخه تعیین می‌شود. به‌طور مثال، وزن میلگرد ۱۶ شاهین بناب با میلگرد شماره ۱۴ متفاوت است و طبیعتا قیمت بیشتری نیز دارند.

بنابراین، می‌توان گفت که رابطه مستقیمی بین وزن میلگرد شاهین بناب، سایز و قیمت وجود دارد.

آیا وزن میلگرد شاهین بناب با ظفر بناب متفاوت است؟

صنعت فولاد در‌ ایران بسیار پیشرو است و برندهای مختلفی در‌ آن به فعالیت مشغول هستند. در‌ این میان دو شرکت شاهین بناب و ظفر بناب در‌ غرب کشور، از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها به‌حساب می‌آیند که به تولید میلگردهایی با گریدهای متفاوت می‌پردازند.

به‌طور کلی، میلگردها براساس استاندارد GOSt دارای گریدهای A1, A2, A3, A4  هستند که هریک در موقعیت‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کارخانه ظفر بناب به تولید میلگردهای آجدار سایزهای 8 و 10 در گرید A2 و میلگردهای سایز 12 تا 32 در گرید A3 می‌پردازد.

لازم به ذکر است که وزن میلگرد ظفر بناب طبق استانداردهای ملی ایران تعیین می‌شود. کارخانه شاهین بناب نیز با پیروی از استانداردهای موجود میلگردهایی با سایزهای 8 تا 10 در گرید A2 و 12 تا 32 در گرید A3 تولید می‌کند.

در ادامه در یک جدول به مقایسه وزن میلگرد شاهین بناب و ظفر بناب می‌پردازیم.

جدول به مقایسه وزن میلگرد شاهین بناب و ظفر بناب

مشاوره و خرید از عصر آهن

در راستای سهولت دسترسی کاربران، فروشگاه اینترنتی عصر آهن در سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرده است. در این فروشگاه آنلاین می‌توانید محصولات مختلف حوزه آهن و فولاد از جمله میلگرد شاهین بناب را مشاهده کنید و سفارش دهید.

در سایت عصر آهن، محصولات برندهای مختلف به‌همراه قیمت موجود است و به شما اجازه می‌دهد تا به مقایسه قیمت‌ها بپردازید.

همچنین، فروشگاه آنلاین عصر آهن این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت نیاز به خرید اعتباری میلگرد بپردازید. برای دریافت مشاوره کافی است با شماره تلفن‌ 0414180 تماس بگیرید.

۰۲۲۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱