مقایسه میلگرد شاهین بناب با میلگرد ظفر بناب | کدام یک بهتر است؟

مقایسه میلگرد شاهین بناب با میلگرد ظفر بناب | کدام یک بهتر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 6 دقیقه

کدام یک از تولیدکنندگان میلگرد شهرستان بناب مناسب‌تر است؟ اگر ویژگی‌ها و خصوصیات مربوط به میلگرد شاهین بناب و میلگرد ظفر بناب را نمی‌شناسید ما در این دانشنامه تمام ویژگی‌های این دو میلگرد را بررسی خواهیم کرد. پس برای مطالعه کامل تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

دو تولیدکننده بزرگ میلگرد در شمال‌‌غرب کشور در شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی واقع شده‌اند. قبلا در دانشنامه‌هایی راجع‌به میلگرد شاهین بناب صحبت کرده‌ایم. به‌عنوان مثال در مقاله مقایسه میلگرد شاهین بناب و میلگرد تیکمه داش ویژگی‌های مربوط به این میلگرد معرفی شد.

در این مطلب می‌خواهیم دو مورد از شناخته‌شده‌ترین میلگردهای بازار آهن را بررسی کنیم؛ میلگرد ظفر بناب و میلگرد شاهین بناب.

اینکه بخواهیم یکی از این دو میلگرد را به‌عنوان مقطع مناسب انتخاب کنیم، کار سختی است و نیاز به بررسی دارد؛ البته ما قصد داریم با بیان تفاوت‌ها و مزایا و معایب هر کدام، کمک‌تان کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

برویم سراغ اصل مطلب و با معرفی تاریخچۀ آغاز به کار این کارخانجات شروع کنیم.

تصویر مجتمع فولاد ظفر بناب

مجتمع فولاد ظفر بناب

فولاد ظفر بناب در سال  1386 بهره‌برداری شد. این کارخانه در استان آذربایجان شرقی، شهرستان بناب، شهرک صنعتی سهند واقع شده است. فولاد ظفر علاوه‌بر تولید میلگرد ظفر بناب، تیرآهن و ناودانی هم به بازار عرضه می‌کند.

این کارخانه در وسعت عظیمی به تولید انواع مقاطع فولادی مشغول است و ظرفیت تولید سالانه آن به 300 هزار تن در سال می‌رسد.

مقاطع تولیدشده در این کارخانه بر اساس استانداردهای جهانی تولید شده و از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. محصولات فولاد ظفر بناب به کشورهای آسیایی و اروپایی زیادی ارسال می‌شود و صادرات 77 هزار تن مقطع فولادی در کارنامه این تولیدکننده ثبت شده است.

معرفی میلگرد ظفر بناب

مقاطع تیرآهن و ناودانی مجتمع فولاد ظفر بناب را کنار گذاشته و به بررسی میلگرد ظفر می‌پردازیم. میلگرد ظفر در حال حاضر در دو استاندارد A2 و A3 به تولید می‌رسد. سایز موجودی این نوع میلگرد 8 الی 28 است.

وزن هر شاخه میلگرد با توجه به سایز آن متفاوت است از‌این‌رو تعداد شاخه‌های یک بندیل با توجه به سایز میلگرد، کم و زیاد می‌شود.

تصویر مجتمع فولاد صنعت بناب

مجتمع فولاد صنعت بناب

فولاد صنعت بناب یا شاهین بناب از سال 1383 آغاز به کار کرده است. موقعیت این کارخانه با کارخانه ظفر بناب یکی بوده و هر دو در شهرک صنعتی سهند شهرستان بناب واقع شده‌اند.

فولاد صنعت بناب برخلاف کارخانه ظفر تنها به تولید میلگرد می‌پردازد و محصول تولیدی آن میلگرد شاهین است. با این حال ظرفیت تولید سالانه این تولیدکننده به یک میلیون و 950 هزار تن در سال می‌رسد.

البته این کارخانه شامل 4 زیرمجموعه است که هر کدام نقش موثری در نورد میلگرد و ذوب و ریخته‌گری کشور دارد. مجتمع فولاد صنعت سهند، پروژه گسترش فولاد شهریار، فولاد شاهين بناب و فولاد صنعت شهريار زیرمجموعه‌های فعال در مجتمع صنعت بناب است.

میلگرد شاهین و فاز ریخته‌گری کارخانه صنعت بناب با استفاده از کوره قوس الکتریکی و کوره القایی تولید می‌شوند.

معرفی میلگرد شاهین

میلگرد شاهین در دو گرید A2 و A3 تولید می‌شود. سایز 8 و 10 در گرید A2 و سایز 12، 14، 16، 18، 20 و 22 در گرید A3 موجودی این دو کارخانه است.

اگر به انواع میلگرد تولید این کارخانه و فولاد ظفر نگاه کنید خواهید دید سبد تولیدی میلگرد شاهین نسبت به میلگرد ظفر محدودتر است؛ بنابراین مصرف‌کننده برای کامل کردن لیست خرید خود بایستی از میلگرد دیگر کارخانجات نیز استفاده کند و ممکن است میلگرد شاهین برای تمام سایزهای یک ساختمان موجودی نداشته باشد.

محدودیت سایز، امتیاز منفی برای فروش یک کارخانه به‌شمار می‌آید؛ البته باید گفت میلگرد شاهین یکی از محبوب‌ترین میلگردها از نظر مصرف‌کنندگان است و کیفیت قابل قبولی دارد.

میلگرد ظفر بناب و میلگرد شاهین از نظر وزنی تفاوت‌هایی با هم دارند. برای مقایسه وزن هر کدام روی لینک‌هایی که در ابتدای مقاله گذاشته شده است کلیک کنید و جدول وزنی هر کدام را بررسی کرده و با یکدیگر مقایسه نمایید. در هنگام خریدِ میلگرد برای پروژه ساختمانی، جدول وزنی در سفارش دقیق به شما کمک خواهد کرد.

چطور میلگرد شاهین و میلگرد ظفر را شناسایی کنیم؟

با بررسی چشمی میلگرد می‌توان نام تولیدکننده را تشخیص داد. روی شاخه هر میلگردی که تولید می‌شود، نام اختصاری تولیدکننده، سایز میلگرد و روش نورد نوشته می‌شود. با استفاده از نام اختصاری تولیدکننده علاوه‌بر تشخیص تولیدکننده آن می‌توان اصل و تقلبی بودن میلگرد را نیز بررسی کرد.

نام اختصاری میلگرد شاهین BS و نام اختصاری میلگرد ظفر ZN است. برای آشنایی بیشتر به تصاویر زیر نگاه کنید.

میلگرد ظفر بناب:

تصویر میلگرد ظفر بناب
میلگرد ظفر بناب که روی آن ZN حک شده است و نشانگر نام اختصاری کارخانه ظفر بناب است.

میلگرد شاهین:

تصویر میلگرد شاهین بناب
میگرد شاهین بناب که روی آن BS حک شده است و نشانگر نام اختصاری کارخانه ظفر بناب است.

 شاخصه قیمت

قیمت یکی از دغدغه‌های همیشگی ما در انتخاب هر کالایی است و قیمت میلگرد جزو مهم‌ترین پارامترها در خرید میلگرد به‌شمار می‌آید. بر اساس دلایل متعددی قیمت آهن تغییر می‌کند و دچار نوسان می‌شود.

میلگرد شاهین و میلگرد ظفر را جزو میلگردهای میان‌قیمت می‌توان معرفی کرد. یعنی نه جزو مقاطع ارزانِ بازار آهن هستند و نه گران‌قیمت.

عموماً میلگرد ظفر از میلگرد شاهین گران‌تر بوده و اختلاف جزئی دارند. برای اینکه ویژگی و قیمت این دو میلگرد را مقایسه کنید، بهتر است به صفحه هر کارخانه در وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید.

خرید میلگرد شاهین و میلگرد ظفر

خرید میلگرد از فروشنده معتبر از دیگر دغدغه‌های هر خریدار است؛ بنابراین قبل از ثبت سفارش بهتر است که راجع‌به فروشنده اطلاعات کافی داشته باشید. برای خرید و مشاوره قبل از خرید می‌توانید با واحد فروش عصرآهن تماس بگیرید.

عصرآهن از معتبرترین عاملیت‌های فروش کارخانه ظفر بناب و فولاد صنعت بناب است. برای خرید از این کارخانجات و دیگر تولیدکنندگان معتبر با ما در تماس باشید.

بخوانید: در خرید انواع میلگرد آگاهانه عمل کنید!

جمع‌بندی

در مجموع، نمی‌توان گفت که میلگرد شاهین بر میلگرد ظفر برتری دارد یا بالعکس! انتخاب از بین این دو میلگرد به نیازهای شما برمی‌گردد. با توجه به مقایسه‌ای که انجام شد، بهتر می‌توانید انتخاب کنید. اگر دراین‌باره سؤال داشتید با کارشناسان فروش‌مان از طریق شماره 0414180 در تماس باشید.

همچنین برای بررسی قیمت میلگرد به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید و از به‌روزترین قیمت آهن‌آلات مطلع شوید.

۱۷۹۸۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱