در خرید انواع میلگرد آگاهانه عمل کنید!

در خرید انواع میلگرد آگاهانه عمل کنید!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 7 دقیقه

در بسیاری از مواقع، مصرف‌کنندگان برای خرید میلگرد سوالات و دغدغه‌هایی دارند که گاها ممکن است مانع خرید درست شود. در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین سوالات خریداران پیش از خرید انواع میلگرد فولادی بپردازیم.

در مقاله امروز می‌خواهیم با نحوه خرید انواع میلگرد فولادی آشنا شویم، ماهیت آن را بشناسیم و به تمام سوالاتی که ممکن است قبل از خرید میلگرد، هر خریداری در ذهن خود داشته باشد، پاسخ دهیم.

بهتر است قبل از خرید میلگرد، شناخت کافی از تولیدکنندگان میلگرد، محل کارخانه، قیمت میلگرد و سایر موارد داشته باشیم تا خرید درستی تجربه کنیم.

از پاسخ دادن به سوالات مهم شروع کنیم.

یک خریدار میلگرد چه سوالاتی می‌تواند داشته باشد؟

در این قسمت، مهم‌ترین سوالاتی که مصرف‌کننده و خریدار میلگرد (البته نه تنها میلگرد بلکه تمام مقاطع آهنی) می‌تواند داشته باشد را بررسی می‌کنیم. ممکن است این موارد سوال شما هم باشد، پس دانشنامه را بخوانید و اگر هنوز به علامت سوال‌های ذهنتان پاسخ داده نشد، از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان پاسخ دهیم.

همچنین ممکن است جواب برخی از این سوالات را بدانید و یا صرفا بر اساس تجربه به دست آورده باشید. با توجه به شرایط مختلف، تجربه‌های متفاوتی از خرید انواع میلگرد خواهید داشت. در این صورت نیز باید با شرایط خرید و به‌ویژه خرید آهن‌آلات از بازار اینترنتی آهن و فولاد آشنا باشید.

بیایید این سوالات را بررسی کنیم.

سوالات مهم پیش از خرید میلگرد

چطور از قیمت روز میلگرد مطلع شویم؟

خریدار باید از قیمت روز میلگرد اطلاع داشته باشد و با بررسی دقیق نرخ روز تصمیم به خرید بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد. از آنجایی که وب‌سایت عصرآهن روزانه به‌صورت لحظه‌ای قیمت انواع مقاطع آهنی را به‌روزرسانی می‌کند، می‌توانید قبل از خرید وارد asreahan.com شوید و قیمت‌های ارائه شده توسط تولیدکنندگان را بررسی کنید.

اگر با نحوه بررسی قیمت میلگرد و آهن‌آلات در عصرآهن آشنا هستید که هیچ ولی اگر قصد دارید با خدمات مجموعه عصرآهن آشنا شوید و در سریع‌ترین زمان ممکن از قیمت‌های جدید مطلع شوید به لینک زیر رفته و مقاله را مطالعه کنید.

بخوانید: عصرآهن، فضایی برای بررسی قیمت آهن آلات

کدام تولیدکننده به محل پروژه نزدیک‌تر است؟

به‌عنوان یک خریدار، باید آشنایی کاملی با تولیدکننده داشته باشید. مهم است قبل از خرید انواع میلگرد، لیست تولیدکنندگانی که میلگرد تولید می‌کنند و به محل پروژه شما نزدیک‌تر هستند را بشناسید. سپس از بین کارخانجات انتخاب شده، نزدیک‌ترین را برگزینید.

نزدیک بودن کارخانه به محل پروژه هزینه ارسال را کاهش می‌دهد. به‌علاوه ممکن است در ارسال سریع بار تاثیر داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید کدام تولیدکننده به شما نزدیک‌تر است روی لینک لیست تولیدکنندگان فولاد کلیک کنید و موقعیت مکانی کارخانجات فولاد را در نقشه ایران بررسی نمایید.

طی چند روز، میلگرد خریداری شده تحویل داده می‌شود؟

اینکه در چند روز، بار خریداری شده از کارخانه یا انبار ارسال می‌شود به چند مورد بستگی دارد. موجودی کارخانه یا انبار از اصلی‌ترین موارد در زمان ارسال است.

ممکن است موجودی میلگردی که شما درخواست داده‌اید در خط تولید کارخانه به اتمام رسیده باشد و یا بنا بر دلایلی، کارخانه قادر به تولید آن نباشد. در این صورت باید تا فعال شدن خط تولید آن محصول صبر کرد.

اکثر کارخانه‌ها در شرایط خرید، 3 الی 7 روز کاری را برای زمان ارسال بار تعیین کرده‌اند. مسافت مبدا و مقصد نیز از جمله موارد تاثیرگذار در تحویل کالا به دست خریدار است.

کارفرما، پیمانکار، خریدار و مصرف‌کننده به اطلاع دقیق از زمان ارسال و تحویل بار نیاز دارد تا بر اساس آن برنامه‌ریزی دقیقی برای ساخت‌وساز ارائه دهد.

بنابراین برای اینکه از این موضوع اطلاع داشته باشید بهتر است هنگام خرید این سوال را از فروشنده بپرسید، سپس با توجه به زمان ارسال، سفارش خود را ثبت نمایید. فروشنده از کارخانه مورد نظر استعلام می‌گیرد و زمان دقیق را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ولی اگر به هر دلیلی عجله داشتید که کار زودتر انجام شود، از انبار خرید کنید. در واقع اگر موجودی انبار با درخواست شما مطابقت داشت، ارسال در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

برای خرید میلگرد از انبار و یا کارخانه با مجموعه عصرآهن در ارتباط باشید، ما در این زمینه راهنمای شما خواهیم بود.

هزینه ارسال بار تا محل تخلیه چقدر است؟

هزینه ارسال بار برای مسافت‌های مختلف یکسان نیست. بیشتر شدن مسافت ارسال با افزایش هزینه همراه است! به همین علت است که در سوال دوم به انتخاب کارخانه نزدیک اشاره کرده‌ایم.

هزینه ارسال، از باربری و یا کارخانه‌ای که قرار است بار ارسال کند استعلام می‌شود. البته برای راحتی مشتریان، ما این اطلاعات را پیش از خرید در اختیارتان قرار خواهیم داد.

چگونه از کیفیت و استاندارد میلگرد مطمئن شویم؟

با استناد به خبرهایی که امروزه در بازار آهن مبنی بر بی‌کیفیت بودن مقاطع و تقلبی بودن آنها وجود دارد، احتمال اینکه مصرف‌کننده از کیفیت میلگرد خریداری شده نگران باشد زیاد است.

خرید از تولیدکنندگان و فروشندگان معتبر، بررسی برگ آنالیز محصول، انجام تست میلگرد و کنترل وزن محصول با وزن استاندارد در تشخیص کیفیت میلگرد کمک می‌کند. برخی فروشندگان محصول بی‌کیفیت را به‌عنوان میلگرد درجه یک به مصرف‌کننده می‌فروشند.

با خرید از عاملیت فروش معتبر، امکان رخ دادن چنین اتفاقی پایین است.

چگونه قیمت و سایزبندی چند تولیدکننده را با هم مقایسه کنیم؟

مجموعه عصرآهن یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای مقایسه تولیدکنندگان فولاد با یکدیگر است. در خرید انواع میلگرد ممکن است نیاز داشته باشید تا محل چند کارخانه میلگرد را با هم مقایسه کنید. در این صورت یا با مراجعه به صفحه هر کارخانه در وب‌سایت عصرآهن تولیدکنندگان را با هم مقایسه کنید و یا با کارشناسان فروش (0414180) تماس بگیرید.

مقایسه تولیدگنندگان چه مزیتی دارد؟

‌‌

با مقایسه تولیدکنندگان میلگرد به اطلاعات زیر دسترسی خواهید داشت:

  • امکان مقایسه قیمت میلگردهای مشابه چند کارخانه
  • امکان مقایسه موجودی سایزهای مختلف کارخانجات
  • مقایسه موقعیت جغرافیایی کارخانجات
  • کنترل استاندارد مقاطع
  • بررسی نظرات خریداران

میلگرد خریداری شده را کجا دپو کنیم؟

اگر که قصد دارید میلگرد خریداری شده را دپو (انبار) کنید ولی انبار معتبر و مطمئنی سراغ ندارید می‌توانید مقاطع خریداری شده را در انبار عصرآهن نگهداری کنید.

در صورت خرید از عصرآهن بدون پرداخت هزینه اضافی می‌توانید بار خود را در انبار نگهداری کنید. برای استفاده از انبار عصرآهن هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر به دانشنامه زیر مراجعه کنید.

بخوانید: انبارکردن میلگرد به شیوه صحیح چگونه است؟

چگونه به فروشنده اعتماد کنیم؟

کنترل نماد اعتماد الکترونیکی، استعلام از کارخانه‌های معتبر، استعلام از خریداران قبلی، بررسی نحوه فعالیت فروشنده در بازار آهن و گفت‌وگو با عاملیت فروش به شما کمک می‌کند تا به فروشنده اعتماد کنید.

یک خرید درست چه ویژگی‌هایی دارد؟

به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران،خریدی درست است که مقرون‌به‌صرفه باشد. اما باید گفت خرید درست به خرید باکیفیت و مطمئن گفته می‌شود. یعنی شما با خرید میلگرد باکیفیت، هم سازه مقاومی خواهید ساخت و هم از خسارات و ضرر مالی جلوگیری خواهید کرد.

نکته قابل توجه این است که خرید انواع میلگرد باید به‌گونه‌ای باشد تا خریدار هر بار قصد مراجعه داشت با خیال راحت و بدون داشتن دغدغه این کار را انجام دهد. ازاین‌رو خرید اینترنتی آهن آلات به دلیل مزایای زیادی که دارد توصیه می‌شود.

این مقاله را برای آن دسته از مخاطبانی که قصد دارند خرید بدون ریسکی داشته باشند آماده کردیم تا به شما کمک کنیم میلگرد و مقاطع آهنی مورد نیاز خود را به‌درستی انتخاب کنید. اگر ابهامی دراین‌باره وجود داشت از راه‌های ارتباطی با ما به اشتراک بگذارید.

بخوانید: 5 دغدغه مصرف کننده قبل از خرید آهن آلات

جمع‌بندی

برای خرید میلگرد ابتدا باید تناژ خود را مشخص کنید. سپس از طریق عاملیت فروش معتبر اقدام به خرید نمایید. مجموعه عصرآهن به تمامی سوالات شما پاسخ می‌دهد و برای داشتن خرید بهینه راهنمای شما است.

برای بررسی قیمت میلگرد به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید و یا با شماره 0414180 در تماس باشید.

۰۸۳۸۴
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱