5 دغدغه مصرف کننده قبل از خرید آهن آلات

5 دغدغه مصرف کننده قبل از خرید آهن آلات

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر جزو مصرف‌کنندگان و خریداران بازار آهن آلات باشید ممکن است چندین دغدغه قبل از سفارش‌ مانع ثبت خرید به موقع شود و یا ممکن شود خریدتان را به زمانی بعد موکول کنید. اگر راهکارهایی که در مورد دغدغه مصرف‌کننده قبل از خرید آهن گفته شده است را بررسی کنید، خریدی بهتر خواهید داشت.

اینکه رعایت چه نکاتی در خرید آهن آلات به ما کمک می‌کند و چه مواردی احتمال وقوع مشکلات را افزایش می‌دهد بسته به مصرف‌کننده متفاوت است اما چند دغدغه مشترک در بین مصرف‌کنندگان وجود دارد که ما در ادامه می‌خواهیم به بررسی و ارائه راهکار درباره آنها بپردازیم.

1) چگونگی اطلاع از قیمت روز

از اصلی‌ترین دغدغه مصرف‌کننده قبل از خرید آهن، بررسی و اطلاع از آخرین قیمت روز آهن‌آلات می‌باشد. برای این منظور استفاده از وبسایت‌هایی که قیمت روز مقاطع آهنی را درج می‌کنند بهترین گزینه است. با مراجعه به این وبسایت‌ها اطلاعات کامل و جامعی در صنعت آهن حاصل می‌شود.

وبسایت عصرآهن با درج اخبار لحظه‌ای نوسانات بازار آهن و آخرین قیمت‌های رسمی کارخانجات، مخاطب را از تازه‌ترین نرخ‌ها مطلع می‌سازد. برای این کار کافی است تا به وبسایت عصرآهن مراجعه کرده و به اطلاعات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

با کلیک روی تصویر زیر به‌راحتی می‌توانید از آخرین قیمت میلگرد، تیرآهن، نبشی و دیگر مقاطع آهنی اطلاع پیدا کنید. با توجه به اینکه قیمت‌ها در صنعت آهن و فولاد روزانه با نوسان همراه هستند، تمامی قیمت‌های درج شده در وبسایت لحظه‌ای بوده و نسبت به آخرین تغییرات آپدیت می‌شوند.

تصویر وبسایت عصرآهن

با توجه به هر آنچه گفته شد سریع و راحت می‌توان از آخرین تغییرات قیمت انواع مقاطع فولادی اطلاع پیدا کرد و بقیه روند خرید را ادامه داد.

عدم ثبات قیمت در بازار آهن

کم و زیاد شدن قیمت در بازار آهن بر میزان خرید تاثیرگذار است. با افزایش قیمت به دلایل مختلف داخلی و خارجی قدرت خرید مصرف‌کننده کاهش می‌یابد و با کاهش نرخ آهن آلات بازار راکد شده و مصرف‌کننده در تصمیم خود مردد می‌شود زیرا با کاهش قیمت، احتمال کمتر شدن نرخ فروش بر تفکر جمعی حاکم شده و بسیاری از خریداران صبر کردن را ترجیح می‌دهند؛ می‌توان گفت دلیل اصلی تردید خریدار در بازار کاهشی همین احتمال‌ها است.

عدم ثبات قیمت، جو متغیری به بازار القا می‌کند. شما در نظر بگیرید خریداری که قصد خرید مقاطع آهنی دارد با بازار افزایشی یا کاهشی روبرو شود. در صورت افزایش نرخ، بودجه برآورد شده برای پروژه نیاز به تغییراتی خواهد داشت و ممکن است در بعضی مواقع امکان‌ افزایش بودجه مقدور نباشد و در صورت کاهش نرخ، امکان اینکه مشتری خرید خود را به روز و یا هفته بعد موکول کند، زیاد است.

افزایش قیمت ارز از جمله مواردی است که قیمت مقاطع فولادی به آن بستگی دارد. با افزایش ناگهانی دلار به هر دلیل، تغییرات در قیمت میلگرد، تیرآهن، نبشی، شمش و دیگر آهن آلات به وجود می‌آید.

عواملی نظیر کاهش ساخت و ساز، تغییر فصول، کاهش میزان عرضه، کمبود مواد اولیه، مسائل اقتصادی و مشکلات حمل و نقل باعث به وجود آمدن نوسان در بازار آهن می‌شود. همه این عوامل موجب رکود شده بنابراین یکی از چند دغدغه مصرف‌کننده قبل از خرید آهن و مقاطع فولادی نوسانات حاکم بر بازار است.

بخوانید: راهنمای تصویری خرید آهن آلات از عصرآهن

2) خرید مستقیم از کارخانه

تا پیش از راه اندازی عاملیت‌های فروش اینترنتی جهت خرید مستقیم از کارخانه، مصرف‌کننده باید از انبار آهن آلات شهر خود خرید می‌کرد و سپس مراحل بارگیری و ارسال به محل پروژه انجام می‌گردید.

ارسال توسط کارخانه قابلیت جدیدی است که توسط عاملیت فروش معتبر انجام می‌گیرد. این قابلیت مزایای بسیاری برای مصرف‌کننده خواهد داشت که از جمله آن می‌توان به مقرون به صرفه بودن قیمت خرید و مطمئن بودن از کیفیت کالای خریداری شده اشاره کرد.

در خرید از بازار اینترنتی آهن و فولاد و امکان خرید مستقیم از کارخانه، فروشنده کالای خود را مستقیم به خریدار ارسال خواهد کرد و نیازی به مراجعه و تحویل حضوری نیست.

برای تسهیل کار مصرف‌کنندگان و کسب رضایت بیشتر مشتری، مجموعه عصرآهن خریدهای بیش از یک ظرفیت (22 تن) را مستقیما از تولیدکننده تهیه می‌کند و به دست خریدار می‌رساند. برای آشنایی بیشتر با این مزیت می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید؛

بخوانید: راهنمای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه

3) ارسال و تحویل سریع سفارش

تحویل سریع و عجله‌ای بودن کار از مسائل بسیار مهم در خرید آهن آلات می‌باشد. برای بسیاری از مصرف‌کنندگان و خریداران مقاطع فولادی مهم است که سفارش ثبت شده سریع‌تر به محل تخلیه برسد.

در خرید غیرحضوری و سفارش مستقیم از کارخانه به دلیل دخیل نبودن واسط و یا انباردار در فرآیند خرید، مدت زمان خرید کاهش یافته و سفارش در زمان کوتاه‌تری به دست مصرف‌کننده خواهد رسید. بنابراین پیشنهاد می‌شود کسانی که ترجیح می‌دهند در بازه زمانی نزدیک‌تری سفارش خود را دریافت کنند بهتر است از خرید غیرحضوری و آنلاین استفاده کنند.

همچنین به‌راحتی می‌توان در بازار رقابتی از میان قیمت‌های مختلف تولیدکنندگان برای فروش انتخاب کرده و براساس قیمت و موجود بودن کالا خرید خود را انجام دهند.

برای خرید میلگرد و دیگر مقاطع آهنی مورد نیاز با ما (04133250280) در تماس باشید.

4) نحوه حمل و نقل

برای حمل و نقل آهن آلات عموما از تریلی، خاور و نیسان استفاده می‌شود. در انتخاب وسیله حمل و نقل، حجم بار و مسافتی که قرار است طی شود را در اصل قرار می‌دهند. هزینه حمل بار علاوه بر هزینه خود کالا بر عهده مشتری می‌باشد و براساس پارامترهایی تغییر می‌کند، از این رو قابل توجه خریدار است.

هزینه‌هایی نظیر دستمزد نیروی انسانی، قیمت سوخت، هزینه حمل و نقل کالا، هزینه انبار کردن و نگهداری کالا، قیمت مواد اولیه در حمل و نقل مقاطع فولادی تاثیرگذار است. ارسال بدون آسیب دیدن مقطع و با رعایت شرایط لازم یکی از نگرانی‌های خریدار می‌باشد.

تصویر مقاطع فولادی

5) انتخاب مرجع معتبر برای خرید مقاطع فولادی

اولین گام برای یک خرید، انتخاب فروشگاه و عاملیت فروشی معتبر است. اقدام به خرید از طریق مرجع معتبر بویژه در خرید غیرحضوری مهم است. اگر خریدار از فروشنده و عاملیت فروش اطمینان کافی داشته باشد با خاطری آسوده ثبت سفارش خواهد کرد و بقیه روند انجام کار را به مسئول فروش خواهد سپرد. مجموعه عصرآهن با سابقه‌ای 30 ساله سعی دارد اعتبار و تجربه خود را به مشتری ثابت کند.

در دنیای مدرن امروز افراد بسیاری آهن آلات مورد نیاز خود را آنلاین و غیرحضوری سفارش می‌دهند فقط کافیست قبل از اقدام به خرید، خوب تحقیق کنید.

بخوانید: در خرید انواع میلگرد آگاهانه عمل کنید!

جمع بندی

در این دانشنامه سعی کردیم 5 دغدغه مصرف‌کننده قبل از خرید آهن را بررسی نماییم. خریدار ممکن است دغدغه‌های زیادی برای ثبت سفارش مقطع مورد نظر خود داشته باشد که باعث اختلال در ثبت سفارش شود و یا خرید به تاخیر بیافتد.

با بررسی مهم‌ترین آنها سعی کردیم مشکلات اساسی قبل خرید را مشخص کرده و راهکارهای مناسبی ارائه دهیم. برای بررسی قیمت آهن در وبسایت عصرآهن روی لینک کلیک کنید و یا از طریق شماره 04133250280 با مشاوران فروش ما در ارتباط باشید.

۳۱۶۷۸
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱