جدول وزن میلگرد ظفر بناب

جدول وزن میلگرد ظفر بناب

تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
زمان مطالعه: 4 دقیقه

میلگردها دارای گرید و وزن‌های مختلفی‌ هستند که هریک در‌ قسمت خاصی از‌‌ فونداسیون ساختمان استفاده می‌شوند. ظفر بناب یکی از کارخانه‌های برتر تولید میلگرد در ایران است که محصولات بسیار باکیفیتی تولید می‌کند. میلگردهای این کارخانه دارای استاندارد و وزن‌های مختلفی هستند و در سازه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وزن میلگرد ظفر بناب یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام استفاده از آن باید توجه کنید.

استانداردهای تولید میلگرد ظفر بناب

کارخانه فولاد ظفر بناب یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع میلگرد به‌شمار می‌رود که دارای دو خط مجزای تولید است. در یکی از آن‌ها میلگردهای آجدار و در دیگری تیرآهن، ناودانی و نبشی تولید می‌شوند.

میلگرد ظفر بناب ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که از جمله می‌توان به مقاومت آن‌ها به کشش، فشار و خستگی، استحکام بالا و اندازه‌های متنوع اشاره کرد. میلگردهای ظفر بناب در گریدهای A2 و A3 و با رعایت استانداردهای جهانی تولید می‌‌شوند.

برخی از مهم‌ترین استانداردهایی که کیفیت و وزن میلگرد ظفر بناب براساس آن‌ها تعیین می‌شود، عبارتند از:

  1. استاندارد ملی ایران ISIRI 3132
  2. استاندارد آمریکایی ASTM A615
  3. استاندارد بریتانیایی BS 4449
  4. استاندارد ASTM A615 آمریکا
  5. استاندارد بین‌المللی ISO 6935-2.
  6. استاندارد DIN EN اروپا

جدول وزن میلگرد ظفر بناب

میلگردی با وزن مناسب می‌تواند بار و فشار سازه را تحمل کند و به آن استحکام ببخشد. عوامل بسیاری مانند نحوه تولید، جنس شمش، قطر و ضخامت میلگرد روی وزن میلگرد ظفر بناب تاثیرگذار هستند‌. لازم به ذکر است که هرچه وزن میلگرد به استانداردها نزدیک‌تر باشد، این محصول کیفیت بالاتری دارد.

در جدول زیر به شرح وزن میلگرد 14 ظفر بناب و سایر سایزهای آن می‌پردازیم:

وزن میلگرد ظفربناب

در ادامه کاربرد پرمصرف‌ترین میلگردهای این کارخانه را شرح می‌دهیم و وزن میلگرد 12 ظفر بناب و سایر سایزها را با جدول اشتال مقایسه می‌کنیم.

وزن میلگرد 14 ظفر بناب

یکی از پرمصرف‌ترین میلگردهای ساختمان میلگرد ۱۴ است که در بتن مسلح استفاده می‌شود. وزن میلگرد ۱۴ ظفر بناب برابر با 13.6 کیلوگرم است که کمی با جدول اشتال تفاوت دارد.

وزن میلگرد 12 ظفر بناب

میلگرد ۱۲ اغلب در سازهای بتنی و ساختمان‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. وزن میلگرد 12 ظفر بناب برابر با 10.2 کیلوگرم است که فاصله اندکی با جدول اشتال دارد.

وزن میلگرد 8 ظفر بناب

این میلگردها دارای قابلیت انعطاف هستند از‌این‌رو، برای ساخت خاموت بکار می‌روند. وزن میلگرد 8 ظفر بناب برابر 4.2 کیلوگرم است که با مقدار بسیار کمی با جدول اشتال فاصله دارد.

نحوه محاسبه وزن میلگرد ظفر بناب

از آنجایی که وزن میلگرد بر قیمت و همچنین نحوه استفاده از آن تاثیرگذار است باید به‌طور دقیق محاسبه شود. بسیاری از مهندسان از جدول وزن میلگرد ظفر بناب برای به‌دست آوردن وزن دقیق استفاده می‌کنند. اما در مواقعی که جدول موردنظر در دسترس نباشد می‌توان از فرمول زیر برای محاسبه استفاده‌ کرد:

فرمول محاسبه وزن میلگرد ظفربناب

در این فرمول طول میلگرد (6 یا ۱۲) و ضخامت آن باید جایگذاری شود تا وزن دقیق بدست آید.

مقایسه وزن میلگرد ظفر بناب با سایر کارخانجات

کارخانه‌های زیادی در ایران به تولید میلگرد می‌پردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به ظفر و شاهین بناب، میلگرد میانه و تیکمه داش اشاره کرد. هریک از این کارخانه‌های فولادی میلگردهایی با ضخامت و وزن متفاوتی تولید می‌کنند. در جدول‌های زیر به مقایسه وزن میلگرد شاهین بناب و ظفر بناب با سایر میلگردها می‌پردازیم:

مشاوره و خرید از عصر آهن

میلگرد جزو مهمی از یک سازه محسوب می‌شود که استحکام، مقاومت و ایمنی ساختمان را تضمین می‌کند. ازاین‌رو، این محصول را باید از جایی مطمئن خریداری کنید تا فونداسیونی قوی بنا نهاده شود. شما می‌توانید با خیال راحت از وزن دقیق میلگردها از سایت عصر آهن میلگرد موردنظر خود را سفارش دهید.

همچنین می‌توانید به صورت روزانه قیمت میلگرد ظفر بناب و برندهای دیگر را مشاهده کنید و به مقایسه قیمت‌ و مشخصات آن‌ها بپردازید.

۰۱۷۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱