معرفی جدیدترین محصول ذوب آهن اصفهان

معرفی جدیدترین محصول ذوب آهن اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت ذوب آهن اصفهان اولین تولیدکننده مقاطع فولادی در کشور بوده و در حال حاضر بزرگترین مجموعه فولادی کشور را دارد. این شرکت در سال 1351 تاسیس شد و خط تولید خود را فعال کرد. با گسترش ذوب آهن اصفهان، تامین محصولات باکیفیت و استاندارد در صنعت فولاد ثابت قدم ماند به طوریکه محصولات ذوبی جزو مرغوب‌ترین مقاطع موجود در بازار آهن ایران هستند. تولیدات این مجتمع بزرگ به سه میلیون و ششصد هزار تن در سال می‌رسد.

محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان محصولات خود را براساس مصالح ساختمانی و صنعتی، محصولات فرعی، ریل و آرک معدن دسته‌بندی کرده است.

مصالح ساختمانی و صنعتی شامل تیرآهن بال نیم پهن موازی (IPE)، تیرآهن بال پهن موازی (IPB)، تیرآهن بال باریک شیبدار (IPE)، میلگرد، مفتول، نبشی، ناودانی و انواع شمش می‌باشد. همچنین مواد اولیه، آهن اسفنجی، کک و مواد شیمیایی تولید و به بازار عرضه می‌کند. لازم به ذکر است در شرکت ذوب آهن اصفهان تمامی مراحل از صفر تا 100 تولید محصولات آهنی از فولادسازی تا نورد مقاطع، در خود مجموعه انجام می‌گردد.

تیرآهن ذوب آهن اصفهان در سایزبندی 14 تا 30 برای خریداران موجود است؛ کامل‌ترین لیست در بین تولیدکنندگان تیرآهن ایران به تیرآهن ذوبی اختصاص می‌یابد. این تیرآهن کیفیت بهتری داشته و وزن هر شاخه در مقایسه با دیگر تیرآهن‌های موجود در بازار بیشتر است. شاخه‌های تیرآهن در طول 12 متری بریده و بندیل بندی می‌شوند.

جدیدترین محصول ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان به تازگی اعلام کرده تیرآهن نیم پهن سبک در سایز 20 به سبد محصولات خود اضافه کرده و به مرحله تولید رسانده است. در حالت عادی تیرآهن نیم پهن IPE تولید ذوب آهن، در هر شاخه 12 متری دارای 269 کیلوگرم وزن می‌باشد اما تیرآهن نیم پهن سبک در شاخه 12 متری با وزن 206 کیلوگرم تولید شده که با کاهش وزن آن، در میزان مصرف مواد اولیه صرفه جویی به عمل آمده است.

همچنین استفاده از مقاطع و پروفیل‌های سبک علاوه بر صرفه اقتصادی، به نفع سازه‌های ساختمانی خواهد بود. پیش بینی می‌شود مجریان و پیمانکاران ساختمان از این مقطع جدید به دلیل کیفیت و استحکام مناسب آن استقبال کنند. این تیرآهن با تولید بر طبق استاندارد ملی، جزو محصولات صادراتی ذوب آهن به شمار می‌رود.

جواد رفیعیان مدیر تولید و مدیر طرح و توسعه سابق کارخانه فولاد اصفهان سخنانی در خصوص تیرآهن نیم پهن سبک سایز 20 بیان کردند، نکات زیر از سخنان وی برداشت می‌شود:

تیرآهن سبک تولیدی دیگر کارخانجات توسط فولاد ST37 با استحکام کششی 360 مگاپاسکال تولید می‌شود اما تیرآهن سبک ذوبی با فولاد ST44 ساخته می‌شود که دارای استحکام کششی 410 مگاپاسکال می‌باشد. این موضوع بیانگر این است که تیرآهن سبک ذوب آهن اصفهان در عین سبک بودن، استحکام بالاتری نسبت به دیگر نمونه‌های سبک موجود در بازار دارد. به گفته مدیر تولید کارخانه ذوب آهن اصفهان ساخت این مقطع فولادی جدید نیازمند تجهیزات به روز و پیشرفته می‌باشد.

بخوانید: قیمت جهانی فولاد و عوامل تاثیر گذار بر آن

تولید این محصول برای ذوب آهن اصفهان هزینه گزافی نخواهد داشت چرا که نیازی در ایجاد تغییر خط نورد تولید نیست و تنها با ایجاد تغییراتی در پارامترهای جدول نوردی، تیرآهن نیم پهن سبک سایز 22 به راحتی به مرحله تولید می‌رسد. ایشان خاطر نشان کردند که "کلمه به راحتی، برای مهندسان و کارشناسان ذوب آهن که توان علمی بالا و تجربه خیلی خوبی در تولید انواع مقاطع فولادی دارند استفاده شده است وگرنه برای مدعیان بی اطلاع به این راحتی ها هم نخواهد بود."

در این بین به گمانه زنی‌هایی که در بازار فولاد ایران در بین تحلیل‌گران و تولیدکنندگان به وجود آمده است اشاره کنیم؛ دیگر تیرآهن‌های سبک موجود در بازار به دلیل آلیاژ موجود در فولاد ST37  دارای جوش‌پذیری متفاوتی هستند و در اجرای جوشکاری دردسرهایی به وجود می‌آورند، سوالی که به وجود آمده این است که جوش پذیری فولاد با گرید ST44 چگونه خواهد بود؟

برای اطلاع از قیمت تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی همچنین خرید انواع تیرآهن ذوب آهن اصفهان به وبسایت عصرآهن مراجعه کنید و یا از طریق شماره 04133250280 با تیم فروش ما در ارتباط باشید.

۲۵۸۶
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱