ساخت‌وساز راکد اما قیمت آهن‌آلات سیر صعودی دارند!

ساخت‌وساز راکد اما قیمت آهن‌آلات سیر صعودی دارند!

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۹ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

عصر آهن: تقریبا یک ماهی می‌شود که بازار محصولات فولادی سیر صعودی را دنبال می‌کند، این در حالی است که در بازار ساخت و ساز شاهد رکود هستیم! بنظر می‌رسد که تقاضای کاذب در بازار آهن و میلگرد عامل اصلی در افزایش این قیمت‌ها می‌باشد. 


به گزارش عصر آهن، وجود تقاضای کاذب و غیرواقعی در بازار آهن و فولاد نقش مهمی را در افزایش قیمت محصولات فولادی دارد. رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد نیز خریداران غیرواقعی را عامل افزایش قیمت دانست و اشاره کرد که : تقاضا در بازار آهن و میلگرد از بحث مصرف عادی گذشته و افرادی در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند که هدف‌شان ساخت‌وساز و تولید مسکن و کاربردهای صنعتی نیست. 

آقای حمیدرضا رستگار همینطور ادامه داد که این افزایش قیمت‌ها در حالی در بازار اتفاق افتاده که تغییری در مصرف به‌وجود نیامده است و به‌نظر می‌رسد متقاضیان این بازار بیشتر افرادی هستند که با هدف سرمایه‌گذاری یا حفظ سرمایه نسبت به خرید اقدام می‌کنند. وی این افراد را سودجویانی معرفی می‌کند که با فعالیت در بازارهای مختلف از جمله آهن و فولاد و پیش‌بینی افزایش احتمالی قیمت در آینده نزدیک، خریدهایی را به‌عنوان سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند تا با فروش کالا در زمان رشد قیمت، سود بیشتری ببرند.

البته میزان تقاضا و حجم معاملات محصولات فولادی در خرداد ماه نسبت به اردیبهشت نیز افزایش داشته است و نباید نقش آن را در افزایش قیمت بی‌تاثیر دانست. در کنار این دو عامل، کارشناسان، هجوم سرمایه‌های سرگردان و افزایش نقدینگی در سطح جامعه و همینطور بورس کالا را نیز در نوسانات بازار موثر دانسته‌اند. 

تداوم روند صعودی محصولاتی فولادی تا به دیروز همچنان ادامه داشته است و روز گذشته نیز شاهد رشد قیمت‌ها بوده‌ایم. پیش‌بینی شما برای روزهای آتی بازار آهن و فولاد چیست؟ بنظرتان این افزایش قیمت تا کجا ادامه خواهد یافت؟

منبع: همشهری

بخوانید: پیشنهادات ضرایب قیمتی زنجیره فولاد و جلسه ‌ای که بی ‎نتیجه ماند.

۰۶۱۹
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱