افزایش تولید جهانی سنگ آهن در سال 2021

افزایش تولید جهانی سنگ آهن در سال 2021

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۱۰ آذر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش گلوبال دیتا تولید جهانی سنگ آهن در سال 2021 با افزایش همراه خواهد بود. این سازمان پیش بینی کرده است با توجه به افزایش تولیدات در صنایع گوناگون پس از همه گیری ویروس کرونا، تولیدات جهانی به میزان 5.1 درصد بهبود خواهد یافت.

براساس این گزارش کاهش تولیدات برزیل و هند در سال گذشته برای صنعت فولاد جهان بسیار مشکل ساز بود؛ در این حد که میزان تولیدات این دو کشور از 638 میلیون تن در سال 2019 به 591 میلیون تن در سال 2020 کاهش یافت.

با ورود ویروس کرونا و لحاظ اقدامات محافظتی لازم بسیاری از صنایع نیمه فعال شد. اما با توجه به بهبود سریع این بیماری در چین تولید سنگ آهن در این کشور به میزان 10 درصد رشد پیدا کرد. براساس تحقیقات و انجام بررسی‌های لازم پس از یک سال چالش برانگیز برای صنعت آهن، پیش بینی می‌شود تولید جهانی سنگ آهن در سال 2021 به 2.3 میلیارد تن برسد.

همچنین گلوبال دیتا پیش بینی کرده است تولید جهانی سنگ آهن بین سال‌های 2021 تا 2025 به میزان 3.7 درصد با رشد همراه باشد. سهم برزیل در این رشد 6.2 درصد، آفریقای جنوبی 4.1 درصد، استرالیا 3.2 درصد و هند 2.9 درصد خواهد بود. در این گزارش آمده است تولید سالانه سنگ آهن در سال 2025، چیزی در حدود 571 میلیون تن خواهد بود.

در این چند سال آینده تولید سنگ آهن در کشور چین که در تلاش است در این زمینه به خودکفایی برسد و میزان واردات از کشور استرالیا را به حداقل برساند، با افزایش زیادی همراه خواهد بود.

البته در چند هفته گذشته شاهد ضعف بازار آهن آلات کشور چین بودیم که این ضعف تاثیر خود را بر بازار ایران و کل جهان گذاشته بود و موجب کم شدن میزان معاملات شمش گشته بود. صنعت فولاد چین نیاز گسترده‌ای به مواد اولیه فولاد دارد و میزان تولیدات این کشور پاسخ گوی این نیاز نیست به همین دلیل بایستی از کشورهایی که دارای ذخایر زیاد سنگ آهن هستند، ماده اولیه وارد کند. این دولت برای کاهش این واردات درصدد انجام اقدامات بسیار مهم و سازنده است.

همچنین در متن این گزارش برای آینده تولید سنگ آهن کشور هند، پیش بینی می‌شود تولید از 174 میلیون تن در سال 2020 به 194 میلیون تن در سال 2030 برسد و میانگین تولید سالانه با 1.1 درصد افزایش همراه باشد.

با نگاهی فراتر از سال 2025 میلادی، انتظار می‌رود که با توجه به افزایش نرخ تولید در سال‌های آینده قیمت سنگ آهن با کاهش همراه باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت عصرآهن از قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع فولادی همچنین اخبار مربوط به بازار آهن اطلاع داشته باشید. و نیز برای خرید مستقیم از کارخانه از طریق شماره 04133250280 با واحد فروش ما در تماس باشید.

۲۶۲۰۵
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱