تولید شمش نسبت به سال 91 دو برابر شده است

تولید شمش نسبت به سال 91 دو برابر شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش تحلیل بازار، در حالی که چندی ماهی است که با افزایش بی‌سابقه‌ی در بازار آهن و فولاد روبرو هستیم، اما سرپرست وزارت صمت، آقای مدرس خیابانی در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب پویش ملی «تولید، تداوم امید» در استان سیستان و بلوچستان و شهر ایرانشهر اعلام کرد که در طول فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم یعنی نسبت به سال 92 مجموعه تولیدات شمش، گندله آهن و آهن اسفنجی به دو برابر افزایش یافته است. 

از طرف دیگر مدیر عامل خوزستان، آقای علی محمدی افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه را مهم‌ترین عامل بی‌ثباتی در زنجیره فولاد و بازار دانست. ایشان در ادامه اظهار داشتند که  با حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش فولادی در بازار، به ناگاه قیمت مواد اولیه در ۲ ماهه اخیر نوساناتی داشته و به یکباره قیمت مواد اولیه افزایش چشمگیری داشته است که این روند آسیب جدی به فولاسازان وارد می‌کند. افزایش قیمت مواد اولیه نظیر کنسانتره و گندله، منطقی نبوده و در آینده، روند چرخه تولید فولاد را با مشکل روبرو خواهد کرد و این بی‌ثباتی کل زنجیره تولید را از معدن تا محصول نهایی، تحت تاثیر قرار خواهد داد.

بنظر می‎رسد که این تولید دو برابری هم هنوز نتوانسته است عطش بازار را برطرف کند و مانع از بی‌ثباتی بازار شود. در حالی که ایران به عنوان یکی از تامین کنندگان شمش و مواد اولیه در دنیا مطرح است، اما این تولیدات پاسخگوی نیاز بازار داخلی نیست و همین باعث آشفتگی و التهاب این روزهای بازار فولاد شده است. 

منبع: تحلیل بازار

۰۵۸۷
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱