کاهش صادرات فولاد ایران در هفته گذشته

کاهش صادرات فولاد ایران در هفته گذشته

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰
تاریخ به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۴۰۰
زمان مطالعه: 1 دقیقه

کاهش عرضه و تقاضا در بازار فولاد آسیا به دلیل افت شدید قیمت در بازار آهن چین در هفته گذشته، تاثیر منفی بر بخش صادرات تولیدکنندگان فولاد در ایران گذاشته است. چرا که کارخانجات فولاد ایران حجم قابل توجهی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.

در 10 نوامبر، قیمت روز برای مقاطع فولادی نورد گرم 728 الی 737 دلار تعیین شد که در مقایسه با روزهای قبل با کاهش قیمت همراه بود. در بازار آهن و فولاد چین کاهش قیمت میلگرد در روزهای اخیر به چشم می‌خورد و گفته می‌شود قیمت میلگرد به پایین‌ ترین حد آن رسیده است.

بخوانید: همه چیز درباره ی صادرات میلگرد از کشور ایران

دلیل اصلی کاهش نرخ، تقاضای ضعیف در بازار می‌باشد که همین علت تاثیر خود را بر واردات بیلت به چین و میزان صادرات تولیدکنندهای ایرانی گذاشته است.

برای بررسی قیمت آهن آلات بازار ایران بر روی لینک کلیک کنید.

براساس گزارشات نشر شده از متال بولتن، 5 تا 10 دلار به ازای هر تن فولاد صادراتی، کاهش قیمت در هزینه ارسال بار از ایران به کشورهای آسیایی دیده شده است.

تولیدکنندگان فولاد در ایران در هفته جاری قیمت صادرات را کاهش دادند ولی این فرایند برای جذب مشتری کافی نبوده است و همچنان جو تقاضای کم در بازار حاکم می‎‌باشد.

در هفته گذشته هیچ معامله جدید در حوزه صادرات بیلت برای ایران ثبت نشده است. گفته می‌شود فولاد مبارکه، یکی از بزرگترین صادرکنندگان شمش بیلت در کشور، قرار بود در روز 21 آبان ماه معامله‌ای داشته باشد که به دلیل عدم اطمینان از نرخ بازار و سقوط قیمت در بازار آهن چین عملی نشد.

بخوانید: انواع مقاطع فولادی شکل، اندازه و خصوصیات آن ها

آخرین صادرات آهن ایران در هفته گذشته توسط فولاد خوزستان به قیمت 640 دلار به ازای هر تن فولاد ثبت شده است. قیمت محصولات فولاد خوزستان معمولا از فولاد مبارکه با اختلاف 10 دلار کمتر به عرضه می‌رسد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت عصرآهن از قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع فولادی همچنین اخبار مربوط به بازار آهن اطلاع داشته باشید. و نیز برای خرید مستقیم از کارخانه از طریق شماره 04133250280 با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

۳۳۳۷۶
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱