افت تقاضای آهن و فولاد نسبت به روزهای گذشته

افت تقاضای آهن و فولاد نسبت به روزهای گذشته

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

عصر آهن: با اینکه در دو هفته‌ی گذشته شاهد افزایش تقاضای محصولات فولادی در بازار بوده‌ایم، اما طبق گزارش دنیای اقتصاد از دیروز این روند سیر نزولی داشته و شاهد کاهش تقاضای آهن و فولاد نسبت به روزهای پیشین هستیم.


طبق گزارش عصر آهن، وجود تقاضای کاذب و غیرواقعی در بازار آهن و فولاد در هفته‌ی گذشته نقش مهمی را در افزایش قیمت محصولات فولادی داشته است اما بنظر می‎‌رسد این موج تقاضا از دیروز کاهش یافته و شاهد توقف رشد قیمت‌‌ها هستیم. 

با اینکه حتی امروز نیز، رشد قیمت برخی محصولات کارخانه‌های تولیدی سیر صعودی داشتند اما طبق تحلیل کارشناسان عصر آهن این افزایش قیمت به دلیل اختلاف قیمت این کارخانه‌ها با قیمت دیگر کارخانه‌های تولیدی فولاد و آهن در روز گذشته می‌باشد تا قیمت محصولات فولادی به مقدار مشابهی برسند. 

در همین راستا احتمالا امروز شاهد افزایش قیمت محصولات  برخی کارخانه‌های تولیدی فولاد و آهن از 30 الی 200 تومان باشیم. طبق گزارش دنیای اقتصاد مسئولان دولتی از کنترل نرخ دلار در روزهای آینده خبر می‌دهند و این اقدام می‌تواند تقاضای کاذب این روزهای بخش آهن و فولاد را کنترل کند. اگر کنترل نرخ دلار تحقق یابد، می‌توان انتظار کاهش تقاضای آهن و فولاد را داشت و در پی آن دیگر افزایشی در بازار آهن و فولاد نخواهیم داشت. 

بخوانید: اتفاقات عجیب و غریب بازار آهن و فولاد در این هفته

همچنین گفته می‌شود که از روز شنبه تیم‌های نظارتی وزارت صمت کنترل ویژه‌ای روی قیمت بازار آهن خواهند داشت و این نیز می‌تواند روی روند توقف رشد قیمت آهن و فولاد در هفته‌ی آینده تاثیرگذار باشد. 

شما همراهان عزیز عصر آهن با توجه به نیمه‌ تعطیلی امروز می‌توانید با مراجعه به جدول قیمت‌ محصولات، از قیمت روز تمامی آهن آلات موجود در بازار اطلاع یابید و همینطور در بخش نوسانات قیمت، نمودار قیمت محصول موردنظر خود را در بازه‌ی زمانی دلخواه ببینید و تحلیل کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

۰۸۷۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱