بازار فولاد نیز از هجوم نقدینگی در امان نماند

بازار فولاد نیز از هجوم نقدینگی در امان نماند

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در طول این هفته (99/6/15) همچنان شاهد ریزش بازار سرمایه‌ و افزایش نرخ ارز نیمایی و آزاد بودیم که در پی آن موج بی‌اعتمادی و ترس مردم برای از دست دادن سرمایه در بورس باعث شد که بیشتر سهامداران به دنبال فروش سهام و خروج از بورس باشند. در طرف دیگر نیز شاهد ورود نقدینگی حاصل از بازار سرمایه به سایر بازارها بودیم. بازار فولاد نیز در طول این هفته تحت تاثیر این هجوم نقدینگی قرار گرفت که نتیجه آن افزایش قیمت شمش و مقاطع فولادی بود.

روز شنبه 15 شهریور؛ میلگرد در بازار فولاد با قیمت میانگین 10740 تومان خرید و فروش شد که  نسبت به هفته‎‌ی پیش روند افزایشی داشت. در طول هفته نیز این روند همچنان سیر صعودی خود را حفظ کرد، به طوری که دیروز شاهد افزایش قیمت میانگین میلگرد تا نرخ 11130 تومان نیز بودیم.

قیمت شمش نیز روند افزایشی را در طول هفته تجربه کرد. روز شنبه 15 شهریور؛ قیمت میانگین شمش برابر با 9613 تومان گزارش شده بود و تا روز سه شنبه که بورس کالا ۸۶ هزار تن شمش فولاد با نرخ پایه ۷۹۰۰ تومان را عرضه کرد ، این روند همچنان افزایشی بود و با قیمت 10210 تومان در بازار معامله شد. اما روز چهارشنبه قیمت شمش با کاهش تقریبا 100 تومانی به 10086 تومان رسید. البته این روند افزایشی برای تمامی مقاطع فولادی اتفاق افتاد و شاهد رشد دسته جمعی قیمت شمش و مقاطع فولادی بودیم.

هر چند که نبود مشتری خرد و بزرگ در طول هفته باعث شده است که افزایش قیمت آهن آلات با شیب ملایم‌تری پیش رود اما مطمئنا در صورتی که این روندِ نقدینگی فزاینده در کشور، همچنان ادامه دار شود، باید منتظر افزایش قیمت شمش و مقاطع فولادی باشیم.

اینکه بازار فولاد با رویه فعلی در چه سمت و سویی قرار خواهد گرفت، به تصمیمات دولت بستگی دارد و باید منتظر بمانیم. ما در عصرآهن امکان مشاهده قیمت انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده‌ایم، برای مشاهده روی قیمت آهن آلات کلیک کنید.

منبع: دنیای اقتصاد

۰۷۵۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱