با صفر تا صد خرید میلگرد از کارخانه آشنا شوید

با صفر تا صد خرید میلگرد از کارخانه آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: دیروز
زمان مطالعه: 8 دقیقه

اگر از خریداران میلگرد هستید احتمالا خرید میلگرد از کارخانه یکی از انتخاب‌های شما برای ثبت سفارش باشد ولی با نحوه سفارش از کارخانه آشنا نباشید. برای آشنایی با خرید میلگرد از کارخانه و تمام نکات و محدودیت‌های مربوط به آن، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

در سال‌های اخیر به خاطر تحریمات ظالمانه‌ای که توسط دولت‌های غربی بر ایران اعمال شده بود، قیمت میلگرد و انواع محصولات فلزی بسیار بالا رفت.

البته تنها مشکلی که بازار فلزات با آن روبرو است، مربوط به قیمت این محصولات فلزی نیست. بسیاری از سازندگان مشکلاتی در تهیه انواع میلگرد دارند. برای تهیه میلگرد محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه وجود دارد که در مقایسه با قیمت، اصلی‌ترین مشکلات آن‌ها است.

لیست تولیدکنندگان میلگرد در ایران

در ادامه قصد داریم درباره محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه و شرکت‌های تولید کننده این محصولات بپردازیم. با ما همراه باشید.

روش‌های خرید میلگرد در بازار داخلی

در بازار ایران سه راه اصلی برای خرید میلگرد و محصولات فلزی وجود دارد. البته وجود دلال‌ها نیز در این بازار دیده می‌شود اما قیمت‌های آن‌ها به شکلی اعلام می‌شود که معمولا مشتری را از خرید منصرف می‌کند. با این حال با وجود محدودیت‌هایی در خرید میلگرد از کارخانه ممکن است گاهی مصرف کنندگان بنا به نیاز ضروری خود اقدام به خرید از این سودجویان کنند. در ادامه درباره این سه روش خرید توضیح خواهیم داد و معایب و مزایای هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

1. خرید میلگرد از کارخانه

متاسفانه محدودیت‌هایی در این روش خرید وجود دارد.یعنی مصرف‌کنندگان شاید نتوانند خرید میلگرد از کارخانه به‌راحتی انجام دهند.

معمولا افرادی که حجم بالایی از میلگرد نیاز دارند ترجیح می‌دهند از کارخانه ثبت سفارش کنند. خرید میلگرد از کارخانه مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهد بود چون قیمت کارخانه نسبت به قیمت بازار مناسب‌تر است.

اما محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه باعث می‌شود تا همۀ خریداران نتوانند به‌طور مستقیم از تولیدکننده خرید کنند. بیایید این محدودیت‌ها را بررسی کنیم.

اصلی‌ترین محدودیت خرید میلگرد از کارخانه، میزان حجم سفارش کالا است. یعنی شما در صورتی می‌توانید از کارخانه میلگرد بخرید که سفارش‌تان بیشتر از 22 تن باشد.

علاوه‌بر حجم، مقدار عرضه تولیدکننده، موجودی کارخانه، طولانی بودن زمان تحویل، مشکلاتی که در ارسال و پیگیری وجود دارد از دیگر مشکلات خرید میلگرد از کارخانه است.

برای اینکه با نحوه خرید میلگرد از کارخانه آشنا شوید پیشنهاد می‌شود دانشنامه راهنمای خرید مستقیم میلگرد از کارخانه را مطالعه کنید و با نحوه ثبت سفارش آهن‌آلات از کارخانه مطلع شوید.

2. خرید از بنگاه‌های معاملاتی

بسیاری از افراد بنا به نیاز خود، اقدام به خرید میلگرد از بنگاه‌ها و انبارهای فروش آهن آلات می‌کنند. این روش نسبت به خرید از کارخانه کمی آسان‌تر است، زیرا علاوه بر نداشتن محدودیت‌ خرید، می‌توان مقدار کم نیز تهیه کرد. از مزیت‌های این روش خرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محدودیتی در میزان سفارش وجود ندارد، شما می‌توانید حتی یک شاخه میلگرد تهیه کنید. البته در سفارش بیش از 10 تن باید موجودی انبار چک شود ممکن است بنگاه معاملاتی پاسخ‌گوی حجم بالا نباشد.
  • دسترسی به انبارهای فروش آهن‌آلات بسیار آسان است و در هر شهری معمولا چندین انبار وجود دارد. همچنین در صورتی که نیاز به تعداد بالا دارید می‌توانید از چندین انبار فروش آهن آلات اقدام به خرید کنید.
تصویر میلگرد در بنگاه آهن

البته این روش عیب‌هایی نیز دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

  • همان طور که گفته شد یکی از معایب این روش، محدودیت در حجم خرید بالا است. هر انبار بنا بر بزرگی مجموعه، می‌تواند تنها میزانی از میلگرد را نگهداری کند. در صورتی که نیاز به حجم بسیار بالایی دارید، بهتر است به روش خرید میلگرد از کارخانه اقدام کنید.
  • علاوه بر حجم، یکی دیگر از عیب‌های این روش، تفاوت قیمتی میلگرد با کارخانه است. معمولا قیمت این بنگاه‌های فروش آهن آلات نسبت به قیمت کارخانه کمی بیشتر است. هرچند در صورتی که سفارش شما به اندازه باشد، کرایه مسیری که باید پرداخت کنید ممکن است نسبت به روش خرید از کارخانه کمتر باشد.

3. خرید از شرکت‌های بازرگانی

در ایران شرکت‌ها و فروشگاه‌های بازرگانی و فروش آهن‌آلات بسیاری وجود دارد، که می‌توان به راحتی از آن‌ها خرید کرد. علاوه بر اینکه هیچ یک از محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه در این روش خرید دیده نمی‌شود، نسبت به روش خرید از بنگاه‌های فروش آهن آلات نیز بسیار آسان‌تر هستند.

یکی از این شرکت‌های فعال در این زمینه، بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن است. در این سایت علاوه بر مشاهده قیمت به صورت لحظه‌ای می‌توانید میلگرد و مقاطع آهنی مورد نیاز خود را سفارش دهید.

تصویر بازار اینترنتی آهن و فولاد عصرآهن

همچنین عصرآهن با ارائه فاکتور معتبر، مشاوره رایگان برای خرید، ضمانت سالم بودن محصولات و ارسال سریع بار می‌تواند شما را در تمامی زمینه‌ها یاری کند.

همچنین می‌توانید با تماس تلفنی با کارشناسان فروش هزینه حمل و نقل را حساب کنید. سایت عصرآهن با ارائه میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی، پروفیل، انواع ورق فلزی و شمش شما را از مراجعه به بازار و بنگاه‌های معاملاتی بی‌نیاز خواهد کرد.

از دیگر مزیت‌های این روش خرید می‌توان به پایین بودن قیمت آن نسبت به بنگاه‌های فروش آهن‌آلات اشاره کرد، زیرا هزینه‌های جاری این فروشگاه‌ها نسبت آن‌ها کمتر است و قیمت‌ها رقابتی تعیین می‌شود.

نکات مهم در خرید میلگرد از کارخانه

همان طور که گفته شد محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه اصلی‌ترین مشکل سازنده‌ها و صنایع وابسته به این محصولات فلزی است.

متاسفانه برخی از سودجویان با انبار کردن میلگرد و محصولات فلزی، باعث آشفته شدن بازار می‌شوند و قیمت آن را دستخوش تغییرات می‌کنند. هرچند در ایران انبارها و فروشندگان دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند خیال مصرف‌کننده را از محدودیت‌های خرید میلگرد راحت کنند. در این مطلب به بررسی نکات مهم در خرید میلگرد از کارخانه خواهیم پرداخت.

محدودیت حجمی

یکی از محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه میزان حجمی است که باید در هر بار سفارش تهیه کنید. اگر شما مقدار کمی نیاز داشته باشید، این روش اصلا به صرفه نخواهد بود.

در بسیاری از کارخانه‌ها حداقل میزانی که باید ثبت سفارش کنید یک تریلی است که معادل 24 تن می‌باشد. خرید از کارخانه به صرفه‌تر است و قیمت کمتری دارد، اما در هنگام ثبت درخواست باید حجم سفارش را هم در نظر بگیرید.

محدودیت ارسال روزانه

بسیاری از کارخانه‌ها ارسال بار روزانه ندارند و ممکن است به خاطر ترافیک زیادِ بارگیری، تا یک هفته زمان برای بارگیری بار شما نیاز باشد.

این مشکل نیز یکی از محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه است و برای افرادی که نیاز فوری به میلگرد دارند تا هزینه‌های ساخت و ساز را پایین آورند دردسر ساز خواهد شد. یکی از نکات مهم در خرید میلگرد از کارخانه، محدودیت ارسال روزانه است.

مسافت‌ ارسال از کارخانه تا محل تخلیه

این مشکل بستگی به دور بودن کارخانه از محل شما دارد. هرچه مسافت بیشتری بین محل تحویل بار تا کارخانه وجود داشته باشد، هزینه‌های ارسالی سنگین‌تر خواهد بود.

همچنین سعی کنید در صورت نیاز، برآوردی از میزان مصرف میلگرد داشته باشید تا مجبور نشوید چندین بار سفارش دهید.

مسافت بین کارخانه تا محل تحویل بار

شیوه نامناسب ارسال

یکی دیگر از محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه شیوه نادرست ارسال بار است. متاسفانه کارخانه تنها ضمانتی که می‌دهد، ارائه بار است و در قبال مشکلاتی که در حمل و نقل به وجود می‌آید پاسخ‌گو نخواهد بود. شیوه نادرست ارسال ممکن است خسارات زیادی به بار آورد.

ارسال میلگرد از کارخانه

قوانین محدودیت خرید در بعضی از کارخانه‌ها

در برخی از کارخانه‌ها قوانینی وجود دارد که از فروش حجم بالای میلگرد به مشتری جلوگیری می‌شود. همچنین برای خرید از برخی دیگر از این شرکت‌های تولیدی، تنها باید به نمایندگی آن‌ها مراجعه کنید، عصرآهن عاملیت رسمی میلگرد میانه، میلگرد تیکمه داش و... را دارا می‌باشد و شما با خیال راحت و با قیمت کارخانه می‌توانید بدون دردسر خرید کنید.

برای خرید میلگرد از تمام تولیدکنندگان معتبر می‌توانید از طریق مجموعه عصرآهن ثبت سفارش کنید.

انواع میلگرد تولیدی در ایران

در ایران صنعت فلزکاری و ساخت میلگرد از قدیم رواج داشته است و کارخانه‌های بسیاری در این کشور در حال فعالیت هستند. البته در سال‌های اخیر محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه باعث شده است تا برخی از این کارخانه‌ها دچار مشکلات اقتصادی شوند و رو به ورشکستگی باشند.

در ادامه میلگردهای تولید شده در این کارخانه‌ها را معرفی خواهیم کرد:

  • میلگرد آج‌دار

میلگردهای آج‌دار به چندین دسته مختلف مانند A2، A3 و A4 تقسیم می‌شوند، و در واقع شکل آج در آن‌ها تفاوت دارد. این نام گذاری بر اساس استاندارد روسی است.

  • میلگرد ساده

از میلگردهای ساده، علاوه بر ساخت‌وساز در صنایع نیز استفاده می‌شود.

  • میلگرد کلافی

میلگردهای کلافی با ضخامت کم و به صورت کلاف‌های چند متری در ایران به فروش می‌رسد.

بخوانید: تفاوت میلگرد a1 a2 a3 a4 به همراه مشخصات مکانیکی و کاربرد آن ‌ها

تاثیر قیمت میلگرد از بازار جهانی

مانند هر کالا و محصول دیگری، قیمت میلگرد و انواع محصولات فلزی نیز متاثر از بازار جهانی است. البته عوامل مختلفی بر قیمت میلگرد و محدودیت‌های خرید میلگرد از کارخانه تاثیرگذار است.

برای مثال با کاهش قیمت میلگرد بسیاری از دلالان اقدام به انبار کردن آن می‌کنند و نایاب شدن این محصول فلزی باعث افزایش قیمت آن خواهد بود، که محدودیتی دیگر در خرید از کارخانه ایجاد می‌کند.

آهن و فلزات به خاطر صادارتی بودن آن کاملا وابسته به قیمت جهانی است و با تغییر قیمت ارز شاهد نوسان قیمت میلگرد و انواع محصولات فلزی خواهیم بود.

بنر مشاهده قیمت میلگرد

سخن پایانی

بازار اینترنتی عصرآهن، یکی از فعالان فروش انواع محصولات فلزی و میلگرد است که خدمات خود را بر پایه ارسال سریع، قیمت‌های رقابتی، و رضایت مشتری قرار داده است.

شما می‌توانید در عصرآهن محصولات مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید و از آخرین اخبار روز مطلع شوید. عصرآهن با بیش از 30 سال سابقه و انجام مشاوره‌های بسیار، می‌تواند شما را در هر زمینه‌ای راهنمایی کند.

برای بررسی قیمت میلگرد و خرید آن به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید و یا با شماره 0414180 تماس بگیرید.

۳۲۴۱۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱