کاهش قیمت میلگرد در تیرماه

کاهش قیمت میلگرد در تیرماه

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۱
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 1 دقیقه

قیمت میلگرد در تیرماه با کاهش همراه بود. علت این کاهش‌ها نوسان قیمت ارز بود یا تغییر قیمت در بازار جهانی آهن یا تورم در بازار داخلی؟

حتما نمودار این ماه را در ادامه مطلب بررسی کنید.

با شروع تیرماه قیمت میلگرد با کاهش همراه شد و در هفته اول این ماه، نرخ میلگرد در مقایسه با خردادماه کمتر بود. از دهم تیر برای دومین هفته متوالی بازار آهن کاهشی شد و در برخی روزها قیمت ثابت برای مقاطع آهنی ثبت گردید.

در دو هفته اول، میانگین قیمت میلگرد چیزی در حدود 17400 تومان بود. با کاهشی شدن قیمت میلگرد در نیمه اول تیر و در دو هفته پیاپی، برای هفته سوم، افزایش قیمت میلگرد پیش‌بینی شد. که با شروع هفته سوم این پیش‌بینی به حقیقت تبدیل گشت.

تحولات بازار میلگرد در هفته سوم با افزایش همراه بود و همین امر باعث گردید میزان خرید و ثبت سفارش افزایش پیدا کند. همچنین در هفته سوم تقاضا برای مقاطع و شمش فولادی در بورس کالا نیز بالا بود.

اما در هفته چهارم تیرماه، قیمت‌ها نسبت به هفته سوم کاهش یافت و کف قیمت میلگرد در روزهای پایانی ماه تیر، حدودا 16880 ثبت شد.

‌‌

در پایان باید اشاره کرد که کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده بیش از این انتظار نمی‌رود. اما با توجه به نوسانات نامناسب قیمت جهانی آهن، چشم‌انداز دقیقی از قیمت بازار آهن نمی‌توان داشت.

اما با تکیه بر تجربه‌های قبلی و شناخت بازار آهن‌آلات، احتمال اینکه در مردادماه شاهد افزایش قیمت میلگرد باشیم، زیاد است.

‌نمودار زیر مربوط به قیمت میلگرد در تیرماه سال 1401 است. میزان نوسانات و افزایش و کاهش قیمت میلگرد در نمودار قابل تشخیص است.

همان طور که مشاهده می‌کنید در ماه گذشته، بیشترین قیمت برای میلگرد 18200 و کمترین قیمت 16880 تعیین شده است (قیمت‌ها حدودی می‌باشد).

نمودار قیمت میلگرد در تیرماه سال 1401

برای بررسی قیمت روز میلگرد و دیگر مقاطع فولادی به وب‌سایت عصرآهن مراجعه کنید همچنین می‌توانید از طریق شماره 0414180 با تماس تلفنی استعلام قیمت کنید.

۱۵۹۲۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱