صادرات فولاد به شرط رعایت کف عرضه در بورس کالا

صادرات فولاد به شرط رعایت کف عرضه در بورس کالا

تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه


سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه‌ی دیروز هیات دولت از محدودیت‌‌هایی برای صادرات فولاد خبر داد. از این پس واحدهای صادرکننده فولاد به شرط رعایت کف عرضه در بورس کالا می‌توانند صادرکننده مازاد محصولات خود باشند. 

پیش از این نیز دبیر ستاد تنظیم بازار از معرفی تولیدکنندگان شمش و اسلب به مراجع قضایی در صورت عدم رعایت کف عرضه شمش و اسلب به عنوان اخلالگر در نظام اقتصادی خبر داده بود. همینطور در طول هفته‌های گذشته ستاد تنظیم بازار کمیته‌ای تحت عنوان "رصد و پایش ایفای تعهدات فولادسازان" تشکیل داد تا نظارت جدی بر عملکرد فولادسازان داشته و به متعادل کردن قیمت بازار فولاد کمک کنند.

این دو تصمیم که با هدف تامین نیاز بازار داخلی به مواد اولیه و فراوانی کالا در حال اجرا می‌باشد، تا زمانی که قیمت‌ها متعادل شده و پایین بیایند، ادامه خواهد داشت.

در طی هفته‌های گذشته شاهد عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بوده‌ایم که این کار روی کاهش قیمت انواع آهن‌آلات تاثیرگذار و قدم مثبتی در این راستا بوده است. در مورد نحوه خرید از بورس کالا می‌توانید روی آن کلیک کنید.

امیدواریم که اجرای این دو تصمیم و روند افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس کالا به ایجاد تعادل در بازار فولاد بینجامد و روند با ثبات‌تری به بازار آهن آلات بدهد. 

در طول سه هفته‌ی گذشته قیمت میلگرد تقریبا کاهش 900  تومانی و قیمت تیرآهن نیز کاهش 1000 تومانی را تجربه کرده‌اند. البته این کاهش قیمت فقط مربوط به بازار میلگرد و تیرآهن نیست و در بازار ناودانی، نبشی، ورق، قوطی و پروفیل نیز اصلاخات خوبی صورت گرفته است. بنظر می‌رسد که تصمیمات وزارت صنعت معدن و تجارت در طی هفته‌های اخیر بسیار موثر بوده و بازار فولاد به صورت تدریجی به نرخ واقعی بازار نزدیک می‌شود. شما همراهان عزیز عصر آهن می‌توانید قیمت روز آهن آلات را در سایت عصر آهن ببیند و از قیمت لحظه‌ای محصولات فولادی باخبر شوید.

ما قبلا در مورد صادرات میلگرد ایران به طور مفصل صحبت کرده‌ایم. شما می‌توانید همه چیز در مورد صادرات میلگرد همچون قیمت میلگرد صادراتی ایران ، ویژگی‌های کشورهای مقصد صادرات میلگرد ایران، مدارک لازم و فرآیند صادرات را در این مطلب مطالعه کنید. برای مطالعه‌ی مطلب روی صادرات میلگرد ایران کلیک کنید. 

منبع: ایسنا

۰۶۶۲
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱