آیا قیمت آهن آلات در هفته های آینده کاهشی خواهد شد؟

آیا قیمت آهن آلات در هفته های آینده کاهشی خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۶ مرداد ۱۴۰۱
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حاشیه جلسه بررسی موانع خرید ناوگان درون شهری و برون شهری آقای نیکزاد، نایب رئیس مجلس اظهار داشت که وزیر صنعت، معدن و تجارت (علیرضا رزم حسینی) با تولیدکنندگان بخش خصوصی و دولتی فولاد طی این مدت جلسات بسیاری را برگزار کرده است، بنابراین پیش بینی می شود ظرف مدت دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت فولاد نسبت به قیمت حال حاضر آن در بازار باشیم.

جالب است بدانید که نیکزاد در جواب به سوال خبرنگاران که آیا افزایش قیمت آهن آلات  باعث افزایش قیمت مسکن نیز میشود، فرمودند: افزایش قیمت محصولات فولادی به صورت بسیار حداقلی اعمال شده است، که نه به ساخت و ساز صدمه ای بزند و نه باعث مشکلات در تولید شود.

اما این سخنان در حالی مطرح میشود که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از نبود یک تصمیم اجرائی ویژه ای در حوضه محصولات فولادی و آهن آلات سخن میگوید.

داریوش اسماعیلی معاون وزیر صمت در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : وزارت مربوطه در حال بررسی و گفتگو با  عوامل موثر و مرتبط با حوضه تولیدات محصولات فولادی (میلگرد،تیر آهن و...) است و تمامی تلاش خود را برای کاهش قیمت ها انجام خواهد داد.همچنین  در تصمیم گیری ها و بررسی ها از نظرات و تحلیل های نخبگان و فعالان بازار فولاد استفاده خواهیم کرد.

صادرات حلقه گم شده افزایش قیمت آهن آلات

عبداللهی(عضو هیئت مدیره انجمن نوردکاران) در مصاحبه با خبر شبکه دو، علت گرانی فولاد را صادرات محصولات فولادی عنوان کرده و فرمودند: از ابتدای سال تا اول مهر ماه تقریبا 11 میلیون و 200 هزار تن شمش تولید شده، در حالی که فقط 1 میلیون و 500 هزار تن از آن در بازار های داخلی عرضه شده است. بیش از ۷۰ درصد تولیدات فولادی به خارج از کشور صادر می شود. این امر باعث به هم خوردن عرضه و تقاضا شده و در نهایت قیمت ها بالا میرود.
راه حل این مشکل را آقای مصطفی عبداللهی عرضه فولاد ساز ها در بورس کالا مطرح  کردند.

 نتیجه گیری 

در این خبر سه نظریه نسبتا مختلف از افراد گوناگون در زمینه افزایش یا کاهش قیمت آهن آلات و محصولات فولادی را بیان کردیم .اینکه بتوان نظر قطعی و دقیق بر اساس اخبار منتشر شده از طرف نهاد های دولتی داد کاری بسیار سخت و دشواری است. در حال حاضر برای ثبات بازار آهن آلات  یا کاهش قیمت آن در مرحله اول باید تمامی وزارتخانه های مرتبط با این موضوعات به یک نتیجه واحد برسند.
هر چند اینطور به نظر می آید که وزارتخانه های مرتبط عزم خود را برای کاهش قیمت آهن آلات جزم کرده اند.
 همچنین برخورد سنگین با فولاد کاران بزرگ به دلیل نیاز بازار داخلی به شمش و کاهش صادرات از طرف آنها می تواند نتیجه بخش باشد، حال این برخورد میتواند از طریق عرضه محصولات در بورس باشد یا راهکار های دیگر...
با توجه به اینکه قیمت فولاد رابطه مستقیم با نرخ ارز دارد پس نمی توان نوسانات قیمت ارز را نادیده گرفت.

 تمامی تحلیل ها و احتمالات نظرات شخصی بوده و هیچ گونه سیگنالی برای خرید یا فروش نمیباشد.

بخوانید: گزارش معاملات آهن آلات در بورس کالا

۰۶۱۳
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.
۴۱۸۰ - ۰۴۱