وضعیت بازار آهن آلات در هفته‌ ای که گذشت

وضعیت بازار آهن آلات در هفته‌ ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

در حالی که در طول چند هفته گذشته قیمت آهن‌آلات روند ثابتی را طی می‌کرد اما طی اواخر هفته گذشته این روند دوباره سیر صعودی به خود گرفت و با شروع هفته (10 شهریور) نیز هیجانات غالب بر بازار فولاد شدت بیشتری یافت.

به این ترتیب بازار میلگرد در روز دوشنبه 10 شهریور، عمدتا با افزایش میانگین 270 تومانی نسبت به قبل تعطیلات روبرو شد. حتی با اینکه عرضه میلگرد در بورس کالا با نرخ حدودی 9660 تومان تایید شد اما در بازار آزاد شاهد پیشنهاد نرخ بالای 10 هزار تومانی از طرف برخی تولیدکنندگان بودیم. البته این افزایش قیمت برای تمامی مقاطع فولادی اتفاق افتاد و در تیرآهن نیز شاهد افزایش میانگین 350 تومانی و در نبشی و ناودانی نیز شاهد افزایش قیمت 200 تومانی بودیم.

در حالی که انتظار می‌رفت معاملات شمش بورس کالا در روز سه شنبه بتواند کمی از آشفتگی بازار کم کند و بازار ملتهب روز گذشته را جبران نماید، اما خبر عدم تایید معاملات شمش به این وضعیت دامن زد و روز آشفته و عجیبی برای بازار داخلی ساخت. 

به این ترتیب بازار مقاطع فولادی در روز سه شنبه متاثر از این وضعیت، افزایش 670 تومانی در میلگرد و 900 تومانی را در تیرآهن تجربه کرد. در مورد نبشی، ناودانی، ورق سیاه و پروفیل نیز به ترتیب این افزایش قیمت 900، 900، 200 و 1000 تومانی بودند. 

روز چهارشنبه ( 12 شهریور) خبر جایگزینی معاملات ابطال شده شمش در شنبه هفته آتی ۹۹/۰۶/۱۵ اعلام شد که همین خبر کاهش نامحسوسی را در بازار فولاد رقم زد. علاوه بر این حجم معاملات بیش از ۳۷،۲۰۰ تن میلگرد آجدار، حول نرخ متوسط ۹۶۶۰ تومان در بورس کالا  و اقداماتی همچون حرکت پیش دریافت ۲۰ به ۵۰ درصد؛ سهمیه بندی برای هر کد معاملاتی؛ و الزام به رعایت کف عرضه‌ها در روز چهارشنبه نیز بر این روند تاثیرگذار بود و از جو هیجانی بازار فولاد کم کرد. (بخوانید: مراحل خرید در بورس کالا)

به این ترتیب هفته‌ی آتی شاهد دو عرضه شمش (در روزهای شنبه و سه شنبه) خواهیم بود که امیدواریم این اتفاق از نوسانات قیمت محصولات فولادی بکاهد. شما همراهان عزیز عصر آهن می‌توانید برای مشاهده قیمت روز آهن آلات در سایت عصر آهن روی هر منو محصولات کلیک کنید و از قیمت لحظه‌ای محصولات فولادی باخبر شوید.

۰۶۵۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱