آیا با آمدن سرقینی بازار آهن آلات تعدیل خواهد شد؟

آیا با آمدن سرقینی بازار آهن آلات تعدیل خواهد شد؟

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹
تاریخ به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: 1 دقیقه

درست است که مدت کوتاهی از حضور جناب سرقینی به عنوان سرپرست در وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد، اما ایشان سال‌هاست که در عرصه معدن و فولاد فعالیت دارند و انتظار داریم که با سه دهه سابقه‌ی مدیریتی در حوزه معدن و صنایع معدنی هر چه سریع‌تر بتوانند بازار فولاد را بهبود ببخشند.

اگر نگاهی به کارنامه فعالیت ایشان داشته باشیم، خواهیم دید که ایشان تا پیش از این به عنوان معاون معدنی وزارت صنایع و معادن، مدیر عامل شرکت کل معادن ایران، سرپرست شرکت آسکوتک، مدیرعامل شرکت آلومینوم ایران (ایرالکو)، مدیر کل معادن و فلزات آذربایجان شرقی و مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی وزارت معادن و فلزات بوده‌اند.

جناب سرقینی سال‎هاست که با تشکل‌های فولادی کاملا آشنایی دارند و بهترین رویکرد برای کنترل قیمت و حل مشکلات حال حاضر را هم‌اندیشی با فعالات این حوزه می‌دانند. مطمئنا هم‌اندیشی تولیدکنندگان و سیاست‌گذاری وزارت صمت و همراهی فعالان حوزه فولاد می‌تواند این نابسامانی بازار فولاد را که در طی ماه‌های گذشته شاهد آن‌ها بوده‌ایم، به آرامش برساند.

البته ایشان در این مدت کوتاه حضور خود به عنوان سرپرست وزارت صمت بیکار ننشسته‌اند و در این مدت تصمیمات جدیدی را در حوزه فولاد اتخاذ نموده‌اند. جناب سرقینی در این مدت با بخشنامه‌های جدیدی که ابلاغ کرده‌اند، در تلاش برای جلوگیری از  صادرات آن دسته از تولیدکنندگانی هستند که محصولات خود را در بورس عرضه نمی‌کنند. (بخوانید:  نحوه خرید از بورس کالا)

جناب سرقینی با ابلاغ بخشنامه‌ای تولیدکنندگان فولاد را مکلف کرده‌اند که 60 درصد تولیدات خود را در بورس عرضه و فقط 40 درصد از تولیدات خود را صادر یا در بازار داخلی به فروش برسانند.

در واقع ایشان در تلاش هستند که ابتدا صنایع داخلی رونق یابند و سپس مازاد تولیدات صادر شود. مطمئنا عرضه بیشتر محصولات فولادی در بورس کالا می‌تواند در دراز مدت به سیر نزولی قیمت‌ها کمک کند و بازار فولاد کشور را به تعادل برساند.

به هر حال باید منتظر بمانیم که چه بر سر قیمت‌گذاری زنجیره فولاد خواهد آمد و این تصمیمات سرپرست جدید وزارت صمت آرامش را به بازار خواهد آورد یا نه؟ ما در عصرآهن امکان مشاهده قیمت انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی و سایر مقاطع فولادی را فراهم کرده‌ایم، برای مشاهده روی قیمت آهن آلات کلیک کنید.

۰۱۰۲۱
برای مشاوره و خرید با ما
تماس بگیرید.arrow
۴۱۸۰ - ۰۴۱